(Į)kurti biurą namuose lengva: maži sprendimai – dideli pokyčiai

(Į)kurti biurą namuose lengva: maži sprendimai – dideli pokyčiai

Karantino metu ištuštėjus biurams, daugelis darbuotojų laikinai įsikūrė namuose. Taigi darbui iš namų neplanuotai prireikė darbo vietos, kurioje būtų galima patogiai ir produktyviai dirbti mažiausiai 8 valandas kasdien. Interjero dizaineriai dalijasi patarimais, kaip sukurti funkcionalų ir patogų biurą namuose. Finansų ekspertai sako, kad suplanuoti šią erdvę bus lengva, jei vadovausitės racionalia finansine nuovoka.

Siūlo galvoti praktiškai

Nuotolinis darbas karantino metu pareikalavo itin greitai prisitaikyti prie pasikeitusio režimo ir turimos erdvės namų biurui. Paklausta, kaip šiuos iššūkius įveikti kuo paprasčiau, interjero dizainerė Eglė siūlo galvoti praktiškai. Jos teigimu, pradėti reiktų nuo pagrindinių namų biuro sudedamųjų: kėdės, stalo bei apšvietimo.

„Svarbiausia – įsikurti jaukiai ir patogiai. Funkcionaliai darbo vietai prireiks kėdės su porankiais, kurios sėdėjimo aukštį  bei nugaros atlošo padėtį galima reguliuoti. Kartu norėčiau atkreipti dėmesį į pakankamo dydžio stalo ir tinkamo apšvietimo svarbą. Idealu, jei stalo aukštis taip pat reguliuojamas, nes pavargus sėdėti, tęsti darbą galima stovint: tuomet kūnas daugiau juda ir ilsisi. Namų biurą patarčiau įkurti prie lango. Įrodyta, kad natūrali dienos šviesa ne tik didina darbingumą, bet ir gerina nuotaiką, mažiau vargina akis. Taip ir pertraukas daryti lengviau, kai galima akis atsitraukti nuo kompiuterio bei pažiūrėti į tolį. Tai būdas užtikrinti tiek produktyvumą, tiek saugoti sveikatą“, – patarimais dalijasi interjero dizainerė.

Pašnekovė priduria, kad namų biurui svarbūs ne tik tinkami baldai ar apšvietimas, bet ir detalės. Kiekviena jų, pasak jos, lemia darbo procesų kokybę.

„Dirbti bus patogiau, jei ant stalo ar virš jo esančiose lentynose laikysite dokumentų stovus, pieštukinę, lipnių lapelių stovą ar kitas reikalingas priemones. Viską susidėti galima ir į stalčius, jei darbo stale tokie yra. Norintiems jaukumo, rekomenduočiau pagalvoti apie dekoracijas ant šalia esančių sienų, žvakes, kilimą, užtikrinantį šilumą kojoms. Pasiilgusius gamtos, pradžiugins gyvų gėlių vaza ant darbo stalo“, – pastebi Eglė.

Tačiau darbas per atstumą daugelį užklupo netikėtai ir tam visiškai nepasiruošus, kai net nusipirkti trūkstamų priemonių namų biurui tapo ne taip paprasta. Užsidarius fizinėms parduotuvėms ir iškilus poreikiui galvoti tik apie būtiniausius pirkinius, išeitį siūlo „General Financing“ Klientų sėkmingos patirties vadovas Skirmantas Ketvirtis.

„Dabar viską, ko reikia darbui namuose, galima rasti internete. Taip pirkti patogu, paprasta ir, svarbiausia, saugu. Funkcionalus bei patogus biuras tiesiog būtinas, tačiau jam susikurti milžiniškos investicijos nereikalingos. Siūlyčiau naudotis kainų lyginimo svetainėmis, kuriose lengva matyti, kokia kaina norimas prekes parduoda skirtingi pardavėjai. Taip išties paprasta rasti geriausią pasiūlymą“, – apie racionalų finansų panaudojimą kalba ekspertas.

Užtenka perskirstyti ir perplanuoti

S. Ketvirtis įsitikinęs – biuro namuose tobulinimui ribų nėra, o atseikėti tam lėšų iš turimo biudžeto itin svarbu, kadangi patogi darbo aplinka lemia mažesnį irzlumą ir didina produktyvumą. Todėl, finansų eksperto manymu, atsiradus neplanuotiems poreikiams, tikrai galima apsvarstyti ir vartojimo paskolos klausimą, tuo labiau, kad taikoma grąžinimo galimybė per tris mėnesius nemokamai (pasirinkus pirmos įmokos atidėjimą 3 mėn. ir grąžinant vartojimo paskolą iki pirmosios įmokos) arba tiesiog galima pirmąją įmoką atidėti trims mėnesiams ir pradėti mokėti suėjus šiems trims mėnesiams.

„Karantinas truputį pakeitė pirkinių prioritetus. Dabar tikrai nėra būtinybės pirkti drabužius, negalime savaitgalį mėgautis SPA malonumais ar leisti laiko restoranuose. Taigi šiuos pinigus galima investuoti į namų biurą, kadangi karantino metu darbo iš namų sąlygos tikrai svarbu. Dalį įprastai kitiems dalykams išleidžiamo biudžeto tikrai galima paskirti darbo vietos patogumui gerinti: įsigyti papildomą monitorių nešiojamam kompiuteriui, nuolatiniam darbui pritaikytą stalą ar kėdę. Tai ypač svarbios detalės, leisiančios padidinti darbo našumą“, – mano „General Financing“ atstovas.

Anot finansų eksperto, šiuo metu, kai turimų lėšų naudojimas ypač jautrus klausimas, atsiradus poreikiui, galima pasinaudoti ir trumpalaikiu skolinimusi. Pavyzdžiui, įvykdžius visus sutartinius paskolos įsipareigojimus per tris mėnesius (t. y. pasirinkus pirmos įmokos atidėjimą 3 mėn. ir grąžinant vartojimo paskolą iki pirmosios įmokos) nėra jokio pabrangimo. Taip pat šiuo laikotarpiu gali būti labai pravarti pirkinių finansavimo paslauga, kai finansuojamas įsigytas pirkinys, o turimas lėšas žmogus gali naudoti kitiems poreikiams. S. Ketvirtis sako – tokia išeitis palengvina turimo biudžeto planavimą ir suteikia galimybę prisitaikyti prie aplinkybių. Interjero dizainerė Eglė papildo: į viską pravartu žvelgti kūrybiškai.

„Namų biurą ne visada būtina kurti iš naujo – kartais užtenka perplanuoti turimą. Baldus galima atnaujinti dažų sluoksniu ar tiesiog perkelti į kitą vietą. Svarbu apgalvoti, ko patogiam darbui trūksta. Nedideli reikalingi baldai ar aksesuarai tikrai nepareikalaus didelių investicijų. Daugybė idėjų yra  internete: belieka surasti lengviausią būdą jas įgyvendinti. Galbūt dalį baldų galima pritaikyti iš jau turimų, tuomet užteks pasirūpinti tik trūkstamomis dekoracijomis ar, pavyzdžiui, darbo kėde. Kurdami darbo vietą, pasitelkite kūrybiškumą ir namuose esančius daiktus prikelkite naujam gyvenimui“, – akcentuoja interjero dizainerė.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder