"Auksinių scenos kryžių" vakare - padėkos ir juokas

"Auksinių scenos kryžių" vakare - padėkos ir juokas

Šįvakar Kauno muzikiniame teatre už geriausius 2014 metų scenos darbus teatro menininkams įteikti garbingi apdovanojimai - "Auksiniai scenos kryžiai".

Daugiausia - trys "Auksiniai scenos kryžiai" - teko Onutės Narbutaitės operai "Kornetas", pastatytai Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre. Šią operą (taip pat ir dramos spektaklį "Biografija: vaidinimas") į sceną atvedęs Gintaras Varnas tapo geriausiu režisieriumi. Geriausia kompozitore už muziką operai "Kornetas" pripažinta O.Narbutaitė, o geriausia scenografe už "Korneto" scenografiją - Medilė Šiaulytytė. Nė vienas šių laureatų į Muzikinio teatro sceną neužkopė ir savojo "Kryžiaus" neatsiėmė, - menininkus po pasaulį išblaškė darbai.

Sveikindamas pagrindinio vaidmens aktorę, šmaikštuolis Martynas Nedzinskas atkreipė dėmesį, kad šiam "Kryžiui" buvo nominuotos trys jaunos aktorės: viena juodaplaukė, kita - raudonplaukė, o trečia - blondinė. "Auksinį scenos kryžių" pelnė Agnė Šataitė (blondinė) už Severiutės vaidmenį spektaklyje "Dėdės ir dėdienės" ir Serafimos Iljiničnos vaidmenį spektaklyje "Savižudis", sukurtus Valstybiniame Vilniaus mažajame teatre. "Šią akimirką esu nepaprastai laiminga. Dėkoju Viešpačiui už galimybę eiti kūrybos keliu", - sakė laureatė. Paskui ji dėkojo savo šeimai ir teatro kolektyvui. "Ačiū ir kurso draugams - jie patys geriausi", - savo kalbą baigė Agnė.

Jei dėl "Auksinio scenos kryžiaus" už pagrindinį vaidmenį varžėsi jaunos aktorės, tai pagrindinio vaidmens aktoriaus kategorijoje, kaip pastebėjo vakaro vedėja Viktorija Streiča, vyko tikros titanų kovos. Stiprius ir žinomus varžovus nurungė Dainius Svobonas, pelnęs apdovanojimą už Haneso Kiurmano vaidmenį spektaklyje "Biografija: vaidinimas".

Geriausia nepagrindinio vaidmens aktore pripažinta Vilma Raubaitė (už vaidmenis spektaklyje „Dr. Faustas" ir Kesonijos vaidmenį spektaklyje „Kaligula") kalbėjo, kad jai aktoriaus profesija visada asocijavosi ir asocijuojasi su didžiule baime, paklydimais ir ieškojimais. Bet visada atsiranda žmonių, kurie padeda. Ir išvardijo didelį jų vardų sąrašą, kurio pabaiga nuskambėjo įspūdingai - aktorė padėkojo ir rašytojui Chulijui Kortasarui.

Geriausiu nepagrindinio vaidmens aktoriumi tapo Kęstutis Macijauskas už Tėvo vaidmenį Klaipėdos dramos teatro spektaklyje "Paprastos beprotybės istorijos".

Užlipęs į sceną teikti ypatingo prizo - Boriso Dauguviečio auskaro - Darius Meškauskas kolegoms linkėjo, kad jie neprarastų kūrybinės motyvacijos. Linkėjo ir mažesnių mokesčių. "Tai - premjerui, jeigu jis čia yra", - patikslino. Boriso Dauguviečio auskaras atiteko režisierei Karolinai Žernytei už sėkmingas naujų teatrinės raiškos priemonių paieškas spektakliuose akliesiems ir regintiesiems.

Operetės ir miuziklo kategorijoje įvertintas dirigentas Jonas Janulevičius (už operetės "Balius Savojoje" ir miuziklo "Grafas Montekristas" muzikinės dalies parengimą, už operetės "Balius Savojoje" partitūros orkestruotę). "Šiame teatre aš dirbu 12 metų - tai nedaug. Bet jame esu nuo dvejų metų", - sakė dirigentas. Visą šventinį vakarą jis dirbo - dirigavo orkestrui.

Geriausia operos soliste už Rozinos vaidmenį operoje „Sevilijos kirpėjas" pripažinta Joana Gedmintaitė, o baleto soliste - Anastasija Čumakova už Mari vaidmenį balete "Spragtukas".

Šokio meno kategorijoje laimėjo Gotautė Kalmatavičiūtė už vaidmenis šokio spektakliuose "Padaryk iš manęs jungiklį" ir "Apollo" (Kauno šokio teatras "Aura"). Teatro vaikams ir jaunimui kategorijoje įvertinta spektaklio "Kosmosas+", pastatyto Lietuvos nacionaliniame dramos teatre, idėjos autorė, režisierė, scenarijaus ir scenografijos bendraautorė Kirsten Dehlholm iš Danijos.

Metų lėlių ir objektų spektaklis - "Smėlio žmogus" ("Vilniaus teatras "Lėlė") ir jo kūrybinė grupė. Metų jaunojo menininko "Auksinį scenos kryžių" pelnė režisierius Gediminas Šeduikis ir dirigentas Ričardas Šumila už Engelberto Humperdincko operos "Jonas ir Greta" pastatymą.

"Auksinį scenos kryžių" už nacionalinę dramaturgiją (pjeses "Demokratija" ir "Man netinka tavo kostiumas") rašytojui Mindaugui Nastaravičiui uždėjo premjeras Algirdas Butkevičius. "Turėčiau pradėti nuo mokesčių, anot Dariaus Meškausko. Su savo patarėjais čia, už širmos, pasitarę grįšime prie mokesčių temos", - tarsi nejuokaudamas žadėjo premjeras.

Gavęs apdovanojimą iš valdžios rankų, M.Nastaravičius kiek sutriko. Paskui išrėžė beveik filosofinę kalbą, kurioje iškristalizavo padėką aktoriui ir režisieriui Valentinui Masalskiui, kuris jį, veršį, įsileido į teatrą - porceliano kambarį.

Vakarą paįvairino dar vienas netikėtas - "Džentelmeno" - prizas, kurį įsteigė bravoras "Volfas Engelman". Šis prizas atiteko režisieriui Jonui Vaitkui. "Nieko nesakysiu, nes bijau pasakyti ką nors nedžentelmeniško", - atsiimdamas prizą, santūrus išliko J.Vaitkus.

Padėkos premija už muzikinės kūrybos teatrui visumą ir žanrinę įvairovę buvo įvertintas plačių užmojų kompozitorius Giedrius Kuprevičius. "Auksinį scenos kryžių" jam užkabino kultūros ministras Šarūnas Birutis.

G.Kuprevičiaus išvardytas sąrašas, kam dėkoja už palaikymą ir kūrybos sėkmes, buvo nė kiek netrumpesnis nei kitų. Kompozitorius dėkojo režisieriui Jonui Jurašui, kuris jį įvedė į teatrą, savo šeimai ir net kaimynei, kuri sušluoja (matyt, rudenį) jų ąžuolo lapus. O paskui, kadangi stovėjo šalia kultūros ministro, tiesiai šviesiai užsiminė, kad reikia įkurti skaitmeninę kultūros saugyklą. O tam puikiai tiktų slėptuvė Bezdonyse. Tada ištraukė iš kišenės voką ir įteikė ministrui. Kas jame - neaišku. Galbūt tos skaitmeninės saugyklos schema? "Esu visiškai sukrėstas, - tarė laureatas. - Einu iš scenos".

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder