Vakar Jūrinių ir vidaus vandenų reikalų komisijoje plačiai svarstytas tiltų kėlimo Klaipėdos mieste klausimas, galimybė sudaryti Pilies tilto kėlimo grafiką vasarą, kad į Danės upę galėtų įplaukti ir jachtos.
UAB "Viadukas", eksploatuojančios tiltus, vadybininkas Ramūnas Majus sakė, kad Biržos tilto tvarkymo darbai tęsis iki rugsėjo, tad vasarą jo kelti nebus galimybių. Pasirodo, Biržos tilto palaikančiosios konstrukcijos metalas tiek surūdijo, kad nukrito. Taip nutiko todėl, kad šiuo tiltu yra intensyvus autotransporto eismas, t. y. juo važiuoja didieji autobusai. "Dėl jų trankymosi metalas atkimba. Suvirini vienoje vietoje, jis kitoje vietoje atitrūksta", - sakė "Viaduko" atstovas.
R. Majaus teigimu, Pilies tiltą bus galima kelti gana dažnai, jeigu taip nuspręs Savivaldybė.
SULŪŽO. Biržos tilto palaikančiosios konstrukcijos metalas tiek surūdijo, kad nukrito, todėl jo pakelti šiuo metu galimybės nebėra. Redakcijos archyvo nuotr.
Pasak "Viaduko" atstovo, dėl Pilies tilto Savivaldybė turėtų išsikviesti programuotojus iš Kauno, nes dabar kartais jo kompiuterinė programa "sukvailioja". Prie kompiuterio esantis vienas žmogus, jeigu kompiuteris neleidžia pakelti užkardo, negali nubėgti prie jo ir pakelti jį rankiniu būdu. Ypač kai neseniai įvyko savaiminis užkardo nusileidimas. "Viaduko" atstovai mano, kad kol dar nesibaigė tilto remonto garantinis laikotarpis, šią problemą nesunkiai galima išspręsti.
Šiandien ant tilto turi susitikti Savivaldybės įmonės "Gatvių apšvietimas" ir "Viaduko" atstovai ir aptarti tilto šviesoforo problemas. Jis veikia tik tada, kai tiltas jau keliamas. Žmonėms apskritai sunku susigaudyti, nes kartais šviesoforas ant tilto ir neveikia.
Paprastai tiltas būna keliamas naktį, kai mažiausias eismas. Neretai naktį būna įkaušusių žmonių. Jie lenda prie užkardo, darosi asmenukes ("selfius"). Todėl tiltą eksploatuojanti bendrovė visą laiką kviečia policiją. Manoma, kad jeigu tiltas bus dažniau keliamas, nebeliks tų "selfių" mėgėjų, gal nebereikės ir policijos.
Šalia vienas kito yra ir kelių šviesoforas, ir tilto. Žmonėms sunku susigaudyti. Būna, jau tiltas pakeltas, o mašinos dar važiuoja. Pasak minėtos komisijos pirmininko Algirdo Grublio, tilto kėlimo sistema, ko gero, nėra pritaikyta miestui, susidaro įspūdis, kad ji yra padaryta užmiesčio tiltui.
Komisijos nariai diskutavo ir apie tai, ar nereikėtų įrengti prie Pilies tilto kokius nors įrengimus, pavyzdžiui, - signalizaciją ar švieslentes, perspėjančias žmones, kad keliamas tiltas.
Komisija nusprendė kreiptis į Savivaldybę ir prašyti, kad ji kartu su "Gatvių apšvietimu" patobulintų pilies tilto kėlimo sistemą.
Komisija diskutavo ir dėl Pilies tilto kėlimo grafiko. Gal užtektų vasarą jį kelti du kartus per parą, o savaitgaliais - daugiau kartų. Žinoma, jį reikėtų kelti ne 8 val., kai pikas, visi važiuoja į darbą, o, sakykime, 10 val. Vakare - ne 17 val., o, tarkime, 19 val.
Komisija įpareigojo BĮ "Klaipėdos paplūdimiai" iki kovo 10 d. parengti tiltų pakėlimo grafiką, kuris būtų suderintas su AB "Klaipėdos laivų remontas" ir Lietuvos buriuotojų sąjunga. Tilto kėlimo grafiką turės tvirtinti Savivaldybė.
Rašyti komentarą