"Dior in Moscow" - performatyvi diskusija apie postsovietinės moters indentitetą

"Dior in Moscow" - performatyvi diskusija apie postsovietinės moters indentitetą

Praėjus 25 metams po „Geležinės uždangos“ griūties, globalizacijos epochą valdo vakarietiškos kultūros ir vakarietiškų elgesio normų persunkta kasdienybė. Mums to nė nepastebint šalia kapitalizmo performuoto mūsų identiteto vis dar gajūs „postsovietiniai reliktai“, kreipiantys individą viena ar kita linkme. Mūsų, rytų europečių, pasirinkimus lemia sovietinio ir postsovietinio elgesio modelių kartotė, įsprausta kažkur tarp autentiško, apskaičiavimu ir logika pagrįsto elgesio ir tarp įsivaizduojamų ar atkartojamų vakarietiškų elgesio modelių skirsnių.

Ryškiausios sinusoidės atsispindi moterų tapatume, nes moterys išgyvenusios feminizmo bangą ir radikalius moters įvaizdžio pokyčius pasiklydo tarp darbininkės-karjeristės-mamos-namų šeimininkės-gražuolės-mylimosios ir/ar laisvo elgesio normų moters įvaizdžių. Didžiulę įtaką moters tapatumui turi ir savas tiesas primetančios televizijos ir radijo laidos, į vartotojiškumą orientuota mada, visuomenėje gajūs socialiniai stereotipai.

Šiuo spektakliu jo autorės choreografė Agnija Šeiko ir dramaturgė Ingrida Gerbutavičiūtė gilinasi į moters asmenybės sluoksnius, kurie, sugulę mamų, močiučių, tetų, televizijos laidų vedėjų, gražuolių konkursų laureačių, kino aktorių, dainininkių ir kt. įvaizdžiuose, formuoja šiuolaikinės moters (ne)sąmoningus pasirinkimus ir elgesį.

Moterų tarp 30 m. ir 40 m. karta dažnai vadinama „tranzitine“. Šis pavadinimas nusako ne tik santvarkos, bet ir vidinį - tapatumo - poslinkį. Todėl šiame spektaklyje tiriamas šiuolaikinių trisdešimtmečių-keturiadešimtmečių moterų tapatumas. Kas lemia šiuolaikinės moters elgesio ir mąstymo bruožus? Kodėl priimami vieni ar kiti spendimai ir nuo ko jie priklauso? Kur glūdi įvairių emocijų priežastys ir kodėl šios priežastys lieka paribyje?

Performanso „Dior in Moscow“ kūrėjos spektaklio idėją ėmė gvildenti dar 2014 m. tarptautinio projekto „Identity.Move!” rėmuose (http://identitymove.eu/), rezidencijose Liubline ir Prahoje. Pernai spektaklio work-in-progress versija buvo pristatyta Prahoje vykusiame kūrybinių idėjų Bazare. Šiemet spektaklis atrinktas ir į tarptautinės šokių mugės „Tanzmesse“, vyksiančios rugpjūtį Diuseldorfe, atviros studijos programą. Tačiau prieš tai jis pristatomas Lietuvos auditorijai. Ir pirmiausia, žinoma, klaipėdiečiams. Čia premjera įvyks jau ateinančią savaitę vasario 3 ir 4 d.

Kūrybinė spektaklio grupė:

Choreografė - Agnija Šeiko

Dramaturgė - Ingrida Gerbutavičiūtė

Atlikėjos: Agnija Šeiko, Ingrida Gerbutavičiūtė

Kompozitorius - Antanas Jasenka

Scenografė - Sigita Šimkūnaitė

Video menininkė - Albena Baeva (Bulgarija)

Šviesų dizaineris - Povilas Laurinaitis

Prodiuserė - Goda Giedraitytė

Produkcija: Identity Move ir šokio teatras „PADI DAPI Fish“

Spektaklį finansavo: Lietuvos Kultūros taryba ir Klaipėdos miesto savivaldybė

Spektaklis vyks: 19 val. Klaipėdos kultūros fabrike (Bangų g. 5A), Multifunkcinėje salėje.

Spektaklio trukmė: 40 min. / Žiūrovų skaičius: 30 žmonių.

Bilietus platina Bilietai.lt / Bilietus taip pat bus galima įsigyti prieš spektaklį renginio vietoje (nuo 18 val.).

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder