Klaipėdos koncertų salėje skambės "Marių klavyrų aidai"

Klaipėdos koncertų salėje skambės "Marių klavyrų aidai"

Lapkričio 19 dieną Klaipėdos koncertų salėje pasigirs "Marių klavyrų aidai". Koncerto programoje, kuri primins 1991 – 2006 metais Klaipėdoje vykusį naujos muzikos festivalį "Marių klavyrai", bus pristatomi uostamiesčio kompozitorių, Remigijaus Šileikos, Loretos Narvilaitės, Zigmo Virkšo, Jono Domarko, Jono Pauliko, Alvido Remesos bei Antano A. Budriūno kūriniai. Juos išpildys vilniečiai Aidas Strimaitis (smuikas), Eglė Strimaitienė (fortepijonas) bei klaipėdiečiai Jurgis Karbauskas (violončelė), Eglė Jutkonytė (fortepijonas), Dainius Čiuberkis (klarnetas) ir Romas Grigaitis (kontrabosas).

Koncertas prasidės Remigijaus Šileikos kūriniu "Musica ricordanza". Pastarasis yra tarp populiaresnių kompozitoriaus opusų. Kūrinys išsiskiria savo emocine įtaiga, energija bei dramatizmu. Beje, visai neseniai R. Šileika surengė autorinį jubiliejinį koncertą, skirtą 60 – ties metų sukakčiai.

"Pavadinimui pasirinktas trumpas Sigito Parulskio eilėraštis. Kūrinys sukurtas per penkias labai šaltas 2003 metų sausio – vasario savaites. Todėl labai greito tempo muzikoje nuolat duria šerkšno adatėlės, siaučia vėjo gūsiai. Be liepto pereiti upę įmanoma tik tada, kai ji užšalusi…" – taip savo kūrinį "Kai liepto nebus pereisiu upę" apibūdina kompozitorė Loreta Narvilaitė.

Zigmo Virkšo žodžiais tariant, jo estetinius polinkius formavo poezija, dangus ir žemė, šiek tiek Šventasis Raštas, rytų kultūros atšvaitai. Koncerte skambėsiantis kūrinys "Į kylančią paukštę" pasižymi monotonijos grožybe.

Itin sudėtingi poliritminiai deriniai, išradingos artikuliacinės priemonės būdingos Jono Domarko kūrybai. Kompozitorius savo kūriniuose dar naudoja džiazo, promoginės muzikos priemones. Jo Sonata smuikui ir fortepijonui įdomi metroritmikos žaismu, kuris nuspalvina kūrinį ir suteikia jaunatviško gyvybingumo.

"Ežero spalvom užlietas kalnas" – tai vaizdingo pavadinimo Jono Pauliko kūrinys klarnetui ir kontrabosui. Ar ši muzika pasižymi emocionalumu, dvasingumu, ar ji moderni - tuo galėsime įsitikinti koncerte.

Alvido Remesos "Stigmos" yra tarp populiariausių jo darbų. Kompozitorius, kuris studijavo teologiją, gilinosi į bažnytinės muzikos istoriją ir dirba muzikos terapijos srityje, teigia, kad muzika gydo ne tik įvairias psichikos ligas, bet ir gelbsti šalinant žalingus įpročius.

Klaipėdiečių kompozitorių kūrybos koncertą užbaigs Antano A. Budriūno premjerinis kūrinys "Bruto 315 t." Pasak autoriaus, tai "krovininė muzika violončelei ir fortepijonui, varoma didžiosios tercijos ir kvartos sąskambių slinkties energija."

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Sidebar placeholder