Jurijaus šeštadienį ant scenos neišvysime

Jurijaus šeštadienį ant scenos neišvysime

Ketvirtadienio vakaras, kurio taip laukė Lietuvos atstovas Jurijus Veklenko ir daugybė „Eurovizijos“ gerbėjų Lietuvoje, atėjo – išmušė lemiamos kovos valanda.

Tel Avive surengtame antrajame „Eurovizijos“ konkurso pusfinalyje lietuvių atlikėjo daina „Run With The Lions“ varžosi su 17 šalių kūriniais. Be Lietuvos, šiame pusfinalyje dalyvauja Armėnija, Airija, Moldova, Šveicarija, Latvija, Rumunija, Danija, Švedija, Austrija, Kroatija, Malta, Rusija, Albanija, Norvegija, Nyderlandai, Šiaurės Makedonija ir Azerbaidžanas.

Iš pusfinalio į finalą pateks dešimt atlikėjų. Iš antradienį vykusio pirmojo pusfinalio į finalą jau pateko atlikėjai iš Kipro, Slovėnijos, Čekijos, Baltarusijos, Serbijos, Australijos, Islandijos, Estijos, Graikijos ir San Marino.

Po kelių dainų pakartojimo metas sužinoti rezultatus. Šalys kurios žengia į finalą, yra: Šiaurės Makedonija, Nyderlandai, Albanija, Švedija, Rusija, Azerbaidžanas, Danija, Norvegija, Šveicarija, Malta.

Šeštadienį vyksiančiame finale be pusfinalio barjero dalyvaus konkurso šeimininkai Izraelis ir penkios didžiausios konkurso finansuotojos – Italija, Ispanija, Prancūzija, Vokietija, Didžioji Britanija.

Pirmoji scenoje – armėnė Srbuk. Savo šalies TV projekte „X faktorius“ ir „Ukrainos balse“ sužibėjusi dainininkė – ugninga, turinti stiprų balsą, jos dainą „Walking Out“ papildo ugnies pliūpsniai, raudonas apšvietimas ir ant scenos grindų kuriama suskilusio stiklo iliuzija.

Airė Sarah McTernan prieš metus vos nebuvo išrinkta atstovauti San Marinui. Šįmet ji neša savo šalies vėliavą – su nuotaikinga daina „22“ apie nerūpestingą amžių ir jaunystę, nors iš tiesų yra trim metais vyresnė.

Pasirodymas – labai spalvingas, scenoje stovi stalas su kokteiliais, kuriuos apsimeta siurbčiojančios rožiniais rūbais pasidabinusios šokėjos. Ekrane pravažiuoja automobilis, viskas atrodo smagiai ir linksmai, tik štai dainininkės balsas – kiek drebantis.

Moldova šįmet pasistengė – atlikėjai Annai Odobescu, atliekančiai ilgesingą dainą „Stay“, talkina visame pasaulyje prieš kelerius metus išgarsėjusi Ksenija Simonova, menininkė, scenoje akimirksniu kurianti piešinius iš rankomis žarstomo smėlio.

Scenoje pastatyta ir vyno taurė, į narvą įsprausta rožė, kuri galiausiai „išlaisvinama“ ir atsiduria ant Ksenijos piešinio. Kūrinys – dramatiškas ir galingas, piešiniai – įspūdingi, nors pasirodymas ir atrodo šiek tiek „perkrautas“ detalėmis.

Šveicaras Luca Hanni – didelė žvaigždė savo šalyje jau kelerius metus. TV šou „Vokietija ieško superžvaigždė“ laimėjęs vaikinas akimirksniu pamiršo savo planą tapti statybininku ir jau išleido penkis albumus. Beje, jo muzikos režisierius – Lietuvos „eurovizinės“ dainos bendraautoris Pele Loriano.

Į „Euroviziją“ nuolat besišypsantis Luca atvyko su nuotaikinga daina „She Got Me“, ryškiai raudonu fonu, šokėjais ir užkrečiančiais ritmais. „Klausydamasis šios dainos, negali ramiai sėdėti ant kėdės“, – LRT.lt sakė dainininkas.

Ir jis visiškai nemelavo – minia „Eurovizijos“ arenoje šėlo ir džiaugėsi. Beje, savo dainą Luca norėjo pavadinti „Dirty Dancing“ – „Purvini šokiai“. Bet pabūgo pretenzijų iš taip pat pavadinto garsaus kino filmo kūrėjų.

Jau ne sykį Lietuvoje viešėję latviai „Carousel“ – gana neįprasti „Eurovizijos“ dalyviai. Vien jau todėl, kad daina „That Night“, su kuria laimėjo konkurso atranką, yra vos pirmasis šios grupės parašytas kūrinys.

Latvių pasirodymas scenoje – visiškai ramus, primenantis jaukų džiazo klubą. Vokalistės Sabinės Žūgos balsas – švelnus, dainos nuotaika – primenanti britų žvaigždės Katie Melua ar kad ir lietuvių „4 Fun“ repertuarą. Skeptikai sako, kad daina – per monotoniška, optimistai – kad ji labai jauki.

Rumunės Ester Peony pasirodymas – kur kas ryškesnis. Dainininkė jį pradeda fotelyje, tada prie jos prisijungia du šokėjai ekstravagantiškais kostiumais, didžiulis ekranas rodo rūmų vaizdus, šaudo ugnies pliūpsniai. Daina „On A Sunday“ – vidutinio tempo ir gana dramatiška.

Danė Leonora yra ne tik dainininkė, bet ir ne vieną medalį pelniusi dailiojo čiuožimo meistrė. Jos daina „Love Is Forever“ – smagi ir kelianti nuotaika, pasirodymas irgi mielas – atlikėja su bičiulėmis, kurios atrodo kaip mokinukės, sėdi ant gigantiškos kėdės, už nugaros ekrane slenkant pieštiems debesėliams.

Švedas Johnas Lundvikas, kuris, beje, yra ir šių metų britų eurovizinės dainos bendraautoris, vadinamas vienu ryškiausių šių metų favoritų. Galima suprasti, kodėl taip yra.

Vienas scenoje pasirodymą pradedantis atlikėjas turi stiprų ir šiltą balsą, jo kūrinys „Too Late For Love“ dvelkia gospelų atspalviais, juos dar labiau sustiprina scenoje pasirodančios keturios vokalistės, kurias atlikėjas švelniai vadina „mamulėmis“. Jei tai nepatektų į finalą, bus labai keista.

Austrė Paenda turi kitokį pasirodymą – jame daug tamsos, ramybės, visas dėmesys iš esmės sutelktas į mėlynplaukės vokalistės balsą ir dainą „Limits“. Tam tikra prasme tai šiek tiek primena Lietuvos atstovo pasirodymą.

Kroatas Roko scenoje vilki sniego baltumo drabužius, kuriuos papildo ekrane už nugaros jam „prilipdomi“ angelo sparnai. Tada ekrane pasirodo šokėjai su sparnais, kurie po akimirkos žengia į tikrąją „Eurovizijos“ sceną, galiausiai sparnai „išdygsta“ ir atlikėjui. Žodžiu, butaforiniai sparnai, o ne daina „The Dream“, bus tai, ką žiūrovai įsimins geriausiai.

Maltos atlikėja Michela, atliekanti kūrinį „Chameleon“, maksimaliai išnaudoja scenos galimybes. Puikūs žaidimai su ekranais, scenos grindimis ir šokėjais, kurie virsta tai plaukikais baseine, tai šėlioja džiunglėse. Jaunutės, 18-metės atlikėjos balsas – galingas, daina – ritminga ir įsimenanti. Vėlgi – tikėtina kelionė į finalą.

Lietuvos eilė. Apie Jurijaus pasirodymą ir dainą „Run With The Lions“ per šiuos mėnesius kalbėta labai daug. Kaip ir Lietuvos atrankoje, scenoje jis – vienas, visas dėmesys – į jo balsą ir žvilgsnį. Kūrinį Jurijus atliko nepriekaištingai, dabar viskas – Europos žiūrovų ir komisijų rankose.

Prieš trejus metus „Eurovizijos“ vos nelaimėjęs rusas Sergejus Lazarevas tikisi, kad „Euroviziją“ jam „paimti“ pavyks antruoju bandymu. Tuo neabejoja ir Rusijos delegacija, užkulisiuose jau skanduojanti pergalės šūkius. Skeptikai sako, kad daina „Scream“ nėra pakankamai įsimenanti – dramatiška baladė, kurios priedainį sunku paniūniuoti.

Tačiau sceninis šou išradingas – su ekranais, kurie „padaugina“ vieną Sergejų iki devynių, ir stiklo kubu, kuriame rusas dainuoja, lyjant lietui. Ar rusas nenustelbs ramaus ir romantiško Jurijaus? Apie tokią riziką kalbama nuo pat konkurso pradžios.

Albanai nusprendė, kad jų atlikėjai Jonidai Maliqi ir jos kūriniui „Ktheju tokes“ geriausiai tiks ugnis. Daug ugnies – jos pliūpsniai šaudo nuolat. Kaip jau tampa įprasta šiai šaliai, daina – dramatiška ir atskleidžianti stiprų vokalistės balsą.

Norvegų grupė „KEiiNO“ irgi naudoja daug fejerverkų, trys jos nariai daug vaikšto po scenos pakraščius, ekrane slenka kalnų vaizdai (iš esmės jau matyti ne viename pirmojo pusfinakio pasirodyme). Visi trys grupės nariai – žvaigždės, darančios sėkmingą karjerą atskirai ir susibūrusios specialiai dėl „Eurovizijos“.

Kitaip tariant – tai kiek kitoks grupės „LT United“ atitikmuo. Ir tai jaučiasi, kiekvienas grupės narys scenoje atrodo tvirtai. Daina „Spirit In The Sky“ irgi nuotaikos negadina – efektingas, pakilus šokių muzikos kūrinys.

Apie Nyderlandų atstovą Duncaną Laurence‘ą Tel Avive jau kalbama kone kaip apie garantuotą šių metų „Eurovizijos“ laimėtoją. Jo daina „Arcade“ – išties melodinga ir įsimenanti, pats Duncanas scenoje spinduliuoja pasitikėjimą savimi, renkasi paprastą pasirodymo formulę, tiesiog iš širdies atlieka dainą, sėdėdamas prie klavišinio instrumento. Jei jis išties laimės – laimės dėl dainos, o ne dėl šou.

Šiaurės Makedonijos atlikėja Tamara Todevska dramatiškai dainuoja kūrinį „Proud“, rodydama labai panašų šou į ruso. Tai yra, scenoje ji irgi naudoja ekranus, sudarančius iliuziją, jog dainuoja ne viena, o septynios identiškos atlikėjos.

Tiesa, dainą papildo ir rodomos nuotraukos, kuriose Tamara įamžinta su savo dukra. Tai susiję su dainos tema – atlikėja kūrinyje ragina savo dukterį pasitikėti savimi, būti stipria ir neklausyti, jei kas bandys sakyti kitaip.

Konkursantų pasirodymus vainikuoti patikėta Azerbaidžano atstovui Čingizui su ritminga ir įsimenančia daina „Truth“. Kadaise Egidijus Dragūnas kalbėjo, kad į sceną „Eurovizijoje“ reikėtų atvežti būrį robotų. Azerbaidžanas atsivežė dvi dideles robotų rankas, kurios raudonu lazeriu piešia širdį ant dainininko krūtinės.

Atrodo gal ne taip įspūdingai, kaip turėtų sufleruoti fokuso kaina – vien už robotų priežiūrą Tel Avive šalis sumokėjo 8 tūkstančius eurų. Bet šokių muzikos prieskonį turinti daina išties turėtų daug kam patikti.

Pasibaigus visiems pasirodymams, metas į sceną žengti vakaro svečiams. Šįkart tai – Izraelio atrankoje šįmet dalyvavusi, tačiau savo noru iš jos pasitraukusi grupė „The Shalva Band“, kurios nariai – žmonės su negalia. Pasirodymas, kuris sujaudina ir puikiai atspindi šių metų „Eurovizijos“ šūkį – „Išdrįsk svajoti“.

Kitas vakaro svečias – visame pasaulyje žinomas Izraelio magas Lioras Suchardas, krečiantis minčių skaitymo triukus. Vienam triukui atlikti jis pasikvietė ir Jurijų bei atstovus iš Rusijos, Airijos, Austrijos.

Dalyviai turėjo sugalvoti skaičius, o magas pademonstravo, kad turi magiškų galių. Kiek paintrigavęs jis apvertė ilgame popieriaus ritinyje surašytus skaičius ir iš jų susidėliojo žodis „Eurovizija“ anglų kalba. 

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder