Trienalės parodoje kūrybinius darbus eksponuos 14-19 metų menininkai iš 14 šalių: Suomijos, Latvijos, Lietuvos, Kanados, Portugalijos, Vokietijos, Slovėnijos, Bulgarijos, Turkijos, Pietų Korėjos, Estijos, Rusijos, Airijos ir Islandijos. Tema - "Erdvė".
Autoriai, kurių darbus vertins Dailės akademijos dėstytojai, menotyrininkai bei dailės mokytojai, kviečiami konceptualiai interpretuoti erdvės sąvoką, realizuodami idėjas laisvai pasirinktomis meno formomis bei technikomis (tapyba, skulptūra, instaliacija, koliažas, fotografija, videomenas ir kt.) Darbai bus eksponuojami lauke bei patalpose.
"Trienalė unikali tuo, kad akcentuoja konceptualųjį, o ne tradicinį meną. Juk grafikos, keramikos ar tapybos konkursai įvairiose šalyse vyksta nuolat. Šioje trienalėje jaunieji autoriai ir edukologai kviečiami eksperimentuoti su naujomis medžiagomis, idėjomis, ieškoti netradicinių sprendimų, šiuolaikinių išraiškos priemonių, - sakė projekto koordinatorė ir parodos kuratorė, Klaipėdos Eduardo Balsio menų gimnazijos direktoriaus pavaduotoja dailės skyriui Jūratė Kavaliauskienė, atsakinga už Lietuvos ekspozicijos organizavimą.
- Mūsų gyvenimas kardinaliai pasikeitė per pastaruosius dvidešimt metų; atėjo naujos technologijos, atsivėrė akiratis. Pagaliau dabar dauguma mokinių su tėvais ar mokytojais nuvyksta į pasaulinę dailininkų trienalę Venecijoje. Analogiškas renginys šiais metais rengiamas moksleiviams, iš įvairių šalių jie susirinks Europos kultūros sostinėje, kad apsikeistų idėjomis: kas yra šiuolaikinis menas, kokios jo formos ir paskirtis.
Man teko su organizatoriais aptarti šios parodos koncepciją. Pagrindinis jos tikslas - komunikacija, įvairių tautų bei amžiaus žmonių susikalbėjimas meno kalba. Moderniai mąstantis vyresnio amžiaus žmogus supras jauną žmogų, bet siauro akiračio žmogus nesusikalbės net su savo bendraamžiais.
Mano kartos žmonės ilgą laiką gyveno uždaroje erdvėje, net aktyviai kuriantys pedagogai žvilgsnį į pasaulio meną tegalėjo užmesti per meno albumus bei literatūrą rusų kalba, Ermitažo išleistus katalogos bei iš Lenkijos, Vengrijos gaunamus žurnalus. Tai buvo pažintis iš esmės su klasikiniu menu. Gaivaus oro gurkšnis buvo Kauno meno mokyklos, Lietuvos dailės pradininkų, korifėjų menas ir mokykla, kurią atsivežė po mokslų Paryžiuje.
Interneto nebuvo, neturėjome galimybės pamatyti viso pasaulio galerijų naujienų. Ugdymo sistema buvo orientuota į akademinio meno pagrindus. Jaunas žmogus ir turi nuo jo pradėti mokytis meno kalbos, įvaldyti spalvą, formą, piešinį, liniją, kad paskui galėtų kurti. Kūrybingumo elementas būdingas bet kurios profesijos atstovui: žurnalistui, mokytojui, architektui, staliui. Mūsų gyvenime labai svarbi tapo estetinė aplinka, kiekvienas buities daiktas, renkamės kokybę, kuri susijusi su gražia forma, dizainu, o tai yra neatsiejama nuo šiuolaikiško mąstymo: turi būti originalu ir funkcionalu bei naujoviška, atitikti XXI amžiaus žmogaus estetinius poreikius.
Jauniems reikia ieškoti ir atrasti savitų išraiškos būdų, o ne kartoti senai atrastas tiesas, prieš tai išmokus amato ir tradicinių meno raiškos formų", - sakė projekto kuratorė.
Pirmajame atrankos etape dalyvavo ir eskizus pateikė apie pusšimtį E. Balsio gimnazijos moksleivių. Vėliau buvo atrinkti 11-12 klasių moksleivių darbai, kuriuos buvo pasiūlyta įgyvendinti didesniu mąateliu ir dalyvauti trienalėje. Joje iš viso dalyvauja dešimt Lietuvos mokyklų iš Klaipėdos, Kauno, Marijampolės, Vilniaus, Alytaus, atrinkta per 100 darbų, vyks apie 50 autorių.
Klaipėdiečiams erdvinius darbus, originalius idėja, padėjo atrinkti Klaipėdos kultūrų komunikacijų centro direktorius Ignas Kazakevičius ir pavaduotoja Bronė Nevardauskienė.
Trienalės parodai "Eskperimenta" eksponuoti pasirinkta Lauluvaljak dainų švenčių rengimo vieta, nes Estijos dainuojanti revoliucija ir liaudies frontas kilo kaipsyk čia. Patriotiniam sąjūdžiui sutelkė daina. Estijoje labai stipri chorinio dainavimo tradicija, todėl į Taliną išvyksta ir E. Balsio menų gimnazijos choras, draugaujantis su Talino "Saulės" gimnazijos choru - trienalės rengėjai tikisi proveržio nebe politikoje, o menų mokyme.
Rašyti komentarą