2012 metų pavasaris: moteriškumo triumfas

2012 metų pavasaris: moteriškumo triumfas

Ką tik didžiosiose madų sostinėse praūžusios mados savaitės ateinančių 2012 metų pavasariui pažadėjo tikrojo moteriškumo sugrįžimą...

Žavi vidutinio amžiaus italė pradeda savo dieną. Jos figūrą gaubia šilkinis chalatas, plaukuose styro suktukai, ant tualetinio stalelio garuoja kava. Ji pamažu sodria raudonojo vyno spalva dažosi lūpas, subtiliai pasiryškina akis, renkasi papuošalus. Į gatvę žengia išdidžiai: nuostabi suknelė pabrėžia jos smėlio laikrodžio figūrą, moteriškus iškilumus. Ji nepakartojama.

Bandymai pakeisti nusistovėjusią industrijos tvarką buvo pralaužę ledus dar 2010-ųjų rudens/žiemos sezoną, tačiau viskas itin greitai nurimo, ir ant pavasario podiumų vėl pasirodė virtinė berniukiškų siluetų.

Šįkart dizaineriai, atrodo, nusprendė moteriškumą pagaliau "įteisinti", mat tiek Niujorko, tiek Londono, tiek Milano bei Paryžiaus mados savaitėse pražydo netikėtai daug sijonų ir viliokiškų suknelių.

Žvelgiant į kolekcijose vyraujančią tendenciją, galima sakyti, jog galimybių būti tikra moterimi dar niekada nebuvo tiek daug...

"D&G": aistra maistui

"Dolce&Gabbana" įkvėpimo iš Sicilijos gražuolių semiasi kiekvieną sezoną, o "Prados" moteris nuolat grįžta prie savo šaknų. Šie dveji mados namai labiausiai remiasi itališkomis dolce vita tradicijomis: išryškinta smėlio laikrodžio figūra (jokių vyriškų siluetų!), subtiliai persimatantis audinys, krūtinės pakėlimas, itin moteriški sijonai.

Kaip sakė S. Gabbana, šį sezoną kolekciją buvo nuspręsta paskirti šventėms bei gyvenimo džiaugsmams, kurių Italijai tikrai netrūksta. Tačiau ką būtų galima pavadinti vienu didžiausių itališko gyvenimo būdo malonumų? Žinoma, maistą! Maistas yra spalva, maistas yra optimizmas, maistas yra aistra, maistas yra gyvenimas, - būtent ši idėja ir buvo perteikta naujausioje pavasario/vasaros 2012 kolekcijoje.

Tačiau viskas nebuvo taip banalu ir paprasta - įvairios daržovės į drabužius įsiliejo itin natūraliai ir vietomis net priminė dailias itališkos medvilnės prijuostes. Tik įsivaizduokite: svogūnai, česnakai, baklažanai, cukinijos, pipirai, pomidorai, net makaronai! Puikus receptas puikiai kolekcijai.

Skambant nuotaikingam Sophios Loren "Mambo Italiano", visas būrys manekenių bent kelioms minutėms galėjo pasijusti lyg tikros Sicilijos moterys, su savo pintais krepšiais bei dailiausiomis vasarinėmis suknelėmis išsiruošusios į turgų. Kaip taikliai pastebėjo Tim Blanks, nors pakvietime į šou ir buvo pridėta daug dailių Sicilijos vaizdelių, pati kolekcija tapo tarsi atviruku iš Sicilijos: visi drabužiai šiugždėjo medvilne ir švelnia organza, vietomis pasirodė nėriniai, netrūko pastelinių atspalvių...

Kolekcijos finalas ne tik priminė šeštojo dešimtmečio "Miss Italia" konkurso dalyves bei tų laikų auksinį "glamūrą", bet ir atspindėjo visas įdomiausias Milano mados savaitės tradicijas: akmenukais siuvinėti audiniai, trumpučiai šortai, sijono ir liemenėlės tipo palaidinukės derinys, nėrinių ir plastiko maišymas. Nors duetas ir uždarė savo D&G liniją, ši kolekcija įrodė, kad jų sėkmės receptas dar tikrai nepasenęs ir iš pagrindinės linijos sulauksime dar ne vieno siurprizo...

Christian Dior: romantiška elegancija

Daugelis pristatymo žiūrovų su karčia šypsena veide kartojo frazę "saugi kolekcija", reiškiančią, kad kiekvienas modelis tikriausiai buvo kurtas su didele baime bei nenoru nusižengti Dior kanonams, tačiau niekas nesiginčijo, kad pristatyti modeliai išties gražūs (taip, gražūs!) bei puikiai tinkami tipiškai mados namų klientei - vidutinio amžiaus įtakingo statuso moteriai, mėgstančiai romantišką eleganciją su viena kita įdomesne detale. Puikūs Dior ambasadorių pavyzdžiai - pirmoji Prancūzijos ponia Carla Bruni-Sarkozy ar Catherine Deneuve.

Kolekcijoje vyravo penktojo ir šeštojo dešimtmečių siluetai ("new look" sijonai, "bar" švarkeliai su kiek praplatinta apykakle, tvido paltukai ir pieštuko formos suknelės), kuriuos B.Gayttenas, laikinasis Christian Dior "pret-a-porter" kūrėjas (vadovybei iš posto atleidus Johną Gallianą) keletą mėnesių studijavo Ch. Dioro archyvuose bei ieškojo būdų, kaip pokario moters įvaizdį pritaikyti šiuolaikinei damai.

Jam labai padėjo ir idėja į derinius įmaišyti truputį permatomo audinio, pasirinkta klasikinių, bet nenuobodžių spalvų paletė (švelni rožinė, dramblio kaulo, pilka). Pristatymą užbaigė visa eilė senojo Holivudo tradicijas atitinkančių suknelių su įdomiai panaudotu organzos audiniu, J. Galliano darbus primenančiu subtiliu sluoksniavimu ir vos viena kita užuomina į tai, kas slypi po gražiąja suknele...

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder