Rezonansinės avarijos „kaltininkui“ prokurorai nutraukė bylą

Rezonansinės avarijos „kaltininkui“ prokurorai nutraukė bylą

Telšių apylinkės prokuratūra kovo pradžioje priėmė itin retai teisėje pasitaikantį sprendimą nekelti baudžiamosios bylos vairuotojui, kurio vairuojamas vilkikas pakliuvo į avariją, kainavusią dvi gyvybes.

Anot prokurorų, nėra duomenų, kad avarija būtų kilusi tyčia ar dėl nusikalstamo nerūpestingumo. Nors vairuotojas baudžiamosios bylos išvengė, žuvusiųjų šeimos iš jo arba vilkiko savininkų gali reikalauti atlyginti padarytą žalą.

Žiniasklaidos dėmesio sulaukusi avarija įvyko 2020 m. rugsėjo 3 d. tarp 13 ir 14 val., kai kelyje tarp Mažeikių ir Kuršėnų važiavusiam vilkikui „Scania R450“ galimai sprogo padanga. Nuo Mažeikių link Viekšnių važiavęs vilkikas, vežęs grūdų prikrautą puspriekabę, išvažiavo į priešingą eismo juostą, virto ir prispaudė automobilius „Hyundai Santa Fe“ ir „Toyota Avensis“.

Vilkikas vežė 25,5 tonos grūdų, bendras vilkiko ir krovinio svoris siekė apie 40 tonų. Tokiam svoriui užvirtus ant kitų transporto priemonių, šios, anot vieno iš liudytojų, buvo sutraiškytos. Abiejų automobilių vairuotojai žuvo, o vilkiko nesuvaldęs vairuotojas, Latvijos pilietis Andris Čerpinskis, tragiško likimo išvengė. Tiek latvis, tiek žuvę lietuviai buvo blaivūs.

Ikiteisminio tyrimo metu A. Čerpinskis teigė, kad iki avarijos važiavo maždaug 80 km/val. greičiu, vilkikas buvo techniškai tvarkingas. Vienu metu vairuotojas išgirdo sprogimą kairėje pusėje (kaip pats teigė, greičiausiai padangos), po kurio vilkikas pasidarė nevaldomas. A. Čerpinskis neigė savo kaltę ir tikino, kad įvyko nelaimingas atsitikimas.

Kaltės nėra

Po avarijos Telšių apylinkės prokuratūroje buvo pradėtas ikiteisminis tyrimas dėl eismo įvykio, kurio metu žuvo žmonės, tačiau kovo 3 d. prokuroras Žilvinas Generauskas priėmė nutarimą nutraukti ikiteisminį tyrimą.

Toks nutarimas priimtas įvertinus, kad vairuotojo veiksmuose nebuvo nei nusikalstamo pasitikėjimo (kai nusikaltimas padaromas pervertinus savo jėgas, pernelyg pasitikint savimi), nei nusikalstamo nerūpestingumo – tragiška avarija greičiausiai įvyko dėl visiškai su vairuotoju nesusijusių priežasčių, kurių A. Čerpinskis negalėjo nei numatyti, nei užkirsti joms kelio.

Ikiteisminio tyrimo metu nustatyta, kad sprogusi padanga buvo techniškai tvarkinga, KET pažeidimų vairuotojo darbe nenustatyta. Nors paaiškėjo, kad avarijos metu automobilis galėjo būti perkrautas grūdų, to nustatyti nepakanka duomenų, specialistų vertinimu, perkrovos svoris vis tiek teko galiniams ratams, negalėjo paveikti priekinio rato sprogimo.

Prokuroro vertinimu, Baudžiamasis kodeksas nenumato atsakomybės asmeniui, veikusiam ir pavojingus padarinius sukėlusiam be kaltės. Tragišką avariją prokuratūra traktavo kaip kazusą – atvejį, kai nusikaltimas tarsi ir padarytas, tačiau nėra nei tyčinės, nei neatsargios kaltės.

Žalą teks atlyginti

Nors vilkiką vairavęs A. Čerpinskis baudžiamosios atsakomybės išvengė, tiek jam, tiek bendrovei – vilkiko savininkei – gali tekti atlyginti avarijos metu žuvusių asmenų artimiesiems padarytą žalą.

Avarijos metu žuvo 1985 m. gimusi moteris ir 1978 m. gimęs vyras.

Žuvusioji su vyru augino dvi mažametes dukras. Žuvęs vyras taip pat turėjo vaikų, be to, gyveno su sugyventine, kuri avarijos metu buvo jau kelis mėnesius nėščia.

Kai kurie nukentėjusieji avarijos metu padarytą žalą vertino iki 100 tūkst. eurų.

Raktažodžiai
Sidebar placeholder