Tikrai ne visi Lietuvos aukštosios jūreivystės mokyklos studentai žino, kad nuolatos besišypsanti Karjeros ir komunikacijos skyriaus vedėja Genutė Kalvaitienė yra baikerė. Pati ji savęs taip nevadina ir neketina bent jau kol kas stoti į kokį nors klubą. Nors jos jaunystės svajonė tapti medike iki galo ir neišsipildė, dabar ji vis tiek yra daktarė, tiesa, socialinių mokslų, ir jau trejus metus važinėja motociklu.
Būdama nedidelio ūgio, smulkutė, kartais priverčia atsisukti praeivius - drąsi moteris. Dar būtų galima pridurti, kad ji yra iš tų žmonių, šalia kurių tiesiog gera būti.
"Noras pačiai vairuoti motociklą neatsirado staiga. Jis stiprėjo kurį laiką važinėjant juo keleivio vietoje. Motociklas man nebuvo svetimas nuo vaikystės. Tėtis turėjo motociklą "Iž" su lopšiu.
Jis buvo mūsų vienintelė transporto priemonė, kadangi gyvenome Žemaitijos vienkiemyje. Šeima buvo gausi - 7 vaikai. Man vasaromis garaže tekdavo laikyti vyresniam broliui grandines, raktus, modernizuoti jo "Javą", - pasakojo G. Kalvaitienė.
Pagrandukė
Genutė šeimoje buvo jauniausia. Gyveno Skuodo rajone vienkiemyje. Dabar ten laukai belikę. Vyko melioracija ir visi gyventojai buvo iškelti. Brolis buvo jūrininkas, tad 1976 metais šeima atsikraustė gyventi į Klaipėdą.
Tai, kad ji atsidūrė Lietuvos aukštojoje jūreivystės mokykloje, lėmė atsitiktinumas. Jaunystėje apie tai tikrai negalvojo, svajojo apie mediciną. Dar mokydamasi mokykloje vakarais dirbdavo ligoninėje.
Mokėsi Klaipėdoje medicinos mokykloje, dirbo ligoninės chirurgijos profilio skyriuose. Ji prisipažįsta, kad ją traukia iššūkiai ir tai, kur nėra rutinos.
Bet ligoninėje keitėsi darbo tvarka, naktiniai budėjimai prasidėdavo nuo 15 valandos. Kadangi Genutė augino vaikus, tai suderinti nepavyko, pradėjo ieškotis darbo kitur. Jūreivystės mokykloje tuo metu reikėjo darbuotojo. Ir joje ji jau dirba apie 20 metų.
Be motociklų, ji turi dar vieną hobį, nors vargu ar psichoterapijos studijas Vilniaus geštalto institute antrus metus galima vadinti hobiu. "Tai labai įdomu, mane labai traukia psichoterapijos procesas.
Tai ir hobis, ir mokslas kartu. O tikrasis mano hobis - gėlės. Vienais metai rožes auginu, kitais jukos žydi.
Matyt, tai duota žemės, vienkiemio vaikui. Kasdien didelio dėmesio maistui neskiriu. Ir mane pasivijo mada, stengiuosi kuo sveikiau maitintis, nevartoti cukraus, miltų. Bet kai laukiu svečių, tada manyje prabunda šeimininkės sindromas", - pasakojo Genutė.
Paklausta, ar visi vaikai jos šeimoje tokie pašėlę kaip ji, smagiai nusijuokė ir pasakė, kad, ko gero, ne. Šiek tiek ji panaši į savo vyriausiąjį brolį, gyvenantį Mažeikiuose, jis irgi aktyvus, yra seniūnaitis.
Nenori gyventi primityviai
Tai, kad moteris vairuoja automobilį, šiais laikais jau nieko nestebina. Genutė jį vairuoja nuo 1992 metų. "Sėsti ant motociklo mane paskatino nenoras gyventi primityviai.
Atsiradus tokiam norui atėjo ir suvokimas, kad vėliau gali būti vėlu. Supratau, kad išmokti valdyti laivą ar lėktuvą man jau tikrai yra per vėlu. To jau tikrai nebegalėčiau padaryti. Pamaniau, kad jeigu dar delsiu, galiu nebegauti ir teisių vairuoti motociklą. Tiesiog norėjosi naujų pojūčių, nes daug ką jau žinojau ir mokėjau.
Tačiau tokią svajonę įgyvendinti vis dėlto nebuvo taip paprasta. Patekau į tą zoną, kurioje nieko nemokėjau.
Vairavimo mokykloje naudojami klasikiniai miesto motociklai, kurie yra gana aukšti, galingi ir sunkūs. Mažo ūgio vairuotojui, tokiam kaip aš, tai pirmiausia nemenkas fizinis iššūkis. Per egzaminą ir egzaminuotojai sakė, kad jis man per didelis.
Kitas iššūkis - emocinis: teko susidurti su baime, stresu, abejonėmis, ar suvaldysiu geležinį žvėrį, sveriantį beveik 200 kg, turintį keliasdešimt arklio galių. Toks jausmų kokteilis neapleido iki tol, kol neįgijau automatinių valdymo įgūdžių. Tikrai nemaniau, kad taip sunku suvaldyti dvi rankas ir dvi kojas, kad jos pradėtų automatiškai dirbti ir kartu su galva.
Na, o trečias iššūkis - mentalinis. Jau savarankiškai pradedant važinėti gatvėse ateina supratimas, kad iš tikrųjų reikia matyti daug daugiau nei vairuojant automobilį: stebėti tiek save, tiek tuos, kurie sėdi automobilyje, kitus eismo dalyvius, numatyti galimus jų veiksmus. Savotiška šachmatų lenta.
Važinėjant mieste labai svarbu išlaikyti maksimalią koncentraciją. Svarbiausia, atsisėdus ant motociklo, nepamiršti nei savęs, nei aplinkinių. Ir už save atsakai 200 proc., ir už kitus.
Visiškai kitas dalykas vairuoti motociklą nei mašiną. Tu esi lyg ir labiau pažeidžiamas. O kai vairuoji mašiną, gali ir nepastebėti, kaip atvažiuoji, viską darai automatiškai, o motociklu taip neišeina važiuoti", - pasakojo pašnekovė.
Rašyti komentarą