Šiandien Vilniuje priimami labai svarbūs Klaipėdai sprendimai

Šiandien Vilniuje priimami labai svarbūs Klaipėdai sprendimai

Klaipėdos meras Vytautas Grubliauskas net neabejoja, kad Vyriausybė patvirtins Klaipėdos uosto bendrąjį planą. Meras sunerimęs dėl miesto dalykinių sąlygų sąvado programos. Jeigu ji būtų priimta tokia, kokia yra dabar, miestas užsikabintų ant kaklo girnapusę.

Laikinai einantis pareigas Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Vidmantas Paukštė labai norėtų tikėti, kad uosto bendrasis planas bus patvirtintas, nes prie jo dirbama beveik ketverius metus, vos ne metus truko jo derinimas net su 28 institucijomis, išdavusiomis planavimo sąlygas. Po to jis buvo pateiktas vertinti Valstybinei teritorijų planavimo ir statybos inspekcijai. Jos išvada - uosto bendrasis planas parengtas tinkamai.

Kol planas nepatvirtintas, Uosto direkcija negali pradėti įgyvendinti mažiausiai dešimt nedidelių projektų, tarp kurių ir mažųjų laivų bei valčių prieplauka pietinėje uosto dalyje. Ji būtų statoma kartu su uostui reikalingais pietiniais vartais, kurie būtini dėl sūraus ir gėlo vandens apykaitos.

Nori direkcijos palaikymo

Vakar meras V. Grubliauskas susitiko su Uosto direkcijos atstovais aptarti svarbių klausimų, nes šiandien vyksta ir Vyriausybės posėdis, ir Vyriausybė pasitarimas. Klaipėdos miestui ir uostui ši diena labai svarbi, nes svarstomi jiems labai aktualūs klausimai. Todėl uosto ir miesto valdžios atstovai pasitikrino savo galutines pozicijas.

"Turbūt mažai kam kyla abejonių, kad Vyriausybės posėdyje uosto bendrasis planas bus patvirtintas. Miestas šiuo klausimu savo poziciją jau seniai išsakė ir ji nesikeičia. O iškart po posėdžio vyks Vyriausybės pasitarimas, kuriame jau bus svarstomas miestui gerokai svarbesnis klausimas - dalykinių sąlygų sąvado programos įgyvendinimas. Uosto dalyvavimas svarstant miesto klausimus yra labai svarbus. Miestui reikia jo palaikymo. Jeigu uostas ir miestas kalbės bendra kalba, galimybių turėsime daugiau", - sakė meras.

Grėsmė miesto planui

V. Grubliausko manymu, būtų blogai, jeigu būtų patvirtintas dabartinis sąlygų sąvadas. Tai gali turėti įtakos tam, kad miesto bendrasis planas nebus patvirtintas, kaip planuojama kitų metų balandį. Mero manymu, dabar nereikėtų įtvirtinti sąvade esančių diskutuotinų pozicijų, ypač tų, kurios susijusios su geležinkelio plėtra. Reikėtų tam palikti laiko, kad tai nesutrukdytų miesto bendrajam planui tvirtinti.

Jeigu būtų patvirtintas dabartinis sąvadas, tai vietoje pagalbos miestui, vietoje amortizacinės pagalvės, būtų girnapusė, kuri miesto bendrojo plano tvirtinimą nutemptų dvejiems ar net daugiau metų. Tokios prabangos miestas sau leisti negali. AB "Lietuvos geležinkeliai" turime įtikinti, kad daugelį miestui jautrių problemų reikėtų spręsti bendraisiais planais. Vyriausybės pasitarime siūlysiu neskubėti ir palikti laiko diskusijoms", - sakė meras.[CITATA]

Kiti jautrūs dalykai dėl kurių miestas nepritaria nei Uosto direkcijai, nei Susisiekimo ministerijai, yra, pavyzdžiui, teritorija pietinėje miesto dalyje, kur miestas norėtų turėti naują alternatyvią rekreacinę zoną. Kyla diskusija dėl gyvenamosios paskirties namų.

Uostas Savivaldybę palaikys

Pasak V. Paukštės, diskusijų dėl uosto bendrojo plano ir emocijų buvo labai daug. Viešinimo procedūros kartotos du kartus. "Mes tikrai padarėme kur kas daugiau, nei numato Teritorijų planavimo įstatymas. Nevengėme nei diskusijų, nei viešumo, bendravome su visomis bendruomenėmis. Norėčiau tikėti, kad nuėjus tokį ilgą kelią Vyriausybė priims mums palankų sprendimą", - sakė laikinasis Uosto direkcijos vadovas.

Pasak jo, dalis miesto pageidavimų tame dalykinių sąlygų sąvade nėra susijusi su uosto plėtra. Tai yra tam tikri miesto skauduliai, problemos, kurias reikia spręsti dabar, nepriklausomai nuo to, ar bus, ar nebus patvirtintas uosto bendrasis planas.

V. Paukštės teigimu, Uosto direkcija Savivaldybę vertina kaip partnerę. "Savivaldybę palaikysime, kiek galėsime, kad būtų galima įgyvendinti miestui svarbius projektus. Juk ir mes gyvename tame pačiame mieste, todėl negalime vieni nuo kitų atsiriboti", - sakė Uosto direkcijos vadovas.

Jis pasidžiaugė, kad jau pasirengta Baltijos pr. ir Šilutės pl. sankryžos rekonstrukcijai ir numatytas dalinis šio projekto finansavimas. Valstybinė automobilių kelių direkcija numato, kad kitais metais jau bus rekonstruojamas techninis projektas, o realūs darbai gali prasidėti 2021 metais.

Uostas suinteresuotas plėtra pietinėje miesto dalyje.

"Mes labai nenorėtume, kad pietinėje uosto dalyje būtų vykdoma gyvenamųjų namų statyba. Mes bandome vystyti uostą taip, kad atitoltume nuo gyventojų. Be kitų dalykų, ten važiuos apie 60 proc. uosto sunkiojo transporto, tad aišku, kad kils konfliktas. Kad ir būtų pastatytos garsą slopinančios sienutės, gyventojams vaikščioti kažin ar bus malonu. Norėtume, kad į tai miestas atsižvelgtų. Gyvenamųjų namų statyba turi būti planuojama kiek įmanoma toliau nuo planuojamos pietinėje dalyje uosto teritorijos", - sakė V. Paukštė.

 

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder