"PLArTFORMA": apie baimę, juoką, gyvenimo prasmę ir fiziką

"PLArTFORMA": apie baimę, juoką, gyvenimo prasmę ir fiziką

Beveik dvi savaites Klaipėdoje vyko jubiliejinis tarptautinis menų festivalis "PLArTRORMA". Menininkai iš Lietuvos, Prancūzijos, Danijos, Norvegijos bei Suomijos žiūrovams pristatė itin plačią renginių programą, kurioje susijungė šiuolaikinio meno formos: cirkas, šokis, kinas ir dailė.

Cirkas vandenyje?

Kodėl gi ne, ypač kai termometras rodo 26 laipsnius šilumos. Tuo metu jauni aktoriai, nuo galvos iki kojų apsivilkę juodais ir pilkais drabužiais, susėdo ant per dieną įkaitusių Teatro aikštės plytelių. Netrukus turėjo prasidėti pirmasis tarptautinio menų festivalio "PLArTFORMA" pasirodymas. Tai - svečių iš Prancūzijos naujojo cirko spektaklis "Sala O" ("Ile O").

Trupės "Barolosolo" aktoriai Mathieu Levavasseur ir William Valet įžengė į baseiną kaip muzikinis duetas. Jų balsai derėjo atliekant dainas, tačiau skyrėsi charakteriai - vienas drąsiai brido į vandenį, o kitas viso pasirodymo metu bijojo sušlapti. Iš šios nepamatuotos baimės ir kilo komiškumas.

Naujasis cirkas ypatingas tuo, kad čia atsisakoma pigių juokų, cukraus vatos ir raudonos nosies. Trupė iš Prancūzijos bendravo su publika, vandenį naudojo lyg būgną, akrobatinis strypas tapo fleita, o akrobatiniai triukai buvo atlikti remiantis į kito artisto kūną.

Kinas. Kaip gyvena šiuolaikinis menininkas?

Į šį klausimą galima buvo atsakyti žiūrint pernai šveicarų kilmės režisierės Lea Fazer pristatytą filmą "Maestro", sukvietusį pilną "Kultūros fabriko" kino salę ir privertusį ją kvatoti.

Komedijoje pasakojama jauno aktoriaus Anri istorija. Anri, pradedantis aktorius, svajoja suvaidinti filme "Greiti ir įsiutę", bet daugiausia vaidina reklamose. Tai ir pelningiausia, ir nereikalauja ypatingų profesinių gebėjimų. Tačiau netrukus, pasinaudodamas gudrumu ir apsukrumu, Anri gauna vaidmenį vieno geriausių to meto režisierių filme.

FESTIVALIS "PLArTFORMA" stebina originalumu. Čia vyko ir unikali opera 10 kasininkių, prekybos centro garsams ir fortepijonui, pavadinta "Geros dienos". Organizatorių archyvo nuotr.

Jaunasis aktorius tikisi, jog filmavimo metu gyvens prabangiausiuose viešbučiuose ir sulauks milžiniško dėmesio, tačiau gauna tik gyvenimą provincijoje, itin ribotą filmo biudžetą ir darbo metodus, kurie verčia mokytis, dirbti, tobulėti dvasiškai, o ne tik eksponuoti savo kūną. Lėtas filmo ritmas, jokių blizgučių, seniems kūriniams būdinga ištęsta skaitymo maniera... Filme apie kino pasaulio užkulisius susiduria skirtingi literatūros ir miesto kultūros pasauliai.

Režisierė L. Fazer sukūrė šį filmą įkvėpta tragiškai žuvusio aktoriaus Jocelyn Quivrin patirties dirbant su režisieriumi Eric Rohmer.

Šokio menas - tai fizika

"Iš tikrųjų viskas čia paprasčiausia fizika", - sekmadienį, festivalio uždarymo metu, žiūrovams paaiškino šokėjas Petras Lisauskas. Jis kartu su trupe iš Danijos "DonGnu" pristatė šokio spektaklį "N.A.R.G." ("North Arena Rumble Game"). Šiame spektaklyje, pasak šokėjo, nėra nieko daugiau, tik bandymas pasitelkiant fizikinius dėsnius atrasti 800 kilogramų masės balansą. Atrasti ji galima įvairiai: stengiantis atrasti tarpusavio sutarimą arba panaudojant jėgą ir smurtą.

Pasirodymas vyksta pasitelkiant milžinišką pusiausvyros ratą. Kol šokėjai stovi tolygiai pasiskirstę, ratas nejuda. Tačiau ramybė trunka neilgai, pabunda emocijos, galios troškimas, ir ratas ima suktis, o stengiantis ant jo išlikti atsiskleidžia žmogaus fizinės galimybės ir noras pasipriešinti pirminėms jėgoms.

Toks balansavimas tarp nestabilumo ir pusiausvyros būsenų įtraukia ir nepaleidžia iki pat vėl sugrįžtančios ramybės akimirkos. O toliau...

Jubiliejinio festivalio "PLArTFORMA" organizatoriai dėkoja žiūrovams ir pažada sugrįžti kitais metais.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder