Kodėl milijonus litų kainavęs uostelis Smiltynėje tuščias

Kodėl milijonus litų kainavęs uostelis Smiltynėje tuščias

Pagaliau, po 5 metų pertraukos, šiemet liepą Smiltynėje duris atvėrė senasis Klaipėdos jachtklubas, tačiau sezonas jau eina į pabaigą, o laivų jame vis dar nematyti. Gal uostamiesčiui dvi marinos, turint omenyje ir Klaipėdos pilies uostą, yra per didelė prabanga, nes visoje Lietuvoje nėra tiek jachtų? Lietuvos buriuotojų sąjungos prezidentas Naglis Nasvytis mano, kad Klaipėdai ir trijų marinų būtų per mažai, o jachtklubo operatorius įsitikinęs, kad kitąmet jame nebebus laisvų vietų.

Į redakciją skambindavę ar rašydavę žmonės vis klausdavo, kada po rekonstrukcijos Smiltynėje bus atidaryta marina (jachtų uostelis), piktindavosi, kad procesas taip ilgai užtruko. Pagaliau šiemet liepos 10-ąją tai įvyko - jachtklubas Smiltynėje jau priima laivus, tačiau per mėnesį jų taip ir neatsirado. Kurį ten laiką stovėjo viena įspūdinga jachta, pravažiuodami matėme vieną katerį. Dabar žmonės ima kalbėti, kad tiek milijonų išleista marinos rekonstrukcijai, o ji, pasirodo, esanti nereikalinga. Ar tikrai?

Neapsimoka ekonominiu atžvilgiu

Klaipėdos savivaldybė nemažai vilčių dėjo į tai, kad konkurse dalyvaus ir galbūt jį laimės AB "Klaipėdos laivų remontas" (KLR), Klaipėdos pilies uosto operatorė, turinti nemenką tokio darbo patirtį, prieš rekonstrukciją buvusi ir jachtklubo Smiltynėje operatorė. Tačiau KLR atsisakė dalyvauti uostelio Smiltynėje nuomos konkurse, nes, pasak šios įmonės generalinio direktoriaus Alvydo Butkaus, jis nebuvo ekonomiškai pagrįstas. KLR vadovas net abejojo, ar VšĮ apskritai apsimoka nuomoti uostelį.

"Mes planavome dalyvauti operatoriaus parinkimo konkurse. Pirmiausia apsiskaičiavome ekonominį pagrįstumą, ar tikslinga nuomoti uostelį. Netgi įvertinę tai, kad mes Klaipėdos pilies uoste turime infrastruktūrą, galėtume įdarbinti tuos pačius žmones, turint omenyje, kad Smiltynės uostelyje maksimaliai telpa 65 laivai, nuoma mums pasirodė ekonominiu atžvilgiu nepagrįsta. Prisimenu, kad konkurso sąlygose buvo nurodyta, jog svečiams, atplaukiantiems į tą uostą iš užsienio, paslaugos turi būti teikiamos nemokamai. Klaipėdos pilies uoste mokestis už laivų stovėjimą numatytas ir svečiams. Todėl nusprendėme konkurse nedalyvauti", - sakė A. Butkus.

Daugiau skaitykite dienraštyje "Vakarų ekspresas".

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder