Senjorai tęsia kovą dėl Dituvos maršruto

Senjorai tęsia kovą dėl Dituvos maršruto

Garbaus amžiaus klaipėdiečiai ne tik kalbomis pradėjo reikšti pasipiktinimą transportininkų planais kitąmet "ištiesinti" iš autobusų stoties į Dituvą vežančių autobusų maršrutą, kad transporto priemonės nevažiuotų per miesto centrą.

Senjorai "Vakarų ekspreso" redakcijai vakar atnešė pareiškimą, kurį pasirašė 24 žmonės. Pabrėžiama, kad šiltuoju metų laikų parašų būtų surinkta kur kas daugiau.

VšĮ "Klaipėdos keleivinis transportas" (KKT) vadovas Gintaras Neniškis tikina, kad kai bus gauti konkretūs prašymai ir pasiūlymai, jie būtinai bus apsvarstyti.

Prašo bent dviejų reisų

KKT buvo paskelbęs konkursą trims maršrutams: 40-ajam (Smiltelės g. - Dituva), 41-ajam (Autobusų stotis - Dituva) ir 42-ajam (Smiltelės g. - Vaiteliai - SB "Rasa"). Du maršrutai nuo dabartinių beveik nesiskirs, tačiau 41-asis bus "ištiesintas" - jo autobusai nebevažiuos per miesto centrą, o į Dituvą veš Mokyklos gatve ir Šilutės plentu.

Dėl pastarosios korekcijos "Vakarų ekspresui" jau skundėsi S. Šimkaus ir Bokštų gatvėse gyvenančios senjorės Angelė bei Valerija. Anot jų, į autobusus Liepų ir Sausios 15-osios gatvių stotelėse lipa "labai daug žmonių". Tad viena moteris žadėjo net piketus, o kita - rinkti parašus, kuriais žmonės išreikštų savo nepasitenkinimą tokia reforma.

Vakar į redakciją jau atėjo kiti trys senjorai ir atnešė kreipimąsi į G. Neniškį, kurį pasirašė 24 klaipėdiečiai.

"Su dideliu nusivylimu 2016 m. gruodžio 9 d. "Vakarų ekspreso" laikraštyje perskaitėme straipsnį "Dituvos maršrutų permainos nepatinka senjorams". Kilo mintis Rumpiškės stotelėje, Sausio 15-osios gatvėje, pasidomėti, kokia kitų keleivių nuomonė dėl maršruto pakeitimo. Išgirdome, kokie visi žmonės nusivylę, išsigandę ir pasipiktinę. Pasiūlė rinkti parašus ir (pačiu blogiausiu atveju) prašyti p. G. Neniškio, kad paliktų per centrą bent du reisus - vieną rytą, kuris iš stoties išeina apie 9 val., o kitą vakare apie 18 val., kad būtų galima su sunkiais ryšuliais ir vežimėliais iš sodų grįžti bent kiek lengviau. Priešingu atveju seniems, po darbo pavargusiems žmonėms sunku kilnoti savo mantą persėdant iš vieno autobuso į kitą. Be to, važiuojant iki Smiltelės gatvės autobusų, vykstančių į Dituvą, kelionė pabrangtų dvigubai, o pensininkams brangus kiekvienas centas", - rašoma kreipimesi, kurį "visų senjorų vardu" parašė sodininkai Ona ir Algirdas.

Jame taip pat tvirtinama, kad vasaros ir rudens sezono metu dviejų rytinių reisų Sausio 15-osios g. stotelėje laukia 70-80 ir daugiau metų 20-30 žmonių eilė. Kai kurie jų esą būna su lazdelėm ar ramentais.

"Tie senukai, kurie tikisi gauti atsisėsti, į stotelę ateina 30-40 min. anksčiau iki autobuso atvykimo, bet ir tai ne visiems pasiseka rasti tuščią vietą", - rašo senjorai.

Jie tikina, kad ne Kauno gatvėje, o būtent Rumpiškės stotelėje yra didžiausias keleivių skaičius.

Daugiausiai iš šį pareiškimą savo parašais patvirtinusių 24 klaipėdiečių nurodė gyvenantys Sausio 15-osios, Rumpiškės gatvėse bei Taikos prospekte. Taip pat pasirašė po vieną Tiltų, Jaunystės, Baltijos pr. gyventoją.

Į redakciją vakar dar skambino ir Taikos prospekte gyvenanti ponia Valentina, nežinojusi, jog jos bendrakeleiviai jau surinko parašų. Tačiau ji irgi dėstė tokius pačius argumentus. Be to, ji siūlė geriau ne sezono metu į Dituvos sodus leisti kursuoti mažam autobusiukui - tokiam, kuris dabar veža į Šernus, o ne keisti maršruto trasą.

"Negalima naikinti Sausio 15-osios stotelės, kuri tarnauja jau keturis dešimtmečius ir yra tikrai labai populiari. Senjorams su dideliais ryšuliais tikrai būtų labai sudėtinga dar važiuoti ir su miesto autobusais iki stoties arba Smiltelės gatvės. Be to, tai būtų papildomos išlaidos - mėnesiniam bilietui tektų išleisti kur kas daugiau nei dabar skiriame kelionėms į Dituvą", - aiškino moteris.

Yra alternatyva?

Anksčiau aiškindamas tokios pertvarkos priežastis G. Neniškis tvirtino, jog esminis siekis yra kuo greitesnis ir efektyvesnis maršrutas, galintis tapti realia alternatyva asmeniniam transportui, "kad dituviškiai juo galėtų greitai ir patogiai nuvažiuoti ir į darbus Klaipėdoje, ir į mokslus". Esą siekiama sutaupyti ne kilometražą, nes autobusai važiuos kur kas dažniau nei dabar, o laiką, kurį tuščias autobusas švaisto važinėdamas centrinėmis gatvėmis.

Jis tvirtino, kad prieš atliekant tokią operaciją buvo gauti skaičiai iš dabar šiuo maršrutu keleivius vežančios bendrovės Klaipėdos autobusų parko. Pagal juos, daugiausiai buvo užfiksuota 13 centre įlipusių keleivių.

Atsiliepdamas į naująjį skundą dėl Rumpiškės stotelės KKT vadovas akcentavo, kad čia dabar einantys keleiviai galės naudotis Sendvario stotele.

"Iki jos bus panašus atstumas. Aišku, vieniems aplinkinių gatvių gyventojams gal teks šiek tiek toliau paėjėti, o kitiems atstumas net sumažės", - teigė G. Neniškis.

Kai kalbėjo su žurnalistu, direktorius sakė, jog dar nebuvo gavęs tokio klaipėdiečių kreipimosi, tačiau patikino, kad sulaukus pasiūlymo dėl dviejų reisų važiavimo ilgesne trasa jis tikrai bus apsvarstytas.

G. Neniškis taip pat dar kartą priminė, kad pasibaigus konkurso procedūroms naujuosiuose maršrutuose galios II zonos terminuotieji bilietai, su kuriais galima važinėti ir visame mieste. Be to, galios ir visos lengvatos - tiek moksleiviams, tiek pensininkams.

Informacija

Iki šiol į Dituvą ir Vaitelius veža dvi įmonės - uostamiesčio Savivaldybės valdomas Klaipėdos autobusų parkas (KAP) ir "Sodų autobusai".

KKT jau atplėšė vokus su vežėjų pasiūlymais naujam konkursui. Pasiūlymus pateikė trys bendrovės: "Vlasava" ir KAP bei "Sodų autobusai". Kiekviena iš jų turėjo pateikti trumpų ir pailgintų autobusų įkainius. Abiem atvejais mažiausią kainą pasiūlė KAP - 63 ir 70 ct/km. Tačiau ji dar turės būti pagrįsta, nes nuo kitų pasiūlymų skiriasi daugiau nei 15 proc. Šiuo metu dar vertinama ir visų konkurso dalyvių kvalifikacija. Pasak G. Neniškio, procedūrų iki sausio, ko gero, nebepavyks užbaigti.

Sutartis su konkurso laimėtoju bus sudaroma 7 metams su galimybe pratęsti ją dar trejiems.

Konkurso sąlygose numatyta, kad vežėjai galės naudoti ne senesnius nei 18 metų amžiaus autobusus. Tačiau su tokiais būtų galima dirbti tik porą metų - autobusams įkopus į trečią dešimtmetį juos būtų privaloma keisti į ne senesnes kaip 13 metų amžiaus transporto priemones. Dalis autobusų bus žemagrindžiai, kiti - pusiau žemagrindžiai. Autobusuose turi būti ne mažiau kaip 36 sėdimos vietos. Kaip ir miesto autobusuose, taip ir vešiančiuose į sodus turės būti sumontuotos kameros, LED elektroninės švieslentės, o autobusuose įdiegta elektroninio bilieto sistema leis realiu laiku sekti autobusų važiavimą išmaniuosiuose įrenginiuose.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder