- Kaip dažnai piktybiniai skambinėtojai, įžeidinėtojai nubaudžiami? - klausėme Bendrojo pagalbos centro viršininko Audriaus ČIUPLIO.
- Tokių atvejų tikrai yra ne vienas. Tačiau būna, kai skambina ir turintys psichikos negalią asmenys. Mes visų skambučių be pagalbos poreikio net neregistruojame su tam tikra žyma. Žymi operatoriai tada, kai nėra piko laikas, arba tuomet, kai atvejai labai šiurkštūs. Visų atvejų policijai neperduodame, nes neturime nei daug pajėgų, nei laiko, ir policija tiek neturi. Tiesa, daugiausia tokių skambučių ateina iš Vilniaus, Alytaus, Marijampolės.
Yra ir skambučių tam tikras užlaikymas filtre, kai skambinantys žmonės nepatenka tiesiai į operatoriaus darbo vietą, jie klauso automatinį pranešimą, apie 2,5 minutės 7 kartus klauso pranešimą. Yra atvejų, kai išklauso ir vis tiek paskambina, yra tokių, kurie neišklauso ir padeda ragelį. Anksčiau per parą būdavo 800 skambučių, dabar daugiau kaip 1000 skambučių tame filtre nepasiekia salės, vadinasi, veikia mūsų mechanizmas, kurį nuo šių metų rugpjūčio aktyviai taikome.
Matome, kad piktnaudžiaujama be telefono kortelės skambinimu 112, būna, skambina, kai telefonus bando, ar jie veikia. Skambučių užlaikymas padeda išvengti atvejų, kai paskambina ir iškart padeda ragelį.
- Ar BPC operatoriai palieka darbo vietas ir todėl, kad tenka atlaikyti piktybinių skambinėtojų atakas?
- Nepasakyčiau, kad vien dėl to, labai svarbios priežastys - nedidelis darbo užmokestis, didelis darbo krūvis. Pačios situacijos tokios jau būna, kad norima suteikti pagalbą, o žmogus gali būti išdėtas į šuns dienas. Operatorių darbas iš tiesų sudėtingas, nepaisant visų mokymų, jie irgi žmonės, per 10 valandų budėjimo prie telefono, sulaukiant 150-200 skambučių, patys suprantate, kad sunku. Atlyginimo kėlimo klausimas yra vienas svarbiausių, mes nesame „uabas“, kuris gali greitai reaguoti į besikeičiančią situaciją ir išeinančiam darbuotojui pasakyti, kad mokėsime 1000 eurų vietoj 500 eurų. Naujai ateinantis žmogus pas mus gali tikėtis per mėnesį 500 eurų į rankas, grafikas slankusis; yra apie 70 val. naktinių budėjimų, tai pakelia atlyginimą, jei naktinių budėjimų nebūtų, alga būtų dar mažesnė. Aš pats gaunu mažiau už ką tik į darbą priimtą policininką Vokietijoje.
- Koks tipinio trukdytojo, įžeidinėtojo portretas?
- Dažniausiai tai girti asmenys, su jais apskritai sudėtingas bendravimas, nes kitą kartą sudėtinga suprasti, ar yra įvykis, ar ne. Skambina dažniau vyrai nei moterys išsilieti, įžeisti. Kai perklausome pokalbius, rodos, ir išsilavinę žmonės, tačiau paskambinę įsivaizduoja, kad BPC turi jiems suteikti bet kokią pagalbą, nesuvokiama, kad numeris 112 skirtas ne visiems gyvenimo atvejams. Būna, paskambinę sako, kad mes turime suteikti teisinę pagalbą arba duoti kokių nors tarnybų kontaktus, surasti taksi telefono numerį ar panašiai. Rodos, žmogus blaiviai kalba, sklandžiai dėlioja mintis, bet kažkodėl įsitikinęs, kad iš mūsų turi gauti viską, ko reikia. 112 numeris pagal įstatymą yra skubios pagalbos numeris, susietas su policija, priešgaisrine tarnyba ir greitąja medicinos pagalba, taip pat su aplinkosauga.
Informacija
Nacionalinės teismų administracijos apie apylinkių teismuose gautas ir išnagrinėtas bylas pagal ATPK 188-20 straipsnį (skambinimas pagalbos telefono numeriais žinant, kad nėra pagalbos poreikio; įspėjimas arba bauda nuo 86 iki 144 eurų arba administra-cinis areštas nuo 15 iki 30 parų) duomenys: 2015 m. gautos 1026 bylos, išnagrinėta 1021 byla; 2016 m. I pusmetį gautos 625 bylos, išnagrinėta 620 bylų.
Parengta pagal dienraštį „Vakaro žinios“
Rašyti komentarą