Klaipėdos gatvių rekonstrukcija įsibėgės kitąmet

Klaipėdos gatvių rekonstrukcija įsibėgės kitąmet

Planų daug, bet darbų rezultatai - dar ne šiemet. Taip būtų galima apibūdinti svarbiausių dabartinių uostamiesčio transporto arterijų rekonstrukciją ir naujų tiesimą numatančią strategiją. Remiantis ja, 2017-aisiais daugiausia dėmesio bus skiriama projektų rengimui, o reali darbų pradžia planuojama kitais arba dar kitais metais.

Klaipėdos savivaldybės paruoštoje Susisiekimo sistemos priežiūros ir plėtros programoje 2017-2019 metams numatyta tikrai nemažai svarbių darbų, turinčių palengvinti ir klaipėdiečių, ir į jį savo transportu atvykstančių svečių gyvenimą.

Joje kalbama ir apie Statybininkų prospekto tęsinį, ir apie Tilžės, Pamario ir Pajūrio gatvių rekonstrukciją, ir daugelį kitų grandiozinių objektų, pavyzdžiui, būsimąjį Bastionų tiltą, tačiau daugumoje šių vietų darbai bus baigti, geriausiu atveju, 2019 metais.

Melnragėje - "turbožiedas"

O ko laukti šiemet?

Tarp šiaurinės miesto dalies objektų, kuriuose kelininkų technika tikrai pradės burgzti 2017-aisiais, bus P. Lideikio, į Girulius vedančios Pamario bei Audros gatvių sankryža. Jau yra ne tik parengtas techninis šios sankryžos pertvarkos projektas, tačiau ir paskelbtas konkursas darbams. Juos baigti planuojama šiemet.

Dar anksčiau buvo nuspręsta, kad Melnragėje esančioje sankryžoje anksčiau planuotų statyti šviesoforų įrengti neapsimoka. Čia atsiras žiedinė sankryža, tiksliau, vadinamasis turbožiedas.

Teigiama, kad jis bus ir žymiai pralaidesnis už tradicinę žiedinę sankryžą, ir saugesnis. Pagrindinis "turbožiedo" skirtumas - į jį įvažiuojama ne viena, o dviem eismo juostomis. Toks sprendimas pasirinktas dėl eilės, kurią dabar suformuoja didelis iš II Melnragės, Girulių ar Karklės vakarais į miestą grįžtančių poilsiautojų srautas. Beje, judantieji priešinga kryptimi - į Girulių pusę - žiedo net neliestų, jiems būtų skirta atskira eismo juosta.

Oficialiai šios sankryžos pertvarkymas vadinamas pirmuoju 4,4 km ilgio Pamario gatvės rekonstravimo etapu. Antrajame numatyta rekonstruoti 2,5 km ilgio atkarpą, tačiau tai daryti greičiausiai bus pradėta tik 2019 metais - tais metais planuojama atlikti 30 proc. numatytų darbų.

Tarp jų - gatvės paplatinimas ir apšvietimas, atskirų juostų įrengimas sukantiesiems į II Melnragės ir neįgaliųjų paplūdimio aikšteles, dvi visiškai naujos automobilių stovėjimo aikštelės poilsiautojų transportui, nauja sankryža su būsima Labrenciškės gatve, ateityje eisiančią per Girulių mišką nuo Labrenciškių ir į Pamario gatvę įsijungsiančia ties II Melnrage.

Minėtosios Labrenciškių gatvės tiesimo pradžia planuojama irgi 2019 m.

Tauralaukyje karšta bus 2018 m.

Po dvejų metų turėtų būti rekonstruota ir 800 m ilgio Savanorių gatvės atkarpa. Pusę šių darbų numatoma atlikti 2018-aisiais.

Tais pačiais 2018 m. visu intensyvumu prasidės Tauralaukio gyvenvietės gatvių rekonstravimas. Šiemet ruošiamasi atlikti tik du darbus - paskelbti konkursą parengti Klaipėdos, Virkučių, Slengių, Lietaus, Vaivorykštės, Griaustinių ir Arimų gatvių rekonstravimo techninį projektą ir pradėti 405 m ilgio Akmenų gatvės bei 1,4 km ilgio Vėjo gatvės rekonstrukciją (jos pabaiga - 2018 m.).

Pradėti rekonstruoti Smėlio (960 m ilgio) ir Virkučių (1 004 m ilgio) gatves ketinama kitais metais, darbų pabaiga - 2019-ieji. Tais metais turėtų būti visiškai atnaujintos ir Klaipėdos (500 m ilgio) bei Debesų (890 m) gatvės.

2018 metais bus pradėta rekonstruoti ir pagrindinė per Tauralaukį vedanti gatvė - Pajūrio (1 374 m), darbai čia užtruks apie dvejus metus.

Tais pačiais metais ketinama parengti ir dubliuojančio kelio su pėsčiųjų bei dviračių taku nuo Šiltnamių gatvės iki Klaipėdos gatvės techninį projektą, o pats kelio tiesimas prasidėtų tik 2019 m.

Pradės tvarkyti Tilžės gatvę

Svarbiausias 2017-ųjų darbas centrinėje miesto dalyje - Tilžės gatvės rekonstrukcijos pradžia. Pirmajame etape ketinama visiškai atnaujinta 600 metrų ilgio gatvės atkarpą iki geležinkelio pervažos, antrajame - panaikinti vadinamąjį Sendvario žiedą vietoje jo įrengiant šviesoforais reguliuojamą sankryžą.

Jau yra parengtas techninis projektas, netrukus tikimasi gauti statybos leidimą, tad darbai turėtų prasidėti dar šiais metais. Jų pabaiga planuojama 2019 metais, tačiau labai norima, kad viskas būtų atlikta kuo greičiau.

SENDVARIO ŽIEDAS kitais metais taps istorija... Egidijaus Jankausko nuotr.

Priežastis - jau ne kartą miesto vadovų išsakytas siekis kuo greičiau rekonstruoti Šilutės plento sankryžą su Kauno gatve, o pastarasis darbas neįmanomas nepertvarkius Sendvario žiedo ir nepradėjus Šilutės plento (nuo šio žiedo pietinės miesto dalies link) rekonstrukcijos.

Bet kokiu atveju iš Kauno gatvės į Šilutės plentą kairėn norintiems pasukti vairuotojams kankintis teks dar ne mažiau nei dvejus metus.

Kelias prie pilies

Tais pačiais 2019-aisiais ketinama galutinai rekonstruoti Joniškės gatvę - nuo Klemiškės iki Liepų gatvės. Šiemet, apsisprendus, kokia bus sankryža su Liepų gatve (reguliuojama šviesoforu ar ne), ketinama pabaigti techninį šio objekto projektą, o kitąmet - pradėti darbus.

1,2 km ilgio Taikos prospekto atkarpos tarp Sausio 15-osios ir Kauno gatvių virsmo į 6 eismo juostų magistralę teks palaukti gerokai ilgiau - darbų techninis projektas bus rengiamas tik 2019 m.

O štai Kruizinių laivų terminalo link vesianti būsimoji Priešpilio gatvė tą projektą jau turi. Tiesa, kol kas dar būtina jo korekcija. Pradėjus tiesti šį kelią būtų atnaujinta ir sankryža su Pilies gatve. Darbų pradžia numatyta 2018-aisiais, pabaiga - dar po metų.

Naujas tiltas - po truputį

Kada gi ateis laikas vienam didžiausių ir daugiausiai ginčų tebekeliančiam Klaipėdos transporto projektų - naujo tilto su pakeliamu mechanizmu per Danę statybai ir naujos Bastionų gatvės tiesimui?

Pagrindiniai sprendiniai dėl tilto jau yra, šiemet laukiama techninio projekto. Darbų pradžia numatoma 2018 metais, 2019-aisiais jie turi įpusėti (tais metais planuojama darbų apimtis - 50 proc. viso projekto).

Su šiuo projektu susiję ir keli aplinkiniai objektai, pavyzdžiui, Danės gatvės rekonstravimas siekiant įrengti jungtį su būsimu Bastionų gatvės tiltu. Šiemet ketinama jau turėti gatvės rekonstravimo techninį projektą nuo Atgimimo aikštės iki Laivų skersgatvio ir techninį pasiūlymą nuo Laivų skersgatvio iki Artojo gatvės. Darbai būtų pradėti 2018, o baigti 2019 metais.

Beje, jau paskelbtas konkursas požeminei stovėjimo aikštelei Atgimimo aikštėje projektuoti. Vokai turėtų būti atplėšiami šiomis dienomis, projektavimas truks ne mažiau nei metus.

Ateinančiais metais ketinama parengti ne tik vadinamojo Turgaus žiedo (Taikos prospekto, Kūlių Vartų ir Galinio Pylimo gatvių sankryžos) techninį projektą - toks pats dokumentas ruošiamas ir senamiestyje, palei Jono kalnelį, nusidriekusios Pylimo gatvės rekonstrukcijai, ir daugiaaukštės aikštelės Bangų gatvėje, šalia "Kultūros fabriko", statybai. Visų šių trijų objektų įgyvendinimo darbų pradžia - 2019-ieji.

Bus daugiau.

Raktažodžiai
Sidebar placeholder