Incidentas kelte sukėlė gelbėtojus ant kojų

Incidentas kelte sukėlė gelbėtojus ant kojų

Antradienį po pietų į pagalbą AB "DFDS Seaways" keltui "Regina Seaways", kuriam plaukiant Baltijos jūra sustojo abu varikliai, išskubėjo keli Lietuvos ir Rusijos laivai, išskrido Lietuvos karinių oro pajėgų (KOP) sraigtasparnis. Buvo sprendžiamas keleivių evakuacijos ir laivo buksyravimo klausimas. Apie incidentą informuotas ir šalies ministras pirmininkas Saulius Skvernelis. Situaciją apsunkino stipraus vėjo prognozės.

Pirmiausia viešojoje erdvėje pasirodė Karinių jūrų pajėgų (KJP) pranešimas, kad 13.40 val. KJP Jūrų gelbėjimo koordinavimo centras gavo pranešimą, kad Rusijos išskirtinėje ekonominėje zonoje kelto "Regina Seaways" mašinų skyriuje įvyko sprogimas, keltas dega. Pavojus kyla 335 asmenims. Nedelsiant išsiųstas Karinių oro pajėgų (KOP)sraigtasparnis ir budintis KJP laivas "Skalvis". Ruošiamas gelbėjimo laivas Šakiai". Esant poreikiui bus išsiųsti ir kiti KJP laivai.

Paskui pasipylė informacija žiniasklaidoje apie jūroje liepsnojantį keltą ir t. t.

AB "DFDS Seaways" komunikacijos ir viešųjų ryšių vadovas Baltijos šalims Vaidas Klumbys patvirtino, kad keltas "Regina Seaways" yra sustojęs už 53 jūrmylių nuo Klaipėdos, nes variklių skyriuje įvyko incidentas. Jo teigimu, 14.13 val. laivas pradėjo vibruoti, variklių skyriuje pasirodė dūmai, abu varikliai išsijungė.

KAPITONAS. „DFDS Seaways“ kelto „Regina Seaways“ kapitonas Andrejus Simutis.

Įgulos nariai buvo evakuoti iš Variklių skyrius, jis nedelsiant hermetizuotas, paleistas anglies dvideginis, skirtas gaisrui gesinti, kad nekiltų kokios rizikos. V. Klumbys paneigė informaciją, kad laive kilo gaisras. Jo teigimu, niekas laive liepsnų nematė, buvo tik dūmai. DFDS atstovas patikino, kad gaisro pavojaus nebuvo, temperatūra nekilo nei triume, nei pagrindiniame denyje. Jis informavo, kad sprendžiamas klausimas, kaip evakuoti keleivius, kaip laivą buksyruoti.

Kelte "Regina Seaways" buvo 244 keleiviai, 50 vairuotojų, 41 įgulos narys. Laivas buvo 64 jūrmylės nuo Kaliningrado ir 55 jūrmylės nuo Gdansko. Keleiviai apie incidentą buvo informuoti ir pasirengę bet kokiems reikalingiems veiksmams. Apie nukentėjusius ar kokia nors paniką laive nebuvo pranešta.

KJP štabo civilių ir karių bendradarbiavimo skyriaus vyresnysis specialistas vyr. seržantas Audrius Vitkauskas informavo, kad vadovavimą gelbėjimo operacijai perėmė Kaliningrado jūrų gelbėjimo ir koordinavimo centras, nes laivas yra jo atsakomybės zonoje.

"Laivas, kuriame kilo gaisras, yra toli nuo Kaliningrado srities pakrantės. Tačiau mūsų centras koordinuoja gelbėjimo operaciją", - agentūra BNS citavo šio centro vadovą Andrejų Permiakovą.

Krašto apsaugos ministerija informavo, kad gaisras laive užgesintas. Į įvykio vietą išskrido Lietuvos kariuomenės KOP sraigtasparnis AS-365 "Dauphin", kuris padarė laivo nuotraukas, taip pat vykdyti gelbėjimo operaciją pasiųsti KJP laivai "Šakiai", "Skalvis", "Jotvingis" bei "Žemaitis". Planuota, kad KJP laivai apie 18 val. Lietuvos laiku bus pasirengę esant reikalui perlaipinti keleivius. Buvo pranešta, kad iki Lietuvos zonos keltą buksyruos rusų laivai.

Vakarop iš Klaipėdos uosto išplaukė jūrinis vilkikas, turėjęs buksyruoti keltą į Klaipėdos uostą. Situaciją apsunkino prognozuojamas stiprus vėjas, nes net parvilkus keltą jis nebūtų įleistas į uostą dėl didelio bangavimo. Buvo svarstoma galimybė, kad vilkikas nutemptų keltą kiek arčiau Lenkijos įlankos palaukti, kol stiprus vėjas aprims.

Antradienį buvo telkiami Lietuvos kariuomenės KOP sraigtasparniai galimai keleivių evakuacijai iš laivo. Budintys paieškos ir gelbėjimo sraigtasparniai nukreipti į Nemirsetos paieškos ir gelbėjimo postą.

Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas buvo pasiruošęs keleivius priimti Klaipėdoje trečiadienio naktį.

Šiandien 18.30 val. V. Klumbys informavo, kad keltas "Regina Seaways" savo eiga pajudėjo Klaipėdos link, nes vienas variklis veikia. Jį lydėjo iš Klaipėdos atplaukęs jūrinis vilkikas. Planuota, kad iki vidurnakčio laivas pasieks Klaipėdą.

Susidariusi situacija priminė 2010 m. spalio 9 d. kilusį gaisrą į Lietuvą iš Kylio plaukusiame kelte "Lisco Gloria". Jame tuo metu buvo 236 žmonės. Keleiviai buvo evakuoti kitu keltu, trys iš jų - sraigtasparniu. Nelaimė įvyko netoli Fehrmano salos, praėjus vos dviem valandoms nuo kelionės pradžios. Gaisras kilo viršutiniame 200 metrų ilgio "DFDS Seaways" priklausančio kelto denyje, kuriame buvo į Lietuvą gabenti sunkvežimiai su kroviniais. "Lisco Gloria" gelbėjimo operacijoje dalyvavo 10 laivų.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder