Klaipėda sprendžia susisiekimo problemas

Klaipėda sprendžia susisiekimo problemas

Piko valandomis didelį galvos skausmą vairuotojams kelianti Baltijos prospekto ir Šilutės plento žiedinė sankryža greitai turėtų tapti gerokai patogesnė. Problemas arterinėse uostamiesčio vietose sprendžianti Klaipėda artėja realių darbų link.

Šį mėnesį Klaipėdos savivaldybė oficialiai sukirto rankomis su transporto infrastruktūros projektavimo bendrove UAB "Kelprojektas", kuri pradėjo rengti Baltijos pr. ir Šilutės pl. žiedinės sankryžos rekonstrukcijos techninį projektą. Projektavimo darbų vertė - beveik 589 tūkst. eurų.

Projektuos ne tik estakadą

Viena iš užduočių projektuotojams - virš žiedinės sankryžos suprojektuoti estakadą, kuria transportas judės rytų-vakarų kryptimi. Estakada virš žiedo sujungs Vilniaus plentą su Baltijos prospektu. Rytų-vakarų kryptis pasirinkta atlikus transporto srautų modeliavimą.

Beje, pačioje estakadoje bus specialus praplatėjimas, nes pagal teisinius reglamentus statinio infrastruktūra negali uždengti toje vietoje esančios degalinės.

Tačiau atsiras ne tik estakada - bus sutvarkyta ir pati žiedinė sankryža, o ties sankryža bus įrengtos keturios požeminės perėjos. Taip pat bus modernizuojami inžineriniai tinklai - apšvietimo, ryšių, vandentiekio ir nuotekų sistemos, dėmesio žadama skirti ir estetiniam vaizdui.

Kartu su estakados atsiradimu bus dėmesys skiriamas ir eismo saugumui žiedinės sankryžos prieigose - iš Vilniaus pl. įvažiavus į Šilutės pl. neliks kairinio posūkio Dubysos gatvės link. Apsisukti bus galima Šilutės pl. ir Kauno g. šviesoforu reguliuojamoje sankryžoje, kuri taip pat atsiras maždaug po kelerių metų.

Išspręs daug problemų

Pasak miesto mero Vytauto Grubliausko, atsiradus estakadai situacija turėtų pasikeisti iš esmės.

"Ši žiedinė sankryža yra turbūt pagrindiniai miesto vartai. Džiaugiuosi, kad daugelis tai suprato. Apie šią sankryžą buvo diskutuojama daug, o dabar diskusijos virto tikrove. Ruošiamas projektas - sprendimas, kuris bus ne pats brangiausias, tačiau realus. Jis suvaldytų pagrindinį transporto srautą. Lieka tik dėlioti visus rekonstrukcijos darbus", - tikino uostamiesčio vadovas.

VIZUALIZACIJA. Taip turėtų atrodyti estakada. Tačiau dėmesys bus skiriamas ir pačiai žiedinei sankryžai - atsiras keturios požeminės pėsčiųjų perėjos, bus sutvarkyta pati sankryžos aplinka. Projektuotojų vizualizacija

Pasak mero, kur kas jautresnis yra lėšų klausimas - tiksli estakados projekto įgyvendinimo suma paaiškės atlikus visas procedūras, tačiau dabar prognozuojama, kad projekto įgyvendinimas gali atsieiti 20-30 milijonų eurų. Miestui rimta paspirtimi turėtų tapti žadama Vyriausybės parama - apie 10 milijonų eurų, o dėl likusio finansavimo užtikrinimo dar teks pasukti galvas.

"Šis projektas yra svarbiausias artimiausių dvejų-trejų metų uždavinys. Jo įgyvendinimas išspręstų labai daug klausimų. Pagrindinis transporto judėjimas yra rytų-vakarų kryptimi, o tarp jo patenka ir sunkiasvoris transportas. Jeigu projekto neįgyvendinsime, susidursime su skaudžiomis pasekmėmis - tada nukentės visi. Mūsų pareiga - rūpintis miestiečių interesais", - teigė V. Grubliauskas.

Apžvelgs viešojo transporto galimybes

Merui pritaria Klaipėdos savivaldybės Investicijų ir ekonomikos departamento direktorius Ričardas Zulcas. Jis priminė, kad uostamiestis ruošiasi rekonstruoti visas tris Baltijos prospekto sankryžas, iš kurių viena - Baltijos pr. ir Minijos g. sankryža - rekonstruota dar 2013-2015 m. Tada buvo įgyvendintas pirmasis rekonstrukcijos etapas.

"Atitinkamai buvo diskutuojama, kokiomis lėšomis būtų rekonstruojamos kitos dvi sankryžos. Minijos gatvės ir Baltijos prospekto sankryžai buvo skirta Europos sąjungos parama - iki 5 milijonų eurų. Kitoms sankryžoms rekonstruoti nebuvo finansinių galimybių", - sakė R. Zulcas.

Visgi bėgant laikui būtinybė rekonstruoti Šilutės pl. ir Baltijos pr. sankryžą tik augo. Be to, atsirado poreikis iš naujo vertinti transporto srautus - Šilutės pl. atsirado nauji investuotojai DEPO. Taip pat Savivaldybė gavo finansavimą iš Europos investicijų banko tramvajaus galimybių studijai, kuri turėtų numatyti viešojo transporto plėtros galimybes.

"Kilo poreikis iš naujo įvertinti eismo srautus. Praeitų metų liepą atlikome išsamią eismo srautų analizę, įvertindami krovos kompanijų plėtros galimybes uosto teritorijoje. Analizę pateikėme Kelių direkcijai. Tada pradėjome formuoti techninę užduotį estakadai projektuoti. Ją parengėme praėjusiais metais, paskelbėme konkursą", - įvykių eigą priminė Investicijų ir ekonomikos departamento direktorius.

Baltijos pr. ir Šilutės pl. žiedinės sankryžos rekonstrukciją tikimasi pradėti ateinančių metų antroje pusėje arba 2020 metų pradžioje, projektą įgyvendinti užtruks apie dvejus metus.

Atsiras Statybininkų prospekto tęsinys

Tiesa, jau po kelerių metų transporto srauto problemas spręs ne tik pastatyta estakada. Pietinėje miesto dalyje dar anksčiau už estakadą turėtų būti nutiestas Statybininkų prospekto tęsinys. Juo transportas judės per Laisvosios ekonominės zonos teritoriją ir įsilies į kelią Klaipėda-Šilutė. Projektą numatoma įgyvendinti per 2019-2020 metus.

Pasak R. Zulco, techninis tęsinio projektas jau beveik paruoštas - netrukus tikimasi skelbti rangos darbų konkursą.

"Šių metų pabaigoje arba kitų pradžioje galbūt galėtume pasirašyti sutartį su rangovais. Kiek tiksliai užtruks darbai, sunku pasakyti. Tai pateiks rangovas. Tačiau eismo schemą parengti sudėtinga nebus. Siekiame, kad mieste transporto srauto situacija būtų palengvinta", - tikino R. Zulcas.

Įgyvendinus šiuos du svarbius projektus Klaipėdą lengviau pasieks ir iš jos išvyks ne tik sunkiasvoris, bet ir lengvasis transportas, paprasčiau judėti bus galima ir pačiame mieste

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder