Kaip ir daugelis, greičiausiai pamanysite, jog abi akcijos naudingos vienodai. Tačiau imkime ir panagrindėkime detaliau. Tarkime, kava kainuoja 2 dolerius už 200 ml (1 dol. - 1 ml).
Iš pirmos akcijos jūs gaunate 266 ml už 2 dol., t. y. mokate 0,75 dol. už 100 ml.
Iš antros akcijos jūs gaunate 200 ml už 1,34 dol., t. y. mokate 0,67 dol. už 100 ml. Taigi antroji akcija naudingesnė!
1 išvada. Pirkėjui kur kas maloniau gauti ką nors papildomai už tą pačią kainą nei pirkti su nuolaida.
Pirmoji kaina
Dabar įsivaizduokite, jog užsukę į parduotuvę pirmiausiai išvydote garsaus dizainerio rankinę už 1000 dol. "O varge, - pagalvojote piktindamiesi, - kas gali mokėti "gabalą" už kažkokį maišelį..?"
Paėję toliau pamatote gražų laikrodį už 300 dol. Iš tiesų tai brangu - juk galima nusipirkti ir pigiau, tačiau šįkart jums atrodo, jog tai gana normali suma. Todėl, kad nesąmoningai lyginate šią kainą su pamatyta pirmiausiai.
2 išvada. Mūsų suvokimas priklauso nuo kainos, kurią pamatėme pirmiausiai.
Kraštutinumai
Buvo atliktas toks eksperimentas. Parduotuvės vitrinoje padėtas dviejų rūšių alus: "Premium" už 2,5 dol. ir pažymėtas etikete "Naudingas pirkinys" už 1,8 dol. Daugiau nei 80 proc. pirkėjų pasirinko brangesnįjį.
Tada į vitriną buvo padėtas dar vienos rūšies alus, pažymėtas etikete "Supernaudingas pirkinys", už 1,6 dol. Dabar 80 proc. pirkėjų pasirinko už 1,8 dol., likusieji - už 2,5 dol. Niekas nepirko paties pigiausio alaus.
3 išvada. Žmonės bijo kraštutinumų.
Šaunuolis
Parduotuvėje padėta duonkepė už 279 dol., šalia jos - kita už 429 dol. Parametrai skiriasi labai nedaug. Pigesnis gaminys tiesiog graibstomas, o brangesnis sudomina vos vieną kitą pirkėją. Kodėl?
Todėl, kad mes neturime supratimo apie realią daiktų vertę. Nusipirkę beveik tokį patį daiktą kone dukrat pigiau, mes džiūgaudami galime pasigirti kaimynui ar bendradarbiui: "Įsivaizduoji, nusipirkau duonkepę tik už 279 dolerius!" (Suprask - koks aš gudruolis!)
4 išvada. Žmonės mėgsta pasakoti sėkmingo pirkimo istorijas.
Ryškioje šviesoje
Mokykloje buvo atliktas toks eksperimentas. Vaisiai ir daržovių salotos buvo sudėti į apšviestą lentyną, o saldainiai bei kiti gardėsiai - į tamsią. Ši gudrybė paskatino vaikus valgyti daugiau vaisių ir salotų. Tai veikia ir suaugusiųjų atžvilgiu.
5 išvada. Žmonės daro tai, kas jiems sakoma.
Kai žmogus išgeria, pervargsta arba yra apimtas streso, jis smarkiai supaprastina vidinius klausimus, kurie lydi prekę. Tai galima palygintis su pažintimi bare.
6 išvada. Žmonės elgiasi neapgalvotai veikiami alkoholio, nuovargio ir streso.
Magiškasis 9
Visi žinomę šį fokusą "Kaina - tik 1,99 dol.". Bet juk tai tas pats, kas 2 doleriai! Mes tai žinome, tačiau skaičiaus 9 magija taip užburia, jog mes perkame nereikalingą daiktą tik todėl, kad jis su nuolaida. Neapgaudinėkime savęs: "Šis daiktas kainuoja vos daugiau nei dolerį." Jis kainuoja visus du.
Rašyti komentarą