"Meridiano" remontas: povandeniniai siurprizai ir gero oro medžioklė
Vis dėlto dėl įvairių povandeninių siurprizų ir permainingo oro, prailginusio kai kurių darbų atlikimo terminus, laivas šią savaitę, kaip buvo tikėtasi, į vandenį dar nebuvo nuleistas.
Planuojama, kad visi darbai bus užbaigti ateinančią savaitę, o tada vėl bus laukiama palankaus oro "Meridianui" parplukdyti atgal į savo vietą prie Danės upės krantinės.
Priglaudė kriaukles ir žuvis
Iškėlus "Meridianą" iš vandens, paaiškėjo, kad jo povandeninė dalis gausiai apaugusi kriauklėmis ir vandens augmenija. Maža to, tarp laivo dugno ir prie jo pritvirtintų balasto dėžių buvo apsigyvenusios upinės nėgės.
GYVENTOJOS. Tarp laivo dugno ir prie jo pritvirtintų balasto dėžių buvo apsigyvenusios upinės nėgės.
"Dokui kylant iš vandens, pastebėjome tarsi po jo dugną plaukiotų unguriai. Tai sukėlė didelę mūsų nuostabą. Tiesa, vėliau paaiškėjo, kad tai ne unguriai, o panašios formos žuvys - nėgės. Dalis jų taip ir nespėjo pabėgti iš senkančio doko, kitos net nepasijudino iš savo buveinių ant "Meridiano" balasto dėžių, tad teko jas iš ten krapštyti. Pririnkome gerą puskibirį šių pailgų žuvų", - pasakojo doko darbininkai.
KRIAUKLĖS. Iškėlus "Meridianą" iš vandens, paaiškėjo, kad jo povandeninė dalis gausiai apaugusi kriauklėmis ir vandens augmenija.
Kriauklės ir visa augmenija nuo povandeninės laivo dalies buvo nuplauta aukšto slėgio vandens srove. Tam prireikė maždaug paros.
Neplanuoti sprendimai
Nuplovus dugną atsivėręs vaizdas iš pirmo žvilgsnio nebuvo gąsdinantis. Po vandeniu esantis laivo korpusas per septynerius metus nuo paskutinio laivo nuleidimo į vandenį išsilaikęs palyginti neblogai. Vis dėlto, paanalizavus atidžiau, buvo aptikta vietų, kurioms paruošti prireikė skirti papildomo dėmesio ir laiko.
Be to, buvo priimtas sprendimas demontuoti visas prie dugno pritvirtintas balasto dėžes, kurių iš viso yra 26 ir kiekviena jų sveria po 3 tonas. Tai padaryta tam, kad būtu tinkamai nušveista, nugruntuota ir nudažyta ta dugno dalis, kurios per dėžes nebūtų galima pasiekti. Tas pats bus padaryta ir su balasto dėžėmis, kurios vėliau bus grąžintos į savo vietas.
Šis iš pradžių neplanuotas darbas miesto simbolio stovėjimą doke pailgino keliomis dienomis, tačiau, pasak "Meridiano" savininko Aloyzo Kuzmarskio, kuo kruopščiau ir atsakingiau bus sutvarkyta povandeninė dalis, tuo ilgiau šis istorinis burlaivis saugiai stovės vandenyje iki kito dokavimo.
Po vandeniu bus raudonas
Anot A. Kuzmarskio, atkreipti dėmesį į tokius, kartais plika akimi nematomus, dalykus ir priimti reikiamus sprendimus labai padeda techninę remonto priežiūrą vykdančio Klaipėdos universiteto burlaivio "Brabander" kapitono Valdemaro Vizbaro patirtis ir įžvalgos. Remonto darbus taip pat prižiūri ir nepriklausomos survejerinės kompanijos "Baltik Kontor Klaipėda" atstovas.
DAŽYMAS. Povandeninė dalis pagal laivų priežiūros technologiją bus du kartus nugruntuota ir nudažyta specialiais dažais.
Tinkamai paruošus visus paviršius, povandeninė dalis pagal laivų priežiūros technologiją bus du kartus nugruntuota ir nudažyta specialiais laivams skirtais norvegiškais "Jotun" dažais, kuriuos Klaipėdoje tiekia UAB "Varitecha".
Beje, po nudažymo, "Meridiano" povandeninė dalis bus jau nebe žalia, kokia buvo iki tol, o tamsiai raudona.
Atlieka techninę apžiūrą
Doke jau apsilankė bei "Meridianą" apžiūrėjo ir Lietuvos transporto saugos administracijos (LTSA) inspektoriai, kurie, kaip priklauso pagal laivų priežiūros reglamentavimą, atlieka "Meridiano" dokinę techninę apžiūrą. Inspektorių nurodymu buvo atlikti laivo korpuso storių matavimai, taip pat planuojama atlikti elektros instaliacijos varžų matavimus. Pateikus reikiamus duomenis, bus laukiama LTSA išvadų, tačiau bent per pirminę apžiūrą inspektoriai esminių priekaištų dėl laivo būklės nepateikė.
MATAVIMAI. Inspektorių nurodymu buvo atlikti laivo korpuso storių matavimai, taip pat planuojama atlikti elektros instaliacijos varžų matavimus.
Sykiu su povandeninės laivo dalies remonto darbais yra atnaujinama ir medinė bortų apkala. Po vandeniu esančios lentos iš esmės išsilaikė palyginti neblogai, tačiau tos apkalos lentos, kurios balansuoja tarp vandens ir oro, yra gerokai pažeistos puvinio, todėl yra keičiamos naujomis. Jau pakeista ir dalis falšbortų apkalos. Mediena yra gruntuojama, dažoma ir tam reikalingos atitinkamos oro sąlygos.
Dirba ir savaitgaliais
Pasak A. Kuzmarskio, tikimasi, kad visus darbus pavyks pabaigti per ateinančią savaitę ir bus galima ruoštis "Meridianą" grąžinti į savo vietą.
Laivo savininkas dėkoja bendrovės "Klaipėdos laivų remontas" vadovybei ir darbininkams, taip pat ir "Meridiano" įgulai už supratimą ir dedamas pastangas, mat, "medžiojant" darbams palankesnius orus, buvo dirbama ir šeštadienį, ir sekmadienį.
ĮŽVALGOS. Anot laivo savininko Aloyzo Kuzmarskio, atkreipti dėmesį į kartais plika akimi nematomus dalykus ir priimti reikiamus sprendimus labai padeda techninę remonto priežiūrą vykdančio Klaipėdos universiteto burlaivio "Brabander" kapitono Valdemaro Vizbaro patirtis ir įžvalgos.
"Dar kartą noriu padėkoti visiems, kurie dalyvavo išplukdant laivą į doką, ir tiems, kurie dabar darbuojasi jame. Tai - ir kompanijų "Garant Diving" bei "Borta" vilkikų įgulos, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos atsakingi specialistai, burlaivio "Brabander" kapitonas V. Vizbaras ir jo komanda, aukštalipiai, vadovaujami Romualdo Runkausko, UAB "Klaipėdos laivų remontas" specialistai ir kt. Tačiau tai dar tik dalis viso plano. Tikimės, kad kitą savaitę pavyks "Meridianą" sėkmingai parplukdyti į Danės upę", - viliasi A. Kuzmarskis.
Anot jo, tam tikri darbai bus tęsiami ir laivui grįžus prie krantinės. Reikia priimti naujus sprendimus bei atnaujinti technologines komunikacijas, jungiančias laivą su kranto elektros, vandentiekio, kanalizacijos ir kitais tinklais, taip pat planuojama atnaujinti denius, vėl dėmesio reikalaus ir kiti mediniai paviršiai. "Laivo priežiūra, nuolatinis atnaujinimas yra nesibaigiantis procesas, o ypač, kai turime reikalą su miestą reprezentuojančiu jo simboliu", - sako A. Kuzmarskis.
Rašyti komentarą