Jau nuo kitų metų „Smiltynės perkėloje“ laukia naujovės
Jau nuo kitų metų „Smiltynės perkėloje“ laukia naujovės

Penktadienį, liepos 10 dieną vykusioje spaudos konferencijoje dalyvavo „Smiltynės perkėla“, „Vakarų laivų gamykla“, „Western Baltic Engirneering“ atstovai.  Buvo aptariami du nauji projektai: naujojo keleivinio-krovininio kelto ir keleivių aptarnavimo pastato statyba.

Šių metų gegužės 8  dieną „Smiltynės perkėla“ pasirašė sutartį su tarptautinio konkurso laimėtoju „Vakarų Baltijos laivų“ statyklos įmone. Šis keltas turi būti pastatytas iki kitų metų liepos mėnesio. „Smiltynės perkėlos“ generalinio direktoriaus Mindaugo Čiako teigimu, laivas pagerins susisiekimą su Neringos pusiasaliu, sumažins vasaros sezono metu nemėgstamas eiles.

„Projektai įmonės yra labai dideli. Iki 2023 metų, Įmonė pasiruošusi investuoti daugiau kaip 20 milijonų eurų ir pagerinti visų miestiečių ir svečių gyvenimą tam tikram kontekste ir pagražinti miestą“, – pasakoja M. Čiakas.

Anot M. Čiako, dabar krovininiai keltai gali paimti 350 keleivių, pagal gelbėjimo liemenių skaičių, ir 33 lengvuosius automobilius.  Naujasis keltas galės paimti iki 600 keleivių ir iki 40 lengvųjų automobilių. Laivas galės sutalpinti iki 8 turistinių autobusų, esant poreikiui, šis laivas galės būti nukreiptas vykti į Šiaurės Ragą kaip keleivinis laivas, galės paimti iki tūkstančio keleivių.Padidinti keleivių skaičių prašo turizmo įmonės. „Laivas bus pats moderniausias mūsų parke“, – sako generalinis direktorius.

Šiuo metu visi keltai yra technologiškai pajėgūs. Tačiau seniausiam keltui yra 45 metai, jį ir pakeis naujasis keltas „Klaipėda“.

Pasak M. Čiako, vizualiai keltas „Klaipėda“ bus tik šiek tiek didesnis: „Jeigu keltas labai išsiskirtų savo parametrais, tuomet šiame algoritme jis tik maišytųsi.“

Keleivinio-krovininio kelto statybos terminas planuojamas 14 mėnesių. Kitų metų vasarą keltas tūrėtų išvysti dienos šviesą.

 

„Savo būsimam nariui rinkome vardą. Buvo kreiptasi į visuomenę pagalbos, įmonės Facebook paskyroje miestiečiai ir kiti miesto svečiai galėjo siūlyti savo pasiūlymus, kurių sulaukėme daug. Buvo pasiūlyta daugiau nei 100 pavadinimų. Vienas vardas buvo akivaizdus lyderis – Klaipėdos miesto pavadinimas „Klaipėda“. Jau dabar reikia užsakyti laivo gelbėjimo priemones: gelbėjimo liemenes, plaustus, valtis, kurie būtų paženklinti laivo vardu“, – teigia M. Čiakas.

Klaipėdos meras Vytautas Grubliauskas pasveikino komandą su šiais naujais projektais: „Kiek atsimenu, keltų pavadinimu buvo pagerbta Neringa, Palanga, o Klaipėdos kaip ir nebuvo. Toks tam tikros istorinė tiesos atstatymas tikrai buvo labai pageidautinas ir jūsų pasirinkimas yra labai teisingas.  Linkius, kad tai būtų tas svetingasis Klaipėdos denis, ant kurio užlipęs kiekvienas pajaustų aurą, pasirinkimą ir galimybę keliauti.“

Taip pat pristatytas naujas keleivių aptarnavimo centro projektas.

„Toliau seks naujo keleivių aptarnavimo pastato statyba mūsų Naujoje perkėloje. Prognozuojama, jog statybos turi prasidėti pavasarį ir po poros metų pastatas bus pastatytas. Svarbu paminėti, jog Klaipėdos miesto gyventojams ir svečiams bus atvertas priėjimas prie Kuršių marių. Pastatas turės terasą, iš kurios atsivers nuostabiausi vaizdai, žmonės būdami terasoje galėsi atsigerti kavos, stebėti atvykstančius ir išvykstančius laivus.“

 

„Kalbant apie naująjį Naujosios perkėlus pastatą, manau, kad vienu sprendimu išsprendžiama labai daug aktualijų. Atsiranda papildoma galimybė prieigai prie marių, ko klaipėdiečiams labai trūksta. Grakšti to pastato architektūra derės su aplinka, Kuršiu Nerija. Tai taps nauju dar vienu Klaipėdos traukos centru. Net neabejoju, daugelis žmonių atras tą vietą visiškai naujai“,  – džiaugiasi miesto meras.

„Smiltynės perkėla“ valdybos pirmininkas Valdemaras Naičiakauskas dėkoja visiems dirbusiems prie šio projekto, partneriams ir teigia, kad visi tie planai bus vykdomi laiku. Pagal keltų statybos terminus, 14 mėnesių yra labai ambicingas terminas.

Raktažodžiai
Sidebar placeholder