Remiantis teisėsaugos pranešimais, dažniausiai nuostoliai patiriami keičiant pinigus arba atiduodant grąžą, kai psichologinį spaudimą patyrę pardavėjai pasiduoda klientui, atiduoda daugiau nei reikia ir tik vėliau supranta buvę apgauti.
Vasario 22-ąją vienos Klaipėdos parduotuvės darbuotoją, jos teigimu, "įžūliai apvogė" pagyvenusi moteris, kuriai talkino jauna mergina.
"Vyresnioji išsirinko smulkią prekę, iš piniginės išėmė 100 litų kupiūrą ir paklausė, ar turėsiu grąžos. Skaičiuojant mergina ėmė manęs klausinėti apie prekes, atsakiau, kad aptarnausiu ją, kai atsiskaitysiu su pirkėja. Kai paruošiau grąžą, paprašiau banknoto, ši ėmė rėkti, kad jau neva davė. Pagalvojau - gal nuo prekystalio nukrito, pasilenkiau pažiūrėti, ir klientės dingo", - pasakojo pardavėja.
Grynųjų trūkumą kasoje ji jau padengė iš savo kišenės, tačiau kitą dieną nuėjo į policijos komisariatą ir pranešė apie įvykį, parodė vaizdo stebėjimo kamerų užfiksuotas įtariamąsias.
"Pareigūnai nieko, išskyrus tai, kad paskambins, nežadėjo. Ką darysi, nukentėjau, tiesiog norisi istoriją paskelbti, kad kitos pardavėjos atpažintų šią taktiką", - sakė mergina, įsitikinusi, kad tapo sukčių auka.
Panašu, kad pagal jos pareiškimą ikiteisminis tyrimas nebus pradėtas, mat šiuo atveju nuostoliai - 100 litų - nesiekia 1 minimalaus gyvenimo lygio (130 Lt). Minėtas atvejis galėtų būti traktuojamas kaip smulkus svetimo turto pagrobimas, už kurį gresia administracinė atsakomybė: 300-700 litų bauda. Nukentėjusiesiems taip pat siūloma kreiptis į teismą privataus kaltinimo tvarka.
"Tokiais atvejais policija mažai kuo gali padėti, ypač tada, kai nukentėjusieji kreipiasi kitą dieną. Kartais tokių konfliktų metu net mojuojama kumščiais, grasinama, bet ir operatyviai į vietą atvykę pareigūnai klientą gali nubausti dėl viešosios tvarkos ar kito pažeidimo, tačiau ginčo neišspręs ir nepasakys, kas kiek pinigų davė ar paėmė. Reikia žiūrėti ir skaičiuoti, kitaip niekas nepadės", - pasakojo bendrosios praktikos pavyzdžius Klaipėdos apskrities Vyriausiojo policijos komisariato atstovas spaudai Albinas Strumyla.
Siekiant išvengti tokių nemalonumų kasininkams patariama paprasčiausiai būti atidesniais, prieš atiduodant grąžą paimti iš kliento pinigus ir banknotus laikyti rankoje.
"Labai paprastai išsprendžiama"
Olga MALAŠKEVIČIENĖ, "Maxima LT" atstovė ryšiams su visuomene
Taip, tokių atvejų mūsų parduotuvėse pasitaiko, tačiau yra įvairiausių priemonių išspręsti ginčus ar jų išvengti. Lengviausias - kviečiamas apsaugininkas ir prie pirkėjo akių perskaičiuojama kasa ir taip įrodoma, kas apsiriko - pirkėjas ar kasininkė. Tokiu būdu įmanoma net konfliktą išsprendžiamas net jeigu pretenzijos pareiškiamos po kelių dienų, juk viskas yra filmuojama.
Rašyti komentarą