Kas kaltinamasis - autobusas ar vairuotojas?

Kas kaltinamasis - autobusas ar vairuotojas?

Vienos avarijos pėdsakais


Antradienio vakarą maršrutinis miesto autobusas lyg kėglius apdaužė devynias Minijos gatvės gale esančios aikštelės pakraštyje stovėjusias mašinas. Policija tiria, kas dėl to kaltas: neva sugedęs autobusas ar jo paprasčiausiai suvaldyti nesugebėjęs vairuotojas.

Antradienio vakarą Minijos gatvėje 180 esančioje stovėjimo aikštelėje UAB Klaipėdos autobusų parkui priklausantis maršrutinis autobusas MAN aplamdė šonus net devynioms čia stovėjusioms mašinoms.


Jo vairuotojas pasiaiškinime policijai teigė, kad užstrigo arba kitaip sugedo akseleratoriaus pedalas. Policijos pareigūnai sako kito logiško paaiškinimo šiam mistiniam atvejui nematą, mat vyriškis turi 40 metų vairavimo patirtį.


Anot jų, jei žmogus būtų sumaišęs stabdžių ir greičio pedalus, galėjo pasinaudoti rankiniu stabdžiu ir sustoti nenuvažiavęs tokios ilgos distancijos.


Tačiau Klaipėdos autobusų parko administracija spėja, kad avarija įvyko dėl žmogiškojo faktoriaus - daug metų mechanines pavarų dėžes turinčius autobusus valdęs vairuotojas suklydo važiuodamas minėtuoju MAN, turinčiu automatinę pavarų dėžę, sumaišė pedalus ir pasimetė.


Ši avarija savotiškai sukrėtė parko administraciją - dar tą patį vakarą bei sekančios dienos rytą buvo sušaukti pasitarimai. Pulta aiškintis įvykio priežasčių.


Autobusų parko generalinė direktorė Jelizaveta Daugininkienė sako, jog "patrakusiame" autobuse techninių gedimų nerasta. Kad ir apgadinta, šia transporto priemone vairuotojas sugebėjo grįžti į garažą.


"Dar tiriame, ar autobusas tikrai galėjo tapti nevaldomu, ar esama vairuotojo kaltės. Net skambinome į Vokietiją ir konsultavomės su gamintojais. Nesinori skubėti kažką kaltinti, nes įvykis labai rimtas.


Nuostolius nukentėjusiesiems turėtų atlyginti draudimo kompanija. Manau, jog ji turėtų atsižvelgti į tai, kad dalis mašinų stovėjo neleistinoje vietoje", - sakė direktorė.


Anot jos, 45 maršrutiniai miesto autobusai iš vokiečių nupirkti prieš dvejus metus. Tai 1994 metų gamybos MAN ir 1993 metų "Mercedes-Benz".


Prieš dvejus metus yra buvęs panašus įvykis, kai autobusas trumpam tapo nekontroliuojamas. Pasak J. Daugininkienės, tąkart taip ir atsitikę - vairuotojas tiesiog sumaišęs akseleratoriaus ir stabdžių pedalus.


Žaneta SKERSYTĖ

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder