Klaipėdos pajūryje, greta neįgaliųjų palūdimio automobilių stovėjimo aikštelės, šiais metais planuojama nugriauti apleistą šaudyklos pastatą ir vietoje jo pastatyti du 12 metrų aukščio namus, kuriuose bus įrengti prabangūs apartamentai. Liko tik gauti leidimus statyboms, tačiau projektą kritikuoja uostamiesčio architektai.
Šaudyklos pastato griovimo ir "blokuotų rekreacinės paskirties objektų" statybos Pamario g. 8 Klaipėdoje projekto užsakovas - kaunietis, UAB "Infasta" vadovas Stasys Mikoliūnas, tačiau realiai projektą vykdo jo žentas, "Žaliojo slėnio" vadovas Bernardas Kemundris.
Pagal IĮ "Arch Box" parengtą projektą menkaverčio sovietmečio statinio vietoje turėtų iškilti du dviejų aukštų su mansarda pastatai, kuriuose būtų įrengta 12 apartamentų. Pasak B. Kemundrio, tikimasi, jog apartamentai taps antruoju būstu, skirtu poilsiui, todėl projektas ir pavadintas rekreacinės paskirties objektu.
Projektuojamo objekto paskirtis ir jo infrastruktūros planai sukėlė diskusijas Lietuvos architektų sąjungos Klaipėdos organizacijos Ekspertų tarybos posėdyje. Architekto Romualdo Gailiaus vadovaujamame posėdyje architektų Tarybos nariai Edmundas Andrijauskas, Vaidotas Dapkevičius, Almantas Mureika, Vigilija Paulionienė, Laima Šliogerienė nepritarė projekto rengėjų siūlymui reakreacinės paskirties sklype projektuoti gyvenamosios paskirties patalpas.
"Akivaizdu, jog projektuojami du gyvenamosios paskirties daugiabučiai, kuriuose bus 3-4 kambarių butai. Kam juos vadinti "blokuotais rekreacinės paskirties objektais"?" - klausė R. Gailius.
Projektas, anot jo, "gana prasto lygio".
Posėdžio dalyviai reziumavo, jog projekte neįvertinti I ir II Melnragės detaliojo plano sprendiniai, pagal kuriuos Pamario g. 8 esantis sklypas buvo rezervuotas rekreacinei paskirčiai. Atkreiptas dėmesys, kad šalia projektuojamo sklypo numatyti ir kiti rekreacinio pobūdžio objektai, tad komunikacijos turėtų būti tiesiamos su maksimaliais prisijungimo rezervais.
Projektuojama automobilių stovėjimo aikštelė, anot architektų, neatitinka patvirtinto detaliojo plano sprendinių ir nurodoma gretutiniame sklype, nors turėtų tilpti tame pačiame sklype kaip ir statiniai, o jeigu netelpa, tuomet esą turėtų būti mažinamas užstatymo tankis.
Pastabose akcentuojama, jog projektuojant susisiekimo infrastruktūrą už valdomo sklypo ribų prioritetą reikėtų teikti pėstiesiems ir dviratininkams, o ne automobilių transportui. Nepatiko architektams ir vizualinis pastatų sprendimas, pasigesta klaipėdietiško stiliaus, tačiau ši kritika nebuvo formalizuota.
Architektų nuomonę projekto rengėjai priėmė pozityviai. Pasak B. Kemundrio, išsakyta labai racionali ir vertinga kritika, į kurią bus atsižvelgta.
"Pajūris - jautri ir visiems mums labai brangi vieta. Todėl norisi, jog čia projektuojamas objektas būtų vertingas. Labai gerbiame architektų nuomonę, nes jie yra tikri Klaipėdos miesto patriotai ir mato daug platesnį miesto kontekstą nei mes, susikoncentravę tik į šį projektą. Akivaizdu, jog detaliajame plane nebuvo tinkamai atvaizduota sklypo aplinka. Taip pat sutinkame, kad reikia tikslinti projekto paskirtį ir numatyti, jog jo infrastruktūra turi būti maksimali", - sutiko B. Kemundris.
Anot jo, projektas bus keičiamas pagal pateiktas pastabas ir vėl derinamas su architektais. Tikimasi, jog iki balandžio bus gauti leidimai griovimo darbams ir naujai statybai.
Rašyti komentarą