Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos interneto portale skelbiamas jau parengtas molų rekonstrukcijos techninis projektas lietuvių ir anglų kalbomis. Potencialūs rangovai gali su juo susipažinti. "Norime pakviesti daug tarptautinių įmonių dalyvauti, nes darbai labai specifiniai. Konkursui skirsime laiko tiek, kiek reikės", - sako Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos infrastruktūros direktorius Vidmantas Paukštė.
Molų rekonstrukcijos darbų vertė bus viena didžiausių Klaipėdos uosto istorijoje. Šis projektas finansuojamas ir Europos Sąjungos lėšomis. Rugsėjį direkcija planuoja skelbti konkursą šiems darbams atlikti. Kitų metų pradžioje tikimasi pasirašyti sutartį su rangovu.
Pasak V. Paukštės, jau netrukus prasidės bendrovės Centrinio Klaipėdos terminalo pirso pailginimo darbai, nes jau baigiamas rengti darbo projektas. Tai daryti būtina todėl, kad AB "DFDS Seaways" jau užsakė statyti naujus ir ilgesnius keltus, kuriems prie dabartinio pirso nebūtų patogu švartuotis.
Gilinimo darbai, susiję su šiuo projektu (kitoje pusėje reikėjo šiek tiek pagilinti laivybos kanalą), jau atlikti. Pirso pailginimo darbai kainuos daugiau kaip 2 mln. eurų, plius gilinimo darbų kaina. Darbus atlieka Telšių bendrovė "Statmax". Tai jau ne pirmas jos laimėtas konkursas. Ji jau dirbo rekonstruodama 7-9 krantines.
Atlikus darbus, pirsas bus 50 metrų ilgesnis, todėl čia bus galima švartuoti didesnius laivus.
Malkų įlanką išgilins šiemet
"Vienas svarbiausių šių metų darbų - Malkų įlankos gilinimas iki 14,5 m. Šiandien rangovai yra pabaigę pirmąjį etapą, netrukus darbai bus tęsiami toliau. Pagilinus Malkų įlanką, bus sudarytos galimybės toliau vystyti plėtros projektus šioje Klaipėdos uosto dalyje, pagerintos jūrų transporto eismo sąlygos, padidintas laivybos saugumas. Malkų įlankoje esančiuose terminaluose, kuriuose nebuvo tokio gylio, koks yra šiaurinėje uosto dalyje, bus galima saugiai priimti "Post Panamax" tipo laivus, todėl išaugs čia veikiančių terminalų pajėgumas, gerės uosto konkurencingumas", - pasakojo V. Paukštė.
Malkų įlanką gilino olandų bendrovė "Van Oord Dredging and Marine Contractors B. V.", darbų atlikta už 8,9 mln. Eur. Išgilinti Malkų įlanka planuojama jau šiemet, o krantinių rekonstrukcija gali užtrukti dar apie dvejus metus.
Daugiausia lėšų Uosto direkcijai teko išleisti Malkų įlankoje veikiančių kompanijų krantinėms statyti ir rekonstruoti. Intensyviai vyksta UAB Klaipėdos konteinerių terminalo krantinių Nr. 127, 128 tobulinimo darbai, kuriuos atlieka rangovas "Latvijas tilti", juos ketinama baigti šį rudenį.
Uosto kapitoną Adomą Alekną džiugina tai, kad ateityje šalia 127-128 krantinių numatyta statyti dar vieną 250 metrų ilgio pirsą (129-130 krantinės).
PLATINS. Netrukus prasidės bendrovės Centrinio Klaipėdos terminalo pirso pailginimo darbai. Jis pailgės 50 metrų.
Egidijaus JANKAUSKO nuotr.
UAB "Tilsta" atlieka UAB Klaipėdos konteinerių terminalo 143, 143A rekonstrukcijos darbus, po jų bus sudarytos galimybės prie krantinių priimti didesnių parametrų laivus, efektyviau krauti ir transportuoti krovinius. Rekonstruojamos ir Malkų įlankos terminalo 141, 142 krantinės, darbus atlieka UAB "Borta". Rudenį visiškai planuojama baigti ir UAB Birių krovinių terminalo 105, 106, 113 krantinių rekonstravimo darbus, prie šių krantinių darbus atlieka AB "Latvijas tilti". Pietinėje dalyje tiesiami ir rekonstruojami uosto krovos kompanijų naudojami geležinkelių keliai, šiuos projektus baigia įgyvendinti UAB "Gargždų geležinkelis".
Paklaustas, kada bus statoma valčių prieplauka, kurią Uosto direkcija yra įsipareigojusi pastatyti mainais už iš Savivaldybės gautą vietą užteršto grunto aikštelei įrengti, V. Paukštė atsakė: "Viskas pas mus yra numatyta bendrajame plane. Kai bus patvirtintas bendrasis planas, kai bus statomi uosto pietiniai vartai, tada atsiras galimybė įrengti ten valčių prieplauką."
Rašyti komentarą