Startavo tarptautinis menų festivalis "PLArTFORMA"

Startavo tarptautinis menų festivalis "PLArTFORMA"

X-asis tarptautinis menų festivalis „PLArTFORMA“ startavęs su įspūdingu trupės „Barolosolo“ cirko pasirodymu ir istoriją bei dabartį jungiančia šokio ekskursijų „Keliaujančios bažnyčios. Klaipėda / Memelis“ dėlione, tęsia savo programą. Nuo šiandienos, rugpjūčio 20 d., žiūrovus kviečiame pasinerti į kūrybinių sprendimų įvairovę ir ja mėgautis iki pat sekmadienio, rugpjūčio 23 d., vakaro.

Visų pirma, džiaugiamės Klaipėdos publikai galėdami pristatyti vieną labiausią nominuotų šiuolaikinės operos projektų – operą 10 kasininkių, prekybos centro garsams ir fortepijonui „Geros dienos!“ (autor.: V. Grainytė, L. Lapelytė, R. Barzdžiukaitė). Spektaklis pristatytas Šanchajaus tarptautiniame šiuolaikinio teatro festivalyje ACT, šiuolaikinio muzikos teatro ir naujosios operos festivalyje PROTOTYPE Niujorke, teatro festivalyje „Auksinė kaukė“ Maskvoje ir daugelyje kitų festivalių. 2013 m. Tarptautinis teatro institutas operą atrinko į konkurso „Music Theatre NOW“ finalą, kur spektaklis buvo įvertintas Globe Teana-Theatre Observation prizu. 2014 m. opera apdovanota Auksiniu scenos kryžiumi kaip geriausias 2013 m. lietuvių autorių pastatymas.

Kadras iš operos 10-čiai kasininkių, prekybos centro garsams ir fortepijonui „Geros dienos!“

Operos siužetą sudaro kasininkių mintys – atskiri likimai, slepiami po dirbtinės šypsenos ir mechaniško aptarnavimo –„Laba diena!“, „Ačiū!“, „Geros dienos!“ – kauke. Kasdienybėje nematomos, beveidės, robotus primenančios pardavėjos, operoje veikia kaip ryškūs personažai. Prekybos centro atmosferą atkuria dienos šviesos lempų ir aplinkos garsų instaliacija. Pagrindinis operos garsas – tai nuolatinis pypsėjimas, lydintis skenuojamą prekę. Jis tai prityla, tai garsėja, tačiau niekada nesiliauja.

Muzikinę liniją tęsime ir spektaklyje „59‘ Online“. Keturių Auksinio scenos kryžiaus nominantų (Loreta Vaskova, Rita Mačiliūnaitė, Dainius Jankauskas, Povilas Laurinaitis) bendras darbas – tai minties kelionė po virtualią realybę, kurioje komanda klausia: kas gali nutikti per 59 minutes internete? Kūrėjai priklauso būtent tai kartai, kurių pirmieji meilės prisipažinimai įvyko sms‘as, skyrybos – email‘ais, barniai – skype‘ais, žinių įgijimas – googl‘e, muzikinis tobulėjimas – youtube‘je. Spektaklyje naudojami ir jungiami skirtingi muzikos žanrai: rap'as, electro, folk, dainuojamoji poezija. Muzika atliekama ne tik tradiciniais muzikos instrumentais, bet ir kompiuterių klaviatūromis, mobiliaisiais telefonais.

Į spektaklį žiūrovus pakvies ir teatras „Apeironas“. Spektaklio „Ištikimieji“ (rež. G. Kazlauskaitė) veikėjai – du individai, pasirinkę vienatvę. Atsiribojęs nuo socialinio bendravimo jaunas, nepripažintas rašytojas bando sukurti genialų kūrinį – „epą, šlovinantį jo praeitį“. Uždaroje pagrindinio veikėjo aplinkoje sukasi tik ateities vizijomis gyvenanti, jį mylinti moteris. Jų gyvenimas realybėje, čia ir dabar, tėra tyla ir egzistencinis liūdesys ir tik savo iliuzijose jie patiria pilnatvę.

Šokio lauke šiemet pristatomas lietuvių choreografo, jau kurį laiką gyvenančio Suomijoje, Andriaus Katino solo kūrinys „WORK“. Tai – asmeninis portretas, lėtai tampantis struktūrų peizažu. Tarp darbo kaip reiškinio ir darbo kaip asmeninės patirties tuo pačiu metu egzistuoja lūžis ir sintezė. Abu įsikūniję asmenyje jie primena apie išnaudojimą, asmeninius prisiminimus, efektyvumą ir savirefleksiją. Šioje sceninio kūrinio versijoje choroegrafas norėjo sutelkti dėmesį į tingaus kūno ir tapatybės konstravimo aspektus, kurie per darbą sukuria asmeninę visatą.

Apie buitinę kasdienybę ir žmogaus kovą su pačiu savimi, kuomet kovoji vienas kalbėsime ir performanso „Happy Birthday“ (autorės Inga Kuznecova ir Rasa Drukteinytė) premjeroje. O Prancūzų institutas Lietuvoje pristatys asociacijos „Société Protectrice de Petites Idées” naujojo cirko ir plastiškai minimalaus šokio spektaklį „Cow Love“, prancūziškos muzikos dūzges su dj Charles Denner do Brazil ir dramatišką režiseriaus Stéphane Cazes filmą „Omblina“.

Šiemet festivalyje siūlome net 3 projektus šeimoms. Pačius mažiausius – vaikus iki 3 m. – pradžiugins net 2 norvegų spektakliai. Trupė „dybwikdans“, jau daugiau nei 15 metų kurianti vaikams, pakvies net į 6 spektaklio “Lopšelis“ (choreografė Siri Dybwik) seansus (mat labai ribotas žiūrovų skaičius). „Lopšelis“ yra interaktyvi instaliacija tiems, kurie dar tik pradeda vaikščioti. Balto kupolo viduje vaikai ir jų tėveliai iš karto įtraukiami į vaidinimą be žodžių, kur skulptūriniai objektai, garsai ir gražūs kostiumai sukuria stebuklingos patirties lauką.

Į stebuklingą gamtos pasaulį kvies ir spektaklis „Korp korp“, kuriame šokėjos Annika Ostwald ir Ida Uvaas kviečia jauniausius žiūrovus atrasti taktilinę, abstrakčią pasaulio scenografiją, sukurtą skulptoriaus Carl Nilssen-Love ir praturtintą gyvybingos kompozitoriaus Jens L. Thomsen muzikos. Spektaklyje nėra kėdžių, žiūrovai gali laisvai judėti patalpoje, atsisėsti kur jie nori, liesti ir atrasti. Po spektaklio vaikai kviečiami pažaisti ir apžiūrėti spektaklio erdvę. Ateik! Klausyk, matyk, jausk, girdėk, šok! Atrask!

O vyresnius nei 6 metai vaikus kviesime į naujausią režisieriaus Šarūno Datenio lėlių ir gyvo kino spektaklį „Mergaitė su degtukais“. Tai – pirmasis Lietuvoje lėlių spektaklis, kuris kuriamas naudojant gyvą filmavimo techniką. Kūrėjų komanda pasirinko populiarią H.K. Anderseno pasaką „Mergaitė su degtukais“, kuri kalba aktualiomis, tačiau nelengvomis temomis: nepritekliaus šeimoje, žmonių abejingumas kito nelaimei ir sumaterialėjusios visuomenės problema, mirties ir pomirtinio pasaulio temos. Spektaklio scenografiją sudaro sumažintas miesto maketas, kuriame vaidina lėlės ir vyksta visas spektaklio veiksmas. Jis išplečiamas jį gyvai filmuojant ir vaizdą iškart projektuojant ekrane. Tokiu būdu galima pritraukti ir parodyti dalykus, kurie įprastiniame lėlių spektaklyje tampa nepastebimi bei suteikti spektakliui daugiau kinematografiškumo ir akcentuoti dėmesį į detales. Vaikai taps proceso dalyviais, kurdami įvairius kinematografinius efektus: sniegą, vėją, objektų judesius ir pan....

Galiausiai festivalį vainikuos trupės „DonGnu“ judesio spektaklis „N.A.R.G.“ (Danija). Pasitelkus šokį ir milžinišką pusiausvyros ratą, spektaklyje atskleidžiamos fizinės išraiškos būdai ir galimybės. Norėdami išlaikyti pusiausvyrą scenoje, keturi šokėjai turi pasitelkti visą fizinę išraišką, kai jie varžosi dėl galios ar siekia tarpusavio pusiausvyros ir harmonijos. Jų kova veda žiūrovus į nesustabdomą tikrų emocijų, kurios balansuoja nuo uždaro ir intymaus santykio iki drastiškos smurto galios, kelionę ir stebina plastikos ir vaizdo aiškumu.

Festivalis vyksta buvusioje uosto teritorijoje miesto centre, prie Klaipėdos piliavietės. Šiemet dalis projektų bus pristatyta ir neseniai duris atvėrusiame Kultūros fabrike. Unikali urbanistinė ir istorinė aplinka kūrybiniams projektams suteikia netikėtų sprendimų galios, o žiūrovams – neišdildomą įspūdžių lauką. Šiųmetiniame festivalyje pristatomi 16 projektų iš Lietuvos, Norvegijos, Danijos, Suomijos, o bendradarbiaujant su Prancūzų institutu Lietuvoje bus nušviestas šiuolaikinės prancūzų kultūros laukas.

Daugiau informacijos apie festivalį ir jo projektus: www.plartforma.lt

Festivalio organizatorius: menininkų grupė „Žuvies akis“

Festivalio didysis partneris: Prancūzų institutas Lietuvoje

Festivalį remia: LR Kultūros taryba, Klaipėdos miesto savivaldybė

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder