Kapitonas žiūrovų plojimų negirdėjo

Kapitonas žiūrovų plojimų negirdėjo

Vakar Klaipėdos miesto simbolis burlaivis "Meridianas" pakėlus abu tiltus sėkmingai nuplukdytas remontuoti į bendrovės "Klaipėdos laivų remontas" doką. Jam plaukiant pro Biržos tiltą užsikabino vantai, užtat kai jis įveikė šią kliūtį, pasižiūrėti šio nekasienio reiškinio atėję žmonės pradėjo ploti. Tačiau operacijai vadovavęs Klaipėdos universiteto burlaivio "Brabander" kapitonas Valdemaras Vizbaras plojimų negirdėjo.

Kapitono V. Vizbaro manymu, "Meridiano" būklė nėra tokia jau bloga, bet po penkerių metų ateina laikas, kai būtina dokuoti, pažiūrėti, kaip atrodo povandeninė dalis, kitaip sakant, patikrinti laivą.

Plukdomame remontuoti "Meridiane" buvo aštuoni žmonės, tarp kurių ir du buriuotojai. Laivą į remontą lydėjo ir pats jo savininkas Aloyzas Kuzmarskis. Laivo įgulai, tarp kurios narių buvo ir "Meridiano" restorano vadovas, ir "Begos" katerio jūreivis, ir kt., vadovavo V. Vizbaro padėjėjas Ričardas Ramanauskas.

Laivą tempė du vilkikai, priekyje plaukė "Brabanderio" guminė motorinė valtis, padėjusi pavairuoti laivo nosį. "Mūsų valtis atliko precizinį "Meridiano" vairavimą, pastumdama iš vienos ir iš kitos pusės. Vilkikai - grubi jėga, o valtis talkino, kai reikėjo pastumti kelis centimetrus", - aiškino V. Vizbaras.

Su A. Kuzmarskiu kalbėjome šiam stovint "Meridiano" denyje tada, kai jis dar buvo marių viduryje. "Malonus ir geras įspūdis, kitaip sakant, lauktas momentas. Džiaugiuosi, kad oras nuostabus, toks, kokio reikia vykdant tokias operacijas ir tokius atsakingus darbus. Tikiuosi, kad po 10 dienų "Meridianas" vėl stos į savo vietą prie krantinės", - kalbėjo jis.

NEPATRAUKĖ. Buvo prašoma patraukti laivelius, bet to nebuvo padaryta.

Savininkas pasidžiaugė, kad, nepaisant to, jog burlaivis remontuoti buvo buksyruojamas ne trečiadienį, kaip planuota, o antradienį, tiek vienoje, tiek kitoje Danės upės pusėje krantinėse prisirinko nemažai klaipėdiečių.

Sunkiausias momentas - Biržos tiltas

Nors "Meridiano" vantai buvo atleisti, rėjos susuktos, tačiau vis tiek buvusius laive gąsdino labai siauras tarpas tarp dviejų Biržos tilto dalių. "Sudėtingiausias dalykas buvo praplaukti Biržos tiltą. Ant pakelto tilto laikėme 6 aukštalipių komandą. Jie kojomis atstūmė vantus, trosus. Kitu atveju nebūtume galėję praeiti, būtume užkliuvę, nes tiltas tik prasidarė. Padėjo ir vilkikų įgulų meistriškumas, ir apskritai viską kartu sudėjus buvo palanki situacija", - pasakojo laivo savininkas.

Pasak V. Vizbaro, didžiausia pagarba vilkikų kapitonams, kurie dirbo labai profesionaliai. Jis dėkojo ir uosto vadovybei už tolerantišką požiūrį. Paklaustas, kodėl užsikabino vantai, V. Vizbaras atsakė: "Toks ten ir užsikabinimas. Kai iš kiekvienos pusės lieka po sprindį, po 30-40 cm į šonus, tokių gabaritų laivą vairuoti ir pataikyti nėra taip paprasta. Taip ir manėme, kad visko gali būti. Todėl vilkome palengva, gražiai. Planavome, kad bus sunkiau. Ne pirmą kartą burlaivis velkamas pro Biržos tiltą ir visą laiką būna bėdų. Šį kartą problemos buvo labai nedidelės", - kalbėjo kapitonas.

Pro Pilies tiltą praplaukta be didelių kliūčių. Už tiltų pakėlimą atsakingos UAB "Gatas" atstovas teigė, kad operacija pavyko, "Meridianas" išplaukė, dabar laukiama jo sugrįžtant atgal.

Atplaukus prie doko dar apie 20 minučių buvo laukiama, kol jis paskęs į reikiamą gylį, tada maždaug 20 minučių burlaivis buvo vedamas į doką ir jame buvo jau po 12 val. Maždaug apie 12.30 val. buvo pradėtas po truputį kelti.

Jūrinės kultūros nematyti

Paklaustas, kas jam kėlė didžiausią nerimą prieš operaciją, V. Vizbaras atsakė: "Jeigu prieš operaciją pradedi bijoti, reikia jos nesiimti. Naktį gerai miegojau. Viskas galvoje buvo sudėliota į savas lentynas. Kai viskas vyksta pagal planą, nėra jokių "ekstrymų". Jaudulį pajauti po to, kai baigiasi adrenalinas. Kuo sudėtingesnė operacija, tuo labiau ją apgalvoji.

Visi žmonės, dalyvavę šioje operacijoje, buvo savo srities ekspertai. Komanda, mano akimis žiūrint, dirbo puikiai. Aukštalipiai buvo ant tilto, kad, jeigu užkliūsime, atkabintų vantus, ką jie ir padarė. Mūsų laive šeši žmonės stovėjo prie virvių, jeigu būtų koks nors avarinis dalykas, kad padėtų. Viskas buvo numatyta į priekį", - sakė operacijos vadovas.

Paklaustas, ar pasijautė kaip aktorius scenoje, kai žmonės pradėjo ploti, atsakė: "Sakote, plojo, negirdėjau, buvau susikoncentravęs į vilkimą, man svarbiausia buvo, kad laivas niekur neužkliūtų. Matyti, kad žmonių daug susirinkę, mačiau. Plojimai turbūt buvo skirti visam tam šou, o ne man vienam. Būčiau girdėjęs, būčiau nusilenkęs."

Antras sunkus momentas, pasak kapitono, buvo už Pilies tilto. "Pralindus pro Pilies tiltą stovėjo žvejų laiveliai. Negi buvo sunku patraukti juos valandai ar pusvalandžiui, kaip prašėme, į priešingą krantą. Toks momentas rodo, kad mums iki jūrinės kultūros dar taip toli, kad net per žiūroną nematyti. Stengėmės plaukti taip, kad neužkliūtume nei už tiltų, nei už tų laivelių. Už tilto užkliūsi, sugadinsi "Meridianą", o jeigu už laivelių - jie treškės kaip kiaušinio lukštas. Jų savininkams trūko elementarios, net ne jūrinės kultūros", - sakė V. Vizbaras.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder