Policijos automobiliai tampa pilietiškumo taikiniu

Policijos automobiliai tampa pilietiškumo taikiniu

Pastaruoju metu uostamiesčio Kelių policija gauna vis daugiau nuotraukų, kuriose užfiksuoti tarnybiniai pačių pareigūnų automobiliai, žmonių nuomone, pastatyti pažeidžiant Kelių eismo taisykles (KET).

Kelių policijos atstovai neneigia, kad tarp atsiųstų nuotraukų yra tų, kuriose išties įamžinti realūs KET pažeidimai.

"Būna visokių situacijų, ir kartais tų nuotraukų autoriai yra tikrai teisūs, teigdami, kad tarnybinis policijos automobilis stovi ne taip, kaip leidžia eismo taisyklės. Pilietiškumas yra gerai, tačiau dažniausiai žmonės painioja dvi sąvokas, esančias ir Saugaus eismo automobilių keliais įstatyme, ir Kelių eismo taisyklėse - kas yra eismo dalyvis, ir kas yra kelyje dirbantis asmuo", - sako Klaipėdos apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos biuro komisaras inspektorius Gintaras Kučinskas.

Pasak jo, eismo dalyvis yra kelių eisme dalyvaujantis asmuo - vairuotojas, pėsčiasis, keleivis, o kelyje dirbantis asmuo - tai asmuo, taisantis ar prižiūrintis kelią, technines eismo reguliavimo priemones reguliuojantis ir kontroliuojantis eismą, šalinantis nuo kelio arba aptveriantis priverstinai sustojusią transporto priemonę ar kitokią kliūtį, likviduojantis eismo įvykio ar kito nelaimingo atsitikimo padarinius, atliekantis kitus gelbėjimo darbus, teikiantis medicinos pagalbą kelyje esančiam eismo įvykyje nukentėjusiam asmeniui ar kitam asmeniui, kuriam reikalinga medicinos pagalba.

"Tad darytina išvada, kad pareigūnas, kontroliuodamas bei reguliuodamas eismą kelyje, yra ne eismo dalyvis, o kelyje dirbantis asmuo. Eismo dalyviu jis laikytinas tik tiek, kiek jis dalyvauja eisme - vyksta į patruliavimo vietą ar iš jos, pervažiuoja iš vienos patruliavimo vietos į kitą ir panašiai, ir tik tada jam taikomi KET reikalavimai", - sako G. Kučinskas.

Kitais atvejais, jo teigimu, pareigūno elgesį reglamentuoja kiti teisės aktai - Policijos veiklos įstatymas, Vidaus tarnybos statutas, Patrulių veiklos instrukcija ir t. t. Be to, toms funkcijoms atlikti, kada policijos pareigūnas privalo dalyvauti viešajame eisme (palyda, eskortavimas, persekiojimas ir pan.) KET numatytas specialus skyrius, reglamentuojantis specialiųjų transporto priemonių eismo ypatumus.

"Eismo dalyvio ir eismą kontroliuojančio pareigūno tapatinimas neįmanomas. Priešingu atveju sankryžoje eismą reguliuojantis policininkas už KET pažeidimus turėtų būti patrauktas atsakomybėn jau kaip pėsčiasis", - teigia komisaras inspektorius.

Tačiau, pasak G. Kučinsko, uniformuotas policijos pareigūnas nėra kelyje dirbantis asmuo, jei, pavyzdžiui, atlieka administracinį darbą.

"Jei policininkas, sakykime, į kokią nors įstaigą atvežė dokumentus, jis traktuojamas kaip paprastas eismo dalyvis. Todėl jei paliko tarnybinį automobilį ten, kur to daryti neleidžia KET, jis yra neteisus", - aiškina Kelių policijos biuro atstovas.

Tad G. Kučinskas miestiečius, besirengiančius fotografuoti kokioje nors vietoje stovinčius policijos tarnybinius automobilius, ragina vadovautis protingumo ir teisingumo kriterijais.

"Tarkime, gatvėje ar name vyksta muštynės ir reikia skubaus policininkų įsikišimo. Negi patruliai, atvykę į įvykio vietą, kai gresia pavojus žmonių sveikatai ar gyvybei, ieškos, kur pastatyti automobilį, kad nebūtų tą daryti draudžiančio ženklo ar geltonos linijos?

Arba paimkime kitą pavyzdį - dega daugiabutis namas, atvyko ugniagesiai ir pasistatė savo techniką ant šaligatvio ar žolyno. Namas dega, ugniagesiai vynioja žarnas, o čia ateina žmogus, išsitraukia fotoaparatą ir pradeda fotografuoti gaisrininkų automobilius, kurie stovi ne ten, kur leidžia KET. Būtų visiškas absurdas", - teigia G. Kučinskas.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder