Moderniame spektaklyje - postsovietinių reliktų paieškos

Moderniame spektaklyje - postsovietinių reliktų paieškos

Praėjusią savaitę šokio teatras "PADI DAPI Fish" pristatė naują šokio spektaklį "Dior in Moscow". Idėjos autorės choreografė Agnija Šeiko ir dramaturgė Ingrida Gerbutavičiūtė, primindamos apie vis dar egzistuojančius "postsovietinius reliktus", analizavo šiuolaikinės moters identitetą ir jį formuojančias aplinkybes.

Spektaklis prasideda žiūrovui dar nė neįtarus. Čia lėtai vaikštinėjančios ilgakojės gražuolės prižiūri tvarką šalia įėjimo į salę. Jei kirsi baltas linijas, įrėminančias nusidriekusią žmonių eilę, viena šių merginų grakščiai atsistos šalia ir nebyliai reikalaus pasitaisyti.

"Įeikit dviese", - griežtai sako salės duris pravėrusi artistė. Nuveda į mums skirtą vietą, o ant kėdžių - po mažą stikliuką "baltos"... "Susidaužkim! Į sveikatą!" - stebina A. Šeiko. Pripažįstu - tokios spektaklio pradžios nesitikėjau...

"Mes siekėme sukurti įspūdį, jog žmogus viso spektaklio metu pasijustų valdomas. Norėjome, kad jis pasijustų neturintis pasirinkimo", - sakė choreografė ir pridūrė, jog spektaklio forma yra provokuojanti, todėl ne veltui "padirginti" spektaklio žiūrovai apie jį dar ilgai kalbėjo.

Šiuo spektakliu moterys gilinosi į moters asmenybės sluoksnius, kurie sugulę mamų, močiučių, tetų, televizijos laidų vedėjų, gražuolių konkursų laureačių, kino aktorių, dainininkių ir kt. įvaizdžiuose, formuoja šiuolaikinės moters (ne)sąmoningus pasirinkimus ir elgesį.

Anot A. Šeiko, spektaklio idėjos toli ieškoti nereikėjo. Ji kilo iš jų pačių. Juk nors ir turėtume jaustis laisvi, galėdami laisvai keliauti po pasaulį ir semtis patirties, tačiau iš tiesų sovietiniai elgesio modeliai vis dar gajūs.

"Mes kalbėjome apie mentalinį skurdą, kai, pavyzdžiui, kas nors paklausia moters vardo, o ji pradeda mikčioti ir negali atsakyti. Juk tai - slėpimasis", - tikino choreografė.

Kūrybiniai darbai prasidėjo Prahoje prieš pusantrų metų. Menininkės tuo metu naudojosi auksine galimybe gilintis į temą, ieškoti informacijos, imti interviu. "Iš mūsų niekas nereikalavo statyti spektaklio, o tiesiog ieškoti kūrybinių sprendimų", - istorija dalinosi choreografė.

Vėliau spektaklio kūrėjos pasikvietė vieną žymią bulgarų videomenininkę, sukūrusi neįprastas vaizdo instaliacijas.

Įdomu, jog pirminė idėja buvo žiūrovus susodinti viename dideliame šiltnamyje, tačiau dėl techninių ir finansinių galimybių tai nebuvo įmanoma.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder