Logotipas vėl įžiebė aistras: politikai ėmė teisintis

Logotipas vėl įžiebė aistras: politikai ėmė teisintis

Klaipėdoje vasarą pristatytas, bet didelio visuomenės pasipriešinimo sulaukęs miesto logotipas vėl atsidūrė dėmesio centre. Trečiadienį visuomenininko Eimanto Rudmino inicijuoto projekto „LogoKlaipėdai“ pristatymo metu Klaipėdos miesto meras Vytautas Grubliauskas ir savivaldybės administracijos direktorius Saulius Budinas  teisinosi dėl kilusio skandalo.

Sulaukė neregėto dėmesio

„Čia nėra raganų medžioklė, kaltųjų ieškojimas“, - renginio pradžioje į auditoriją kreipėsi vedėjas Giedrius Drukteinis.

Jis tikino, kad projektas, kurio metu visi kūrėjai galėjo pasiūlyti alternatyvų uostamiesčio logotipą,  startavo liepos 9 dieną, o praėjus vos kelioms valandoms buvo įkeltas ir pirmasis siūlomas logotipas.

Per visą laikotarpį projekto internetinis puslapis buvo aplankytas 155 tūkst. kartų.

Pažėrė kritikos savivaldybei

„Idėja kilo siekiant įtraukti visuomenę. Pamatėme organizacijų, dizainerių reakciją į (vasarą miesto savivaldybės , - aut. past.) išrinktą logotipą. Buvo labai daug įvairių replikų. Iš kitos pusės, kas mums labai nepatiko, buvo tai, kad logotipas buvo išrinktas už uždarų durų – nebuvo įtraukta visuomenė, jokios komunikacijos su įvairiomis organizacijomis, galinčiomis patarti“, - kalbėjo projekto „LogoKlaipėdai“ iniciatorius E.Rudminas.

Anot jo, projektas buvo pradėtas per mažiau nei parą – būtent tiek laiko užtruko nuo jo sumanymo iki pristatymo visuomenei.

„Iš pradžių žmonės šį projektą suprato kaip pajuoką dabartiniam logotipui, galvojo, kad viskas čia yra for fun (juokais, - aut. past.)“, - sakė E.Rudminas ir parodė, kokių pašiepiančių miestą logotipų buvo įkelta.

„Žmonės bandė pokštauti. Nebuvo patvirtinti 35 logotipai, jie buvo atmesti“, - tikino jis.

E.Rudminas skaičiavo, kad rugsėjo 10 d. baigėsi logotipų registracija, prasidėjo balsavimas – varžėsi net 149 logotipai, kuriuos pateikė 67 autoriai. Įdomus faktas: 25 logotipai buvo įkelti vieno žmogaus. Už pasiūlymus balsavo daugiau nei 7 tūkst. žmonių.

„Miesto identitetą turėtų kurti tam skirtos organizacijos. To tikrai neturėtų daryti savivaldybės darbuotojai, kurie neturi kompetencijos“, - pažerdamas kritikos miesto savivaldybei kalbą užbaigė projekto iniciatorius.

Paklaustas, kiek šis projektas atsiėjo išlaidų, E.Rudminas tikino, kad neišleido nieko. „Tai buvo pilietinė iniciatyva“, - sakė jis.

Atsakė į kaltinimus

Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos direktoriaus Sauliaus Budino teigimu, netiesa, kad logotipą kūrė nekompetentingi asmenys.

Jis teigė, kad logotipas gimė miesto įvaizdžio komisijoje.

„Miesto įvaizdžio komisijoje yra tik trečdalis savivaldybės administracijos darbuotojų. Kiti specialistai – iš architektų, dailininkų sąjungų, posėdžiuose dalyvauja ir kviestiniai žmonės, pavyzdžiui, dailės akademijos dekanas. Bet kuriuo atveju tai nėra savivaldybės administracijos darbuotojai, kurie priima vieną ar kitą sprendimą“, - kalbėjo S.Budinas.

Jis sveikino projektą ir džiaugėsi, kad miestiečiai aktyviai įsitraukė į naujo logotipo kūrimą.

„Pažadu, kad tie, kurie  parodė įdomiausius logotipus, yra geriausi, pakviesiu tuos žmones prisijungti prie vienokių ar kitokių iniciatyvų Klaipėdos miestui“, - sakė politikas.

Tačiau šis pažadas dalies auditorijos neįtikino. S.Budinas sulaukė klausimo, ar nebus taip, jog šių žmonių pasiūlymai „keliaus į šiukšlių dėžę“.

„Aš taip nesakiau. Čia yra jūsų žodžiai“, - šypsodamasis atsakė S.Budinas.

V.Grubliauskas: „Įmynėme į tam tikrą substanciją“

Klaipėdos miesto meras V.Grubliauskas renginyje buvo itin iškalbus. Kalbėdamas apie žodį „Klaipėda“ jis pabrėžė, kad šis pavadinimas asocijuojasi su pėdsako palikimu, įminimu į kažką.

„Kalbant apie miesto ženklą, galima sakyti, kad šiuo atveju įmynėme į tam tikrą substanciją, kuri kaip ir kelia šilumos jausmą, bet tik tiek“, - šmaikštavo miesto meras.

V.Grubliauskas pripažino, kad problema dėl logotipo išties egzistuoja. Miesto meras tikino, kad šiuo metu atliekamas tarnybinis patikrinimas, ar visos teisinės procedūros buvo atliktos teisingai.

Politikas tikino, kad buvo padaryta klaida į logotipo kūrimą neįtraukiant visuomenės. „Tai būtų neprivedę prie tokios ribos“, - sakė V.Grubliauskas.

„Bet ar gali sukurti kas nors ženklą, kuris absoliučiai visiems patiktų? Turbūt ne. Bet procese turi dalyvauti kiek įmanoma daugiau kūrėjų. Tai būtų buvęs toks procesas, kuris padėtų išvengti tokios situacijos, kokia yra dabar“, - kalbėjo miesto meras.

Jis tikino, kad šiuo metu kyla du klausimai – ką daryti su jau esamu ženklu ir kaip nenuvilti tų žmonių, kurie pristatys naują logotipą.

„Procesas parodė, kad kada tu praleidi progą paklausti, pasidomėti, sujudinti , tenka atlaikyti pasekmių spektrą. Aš tikiu, kad Klaipėda turės savęs vertą logotipą, kuris bus artimas miestiečiams“, - kalbėjo V.Grubliauskas.

Paklaustas, ar jam patiko vasarą sukurtas logotipas, meras atsakė teigiamai.

Išrinko nugalėtoją

Renginio pabaigoje buvo pristatytas komisijai ir balsavusiems labiausiai patikęs logotipas.

Nugalėtoju tapo kūrėjo, pasivadinusio „VRSAagency“, darbas. Sukurtą logotipą sudaro fachverkas, burlaivis ir miesto herbas.

„Klaipėda – kūrybiškas, spalvingas uostamiestis, kuriame nuolatiniai kultūros vėjai palaiko aukštai iškeltas bures“, - rašoma darbo aprašyme.

Prie projekto „LogoKlaipėdai“ įgyvendinimo taip pat prisidėjo Tautvydas Tijūnaitis, Simona Lubytė, Darius Mikalauskas, Ovidijus Baublys ir Egidijus Laucevičius.

Ar šis logotipas bus naudojamas kaip miesto ženklas, spręs Klaipėdos miesto savivaldybės atstovai.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder