Tyrimas: teisme apsilankiusieji lieka patenkinti

Tyrimas: teisme apsilankiusieji lieka patenkinti

Klaipėdos miesto apylinkės teismas, siekdamas ištirti piliečių požiūrį į šio teismo veiklą, atliko apklausą. Tyrimo rezultatai parodė, kad dauguma teismo rūmuose bei teismo interneto svetainėje anketą užpildžiusių asmenų palankiai įvertino Klaipėdos miesto apylinkės teisme vykdomą interesantų aptarnavimą.

Nuo balandžio 9 d. pradėtame tyrime buvo apklausta daugiau nei pusšimtis respondentų. Tyrimo metu sužinota apklaustųjų nuomonė ne tik apie teismo rūmuose, interneto svetainėje skelbiamos informacijos aktualumą, dokumentų priėmimo, išdavimo organizavimą, susipažinimo su bylomis tvarką, bet ir apie šios įstaigos darbuotojų elgesį.

Atsakydami į anketos klausimus, didžioji dalis apklaustųjų nurodė, kad jiems bendrojo pobūdžio informacijos apie Klaipėdos miesto apylinkės teismo darbo laiką, posėdžio vietą ir kt. užtenka, o teismo patalpose ir teismo interneto svetainėje yra skelbiama aktuali informacija. Teigiamai įvertinta ir teismo paskyra socialiniame tinklapyje "Facebook". Daugiau nei pusė (53, 1 proc.) apklaustųjų pažymėjo, kad joje galima surasti svarbios ir įdomios informacijos.

Tiriamieji geriausiai įvertino dokumentų priėmimo ir išdavimo organizavimą bei teisme dirbančių asmenų elgesį. Lygiai 70 proc. apklaustųjų nurodė, kad darbuotojams būdingas paslaugumas, profesionalumas bei pagalba. Taip pat dauguma respondentų pažymėjo, kad iš darbuotojų žodžiu atvykus į teismą gaunama suprantama ir operatyvi, o kalbant telefonu – vertinga bei aiški informacija. Beveik pusė apklaustųjų, dalyvavusių priėmime pas teismo pirmininkę ar jos pavaduotoją, gerai įvertino ir priėmimo organizavimą, ir jo metu spręsto klausimo rezultatą.

Bene vienintelis ryškesnis teismo veiklos trūkumas nurodytas susipažinimo su išnagrinėtomis bei nagrinėjamomis bylomis tvarkoje. Beveik trečdalis (25,9 proc.) apklaustųjų neigiamai įvertino šį procesą ir siūlė jį supaprastinti. Taip pat sulaukta pastebėjimų, kad teismas turėtų siųsti visus dokumentus el. paštu, sudaryti galimybę asmenims gauti teisėjo konsultaciją, informuoti telefonu apie šaukimą į teismo posėdį.

"Džiugu, kad tyrimu pavyko išsiaiškinti tiek teismo veiklos privalumus, tiek ir jo trūkumus. Būtent atskleisti probleminiai asmenų aptarnavimą apibūdinantys rodikliai neleis sustoti vietoje siekiant kokybės gerinimo. Priešingai, tai skatins integruoti naujas idėjas, orientuotis į veiksmingų būdų paiešką" – atliktos apklausos naudą pažymėjo Klaipėdos miesto apylinkės teismo pirmininkė Audronė Gaižutienė.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder