"Užtrukome net trejetą metų, kol pagaliau buvo įveiktos visos biurokratinės kliūtys. Taigi dabar prasidėjo realūs darbai: išpylėme pamatą, netrukus iš akmens bus gaminamas pjedestalas, o liepą iš bronzos liejama skulptūra", - sakė idėjos autorius ir "Legacy Vets" motociklininkų klubo narys Aurimas Mockus.
Taigi, tikimasi, jog jau kitąmet skulptūra praeivius džiugins istoriškai svarbioje motociklininkams vietoje - šalia Sukilėlių, Pilies ir Daržų gatvių sankirtos. Čia 1925 m. buvo įkurtas pirmasis Lietuvoje Klaipėdos krašto automobilių ir motoračių klubas.
Vis dėlto sunkiausia šiuo metu surasti rėmėjų. Didžiąją dalį lėšų, per 90 proc., dengia pats idėjos autorius, dalis pinigų surinkta per 2014 m. Klaipėdoje nugriaudėjusį "Memel Tattoo Convention" renginį. Skaičiuojama, kad visa projekto sąmata sieks 50-60 tūkst. eurų.
PAMATAS. Vos miesto valdžia davė leidimą pradėti statybos darbus, paminklo vietoje buvo išpiltas pamatas. Netrukus iš akmens bus gaminamas pjedestalas, o vasarą iš bronzos liejama skulptūra. Egidjaus JANKAUSKO nuotr.
"Iš pradžių buvo daug panorusių prisidėti prie idėjos realizavimo, tačiau vėliau visi "pasislėpė" krūmuose. Tikiuosi, kad pamatę, jog darbai įgavo pagreitį, o rezultatas jau beveik apčiuopiamas, potencialūs rėmėjai į šį reikalą sureaguos rimtai", - vylėsi pašnekovas.
Motociklininkas tikino praėjęs "kryžiaus kelius", bendradarbiaudamas su Klaipėdos kultūros paveldo specialistais. Šie esą reikalavo užsakyti archeologinius tyrimus, kurie būtų atsiėję dar maždaug 2 tūkst. eurų. Tačiau entuziastą susirado ir kliūtis įveikti padėjo istorikas, miesto Tarybos narys Vygantas Vareikis ir archeologas Gintautas Zabiela.
A. Mockus mano, kad lietuviai turėtų didžiuotis mūsų miesto motociklizmo istorija ir kultūra. 1925 m. motociklininkus vienijančiais klubais galėję pasigirti tik nedaugelis Europos miestų. O apie 1930 m. Klaipėdoje griaudėjo didelis skaičius motociklų - jie sudarė maždaug pusę mieste įregistruotų automobilių skaičiaus.
"Manau, jog ši skulptūra taps turistų traukos centru. Motociklizmu domisi ir skandinavai, kurie labai nustemba apie tokį ankstyvą Klaipėdos klubų judėjimą", - tikino pašnekovas.
Istorija
Antanas Poška (1903-1992) buvo lietuvių keliautojas, mokslininkas, antropologas, rašytojas, žurnalistas, vienas pirmųjų lietuvių esperantininkų.
1928 m. jis su draugais įsigijo motociklą ir juo keliavo po Lietuvą, apvažiavo aplink Baltijos jūrą. Po to jis nusprendė motociklu pasiekti Indiją. Ruošdamasis šiai kelionei, susipažino su kitu lietuvių keliautoju Matu Šalčiumi. 1929 m. rudenį A. Poška ir M. Šalčius iš Kauno per Marijampolę, Kybartus pasiekė Vokietiją ir keliavo toliau pietų kryptimi. Pasiekę Viduržemio jūrą, persikėlė per ją ir toliau keliavo po Egiptą. Artimuosiuose Rytuose jis atsiskyrė nuo M. Šalčiaus. Irane A. Poška susirgo maliarija ir apie pusmetį turėjo praleisti Teherane. 1931 m. vasarį pasiekė Indiją. 1933-1936 m. dalyvavo antropologinėse ekspedicijose po Pietryčių Aziją. 1937 m. jis keliavo po Afganistaną, Iraną, Iraką ir Turkijos Kurdistaną. Turkijoje Poška buvo sulaikytas, manant jį buvus britų šnipu, kalintas. Tais pačiais metais grįžo į Lietuvą. 1945 m. suimtas, kalintas Archangelsko srityje ir Komijos lageriuose, 1959 m. grįžo į Lietuvą. 1972 m. motociklu keliavo į Kaukazo ir Užkaukazės respublikas.
Rašyti komentarą