Po nėščiosios ir medikės konflikto Kretingoje – ministerijos reakcija: „Taip neturėtų būti“
Praėjusią savaitę Kretingos ligoninėje įvykus incidentui, kai blogai pasijutusi nėščioji kartu su vyru skubiai atvyko į gydymo įstaigą, tačiau čia patyrė konfliktą su jos tinkamai neapžiūrėjusia medike, „Vakarų ekspresas“ nusiuntė užklausą Sveikatos apsaugos ministerijai. Į žurnalistus besikreipusi pora atskleidė su jais galimai grubiai bendravusios gydytojos vardą ir pavardę, tad valdininkų paklausėme, ar ši medikė ir anksčiau nėra sulaukusi skundų.
Gargždiškių pora į Kretingos ligoninę atvyko praėjusios savaitės ketvirtadienį, kai moteris staigiai pasijuto prastai, ėmė kraujuoti, pajuto skausmus. Jos vyras Egidijus (vardas pakeistas, redakcijai žinomas) sakė, kad tai buvo arčiausiai tuo metu jų buvusi gydymo įstaiga, tad būtent ten ir nuspręsta kreiptis.
Tačiau čia, pasakojo Egidijus, laukė akibrokštas. Gydytoja, anot jo, atsisakė suteikti pagalbą.
„Medikė stumdėsi, triukšmavo, šaukė ant mūsų, žmona pradėjo verkti. Išsiuntė mus į gatvę. Taigi, įvykus konfliktui kreipiamės į žiniasklaidą“, - pasakojo vyras.
Po maždaug pusvalandį trukusio konflikto pora galiausiai išvyko į Klaipėdos universitetinę ligoninę, kurioje nedelsiant buvo atlikti tyrimai.
Kretingos ligoninės vyriausiojo gydytojo pavaduotojas medicinai Aleksandras Šalavėjus antradienį „Vakarų ekspresui” sakė, kad personalas ne itin tinkamai sureagavo į pagalbos prašymą, dėl to antradienį vyriausiosios gydytojos sudaryta speciali komisija parengė išvadas, jos dar turės būti patvirtintos, tad jų plačiau jis nekomentavo.
Tačiau A. Šalavėjus taip pat sakė, kad pakeltu tonu bendravo abi pusės – ir gydytoja, ir į ligoninę atvykę asmenys.
Anot jo, moteris nebuvo priimta dėl to, nes jos nėštumas truko apie 36 savaites, o Kretingos ligoninė pagalbą gali suteikti moterims, nėščioms daugiau nei 37 savaites. Tačiau, akcentavo A. Šalavėjus, medikė padarė klaidą, kad moters neapžiūrėjo tinkamai.
Antradienį į incidentą sureagavo ir Sveikatos apsaugos ministerija. „Sveikata visiems mums yra pats brangiausias turtas, tad kiekvienas, sunegalavęs ar patyręs traumą, tikimės medikų profesionalumo, kompetencijos, pasitikime jais. Ypač, kai prireikia skubios medikų pagalbos. Tad tenka apgailestauti, kad ši situacija leidžia susidaryti priešingą vaizdą. Tikrai neturėtų būti taip, kad pacientui reikia kovoti siekiant gauti kokybiškas paslaugas. Tad apgailestaujame dėl susidariusios situacijos ir patirtų nepatogumų”, - teigė SAM Spaudos tarnybos vyriausioji specialistė Justina Petravičienė.
Tačiau kartu ji akcentavo, kad iš pateiktos informacijos jokių galutinių vertinimų, išvadų daryti tikrai negalima. „Labai aišku tik viena, kad pacientui visa reikiama pagalba, pagal jo būklę, turėjo būti suteikta. Jei konkrečioje gydymo įstaigoje tam tikrų paslaugų nebuvo galima suteikti, pacientui turėjo būti nurodoma, kur kreiptis pagalbos.
Tais atvejais, kai pacientas yra nepatenkintas suteiktomis paslaugomis, jis pirmiausia turėtų kreiptis į gydymo įstaigos administraciją. Jei gautas atsakymas netenkina, galima kreiptis į Valstybinę akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybą, kuri pagal kompetenciją atlieka asmens sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumo ir kokybės įvertinimą, arba į Pacientų sveikatai padarytos žalos nustatymo komisiją prie Sveikatos apsaugos ministerijos (SAM), kuri nustato paciento teisių pažeidimo ar nepažeidimo faktą”, - atsakyme „Vakarų ekspresui” dėstė J. Petravičienė.
Apie tai, ar ministerija anksčiau bent yra sulaukusi skundų dėl netinkamo minėtos medikės darbo ar elgesio, valdininkai atsakyme neužsiminė.
„Pati SAM gautų pacientų skundų dėl paslaugų kokybės nenagrinėja, jie yra nukreipiami atsakingoms institucijoms, kurios yra kompetentingos tai atlikti”, - aiškino J. Petravičienė.
Rašyti komentarą