Nuo Jakų žiedo į miestą vedančio rajoninio kelio Nr. 2215 rekonstrukcijos metu ketinama paplatinti važiuojamąją dalį, pakloti naują dangą, nutiesti dviračių takus.
Projektą įgyvendinančios UAB "Lemminkainen Lietuva" statybos direktorius Vilius Vandzinskas neužtikrino, jog šiais metais bus atlikti visi numatyti darbai. Anot pašnekovo, problema iškilo dėl asfalto.
Stabdo naujos taisyklės
"Terminai mūsų negąsdina, viskas pavyktų pagal sutartį, tačiau tai priklauso nuo užsakovo - Automobilių kelių direkcijos, kuri pradėjo naujai aiškinti savo taisykles, turinčias įtakos mūsų darbui.
Jau po to, kai pasirašėme sutartį, iš esmės pasikeitė reikalavimai asfalto dangai, ir tai turi įtakos ir mūsų darbų spartai. Pirkimo dokumentai prieštarauja naujiems norminiams reikalavimams. Nors sutartis nepasikeitė, tačiau sutartyje mes esame įsipareigoję laikytis visų norminių aktų reikalavimų.
[CITATA]
Ypač daug problemų kyla su pirkimo dokumentais, už kuriuos yra atsakingas pats užsakovas. Kai klausiame, kuriuo norminiu dokumentu vadovautis, nesulaukiame išaiškinimo, ir taip vilkinamas laikas", - teigė V. Vandzinskas.
Rekonstruojamame kelyje, anot jo, jau padaryta nauja žemės sankasa ir rangovas pasiruošęs padengti šalčiui atsparų sluoksnį ir skaldos sluoksnį.
"Šie darbai truktų dvi savaites, o po to jau reikėtų dengti asfalto pagrindą šaltai regeneruotu mišiniu. Jį į Klaipėdą turime parsivežti iš kito, taip pat LAKD, objekto Plungėje. Plungėje, kelyje Nr. 164, šiuo metu nuardyta 10 km asfalto dangos, o direkcija jau du mėnesius mums neleidžia kloti kelio pagrindo mišinio ir asfalto.
Kodėl? Nežinome, biurokratija. Du mėnesius argumentų mums nepateikia. O mūsų darbai suplanuoti taip, jog jeigu klosime ten, tai neklosime čia ir atvirkščiai. Mes turime vieną įrangą, kurios padalinti per abu objektus negalime. Tad sudėliojome grafiką tai, kad padarytume abu objektus, tačiau užsakovas mus prispaudė taip, kad mes negalime dirbti pagal numatytą planą", - guodėsi rangovas.
Važinės žvyrkeliu
Anot jo, Kelių direkcijoje vien šiais metais pasikeitė daugybė darbuotojų: "Vadovaujamas pareigas eina laikini darbuotojai ir niekas nesprendžia problemos iš esmės. Institucijoje - didelė sumaištis."
ŽVYRKELIU. Nuo rugsėjo 15 dienos kelininkai gali atverti kelią eismui, tačiau jis bus neasfaltuotas, ir visą žiemą vairuotojai važinės žvyrkeliu. Skaitytojo nuotr.
Pagal planą, V. Vandzinsko teigimu, numatyta rekonstruotą kelią atiduoti naudojimui kitų metų liepą.
"Iki rugsėjo 15 dienos su miestu sutarta dėl kelio apylankos. Suėjus šiam terminui, mes galime atverti kelią eismui per supiltą skaldą. Tai reiškia, jog visą žiemą kelio naudotojai važinės žvyrkeliu. Tai, jog šis kelias ir Tilžės gatvė yra viena pagrindinių įvažiavimo į miestą arterijų, Vilniui tolima problema. Kelių direkcija nuo šių metų laikosi pozicijos, jog viskas yra rangovo problema, ir nebendradarbiauja", - tvirtino "Lemminkainen Lietuva" atstovas.
Atsakomybė - tik rangovo?
LAKD Projektų įgyvendinimo ir techninės priežiūros skyriaus vedėjo pareigas laikinai einantis Marius Čereška informavo, jog sutarčių pažeidimų minimo kelio rekonstrukcijos metu nustatyta nebuvo.
"Už darbų atlikimą, medžiagas atsakingas rangovas. Jis turi sutartį, terminus ir privalo per numatytą laiką atlikti darbą. Naujos taisyklės nėra priežastis, dėl kurios galėtų strigti darbai. Tai nėra nauji reikalavimai, sutartis nebuvo pakeista ir numatytas darbų kiekis išlieka.
Asfalto dangos įrengimo reikalavimai šiek tiek sugriežtėjo. Buvo leistini didesni nuokrypiai, dabar mažesni, tačiau dangos storį rangovas turi išlaikyti tokį patį, kaip numatyta projekte. Reikalavimai neturi įtakos darbų trukmei, tik rangovo savikontrolei, didesnei atsakomybei. Papildomų darbų neatsirado.
Dėl ko stringa rangos darbai, aš nežinau. Mūsų žiniomis, nėra priežasčių, dėl kurių jie turėtų strigti. Jeigu rangovas nebaigs laiku rekonstrukcijos, užsakovas vertins atliktų darbų kiekį ir leis pabaigti, tačiau skaičiuos delspinigius už kiekvieną pradelstą dieną", - priminė rangovo atsakomybę M. Čereška.
Antrojo šios arterijos rekonstrukcijos etapo metu, kitąmet, planuojama rekonstruoti jau pačią Tilžės gatvę - jos atkarpą nuo geležinkelio pervažos iki Sendvario žiedo, o pastarąjį naikinti ir vietoje jo įrengti šviesoforais reguliuojamą keturšalę sankryžą.
Rašyti komentarą