Balandžio 17-22 d. Prištinos ir Pejos miestuose (Kosovo respublika) vyko 4-tasis tarptautinis monodramos festivalis „MonoAkt 2012“. Festivalyje sėkmingai pasirodė Klaipėdos Pilies teatras, pristatęs vieną populiariausių savo vaidinimų – jau vienuolika sezonų rodomą Alessandro Baricco pjesę „Šilkas“. Režisieriaus Alvydo Vizgirdos režisuotame spektaklyje spalvingų personažų galeriją kuria Lietuvos teatro scenos primadonos Nelė Savičenko ir Regina Šaltenytė.
Klaipėdiečius vaidinti į Kosovą pakvietė ilgametė Pilies teatro bičiulė Nina Mazur - Tarptautinės teatro kritikų asociacijos (IATC) ir Tarptautinės rašytojų ir žurnalistų asociacijos (APIA) narė, daugelio tarptautinių monodramos festivalių ir forumų Europoje organizatorė, Tarptautinės šokio tarybos prie UNESCO narė etc. N. Mazur yra pastovi Klaipėdoje rengiamo teatrų festivalio „Šermukšnis“ konsultantė ir viešnia.
„MonoAkt“ – tai „duetinių“ ir vieno aktoriaus spektaklių festivalis. Organizatoriai į jį sukviečia kitų visame pasaulyje vykstančių festivalių laureatus. Šiemet jame vaidino Albanijos, Anglijos, Graikijos, Italijos, Liuksemburgo, Makedonijos, Švedijos artistai bei keletas šeimininkų teatro grupių. Klaipėdos Pilies teatrui buvo suteikta garbė pradėti festivalį. Kadangi spektakliai nebuvo verčiami, Alvydas Vizgirda paruošė specialią, labiau „vizualizuotą“ vaidinimo versiją. Jau grįžus iš festivalio, pasiekė maloni žinia – „Šilkas“ pelnė pagrindinį tarptautinės žiuri prizą už „geriausią duodramą“.
Klaipėdiečių „Šilką“ Kosovo teatrinė publika sutiko ilgais plojimais. Režisierius A. Vizgirda papasakojo, kad po spektaklio priėjo teatro kritikas iš Makedonijos (buvęs kultūros ministras) Bllagoje Stefanovski ir Pilies teatrą pakvietė atvykti jau šiemet į festivalius Bulgarijoje bei Makedonijoje. „Po vaidinimų žiūrovai išeiti neskuba, visi nori pasikalbėti su tik ką vaidinusiais aktoriais, režisieriais. Beje, Kosovo publika labai skiriasi nuo lietuviškosios. Niekam ne paslaptis, kad pas mus teatrą lanko maždaug 85 procentai moterų ir tik nedidelė saujelė vyrų. Tenai šie procentai atvirkščiai proporcingi lietuviškiesiems – teatrų publika labai vyriška“, – sakė režisierius.
„Vykdami į Kosovą jaudinomės dėl galimų nemalonių siurprizų, kadangi jauna respublika dar nėra visų pripažinta šalis: ne taip seniai čia vyko karas, žmonėse sklandė įvairiausi mitai apie prastus viešbučius, nepakenčiamas gyvenimo sąlygas... Džiugu, kad gandai tik ir liko gandais. Kosovas gražiai atstatytas, viešbučiai puikūs, geras maitinimas. Po vakarinių spektaklių buvo rengiami puikūs „after-party“. Tokias geras gyvenimo sąlygas bei priėmimą atvykusiems į mūsų festivalius menininkams dar toli gražu ne visada galime suteikti“, - apgailestavo A. Vizgirda.
Grįžus namo, Klaipėdos Pilies teatre laukia neužbaigti darbai. Šiuo metu režisierius su gatvės renginių trupe repetuoja naują spektaklį „Kariatidės“, kurio premjera įvyks gegužės 26 d. Raudonės pilyje, 11-oje teatralizuotoje šventėje „Panemunių žiedai“. Liepos mėnesį „Kariatidės“ ir „Versalio sodai“ bus pristatyti Gdansko (Lenkija) publikai.
Rudens pradžioje Pilies teatro scenoje atgis Maironio kūryba. Alvydas Vizgirda stato naują spektaklį „Susiliejimai“, skirtą poeto 150-osioms gimimo metinėms.
Rašyti komentarą