2012 pavasariui: Christian Dior

2012 pavasariui: Christian Dior

Turbūt Paryžiuje nerastume kito tokį spaudimą patiriančio dizainerio kaip laikinasis Christian Dior pret-a-porter kūrėjas Bill Gaytten. Vadovybei iš posto atleidus Johną Galliano bei į Dior sostą trumpam pasodinus B.Gaytteną, buvo tikimasi bent trumpam išlaikyti mados namų įvaizdį, nes ne vienerius metus dešiniąją Galliano ranka buvęs Gayttenas iš tiesų turėjo žinoti, ką daryti (ir, žinoma, ką darytų pats Galliano). Deja… Liepos mėnesį vykęs aukštosios mados kolekcijos pristatymas ne tik liko nušvilptas visų kritikų, bet ir įspraudė naująją Dior komandą į kampą: kokią kryptį pasirinkti, kad patenkinti būtų tiek klientai, tiek vadovai? Atrodo, kad šįkart ištikimoji Dior dizainerių komanda iš tiesų surado teisingiausią sprendimą – į pagalbą pasitelkti paties Christiano Dioro archyvus ir laukti, kol už keleto savaičių bus paskelbta naujoji mados namų galva.

 

Ką savo vertinimuose pabrėžė ir kiti kritikai, šįkart B.Gayttenas iš tiesų priėmė labai teisingą sprendimą per daug nerodyti savo kūrybinių užmojų bei pasistengti išlaikyti Dior prabangą. Ne paslaptis, kad daugelis pristatymo žiūrovų su karčia šypsena veide kartojo frazę „saugi kolekcija“, reiškiančią, kad kiekvienas modelis tikriausiai buvo kurtas su didele baime bei nenoru nusižengti Dior kanonams, tačiau niekas nesiginčijo, kad pristatyti modeliai išties gražūs (taip, gražūs!) bei puikiai tinkami tipiškai mados namų klientei – vidutinio amžiaus įtakingo statuso moteriai, mėgstančiai romantišką eleganciją su viena kita įdomesne detale. Puikūs Dior ambasadorių pavyzdžiai – pirmoji Prancūzijos ponia Carla Bruni-Sarkozy ar Catherine Deneuve.

Kažką ypatingo apie šią kolekciją parašyti tikriausiai nepavyks – joje vyravo penktojo-šeštojo dešimtmečių siluetai (new look sijonai, bar švarkeliai su kiek praplatinta apykakle, tvido paltukai ir pieštuko formos suknelės), kuriuos B.Gayttenas keletą mėnesių studijavo Ch.Dioro archyvuose bei ieškojo būdų, kaip pokario moters įvaizdį pritaikyti šiuolaikinei damai. Jam labai padėjo ir idėja į derinius įmaišyti truputį permatomo audinio, pasirinkta klasikinių, bet nenuobodžių spalvų paletė (švelni rožinė, dramblio kaulo, pilka). Pristatymą užbaigė visa eilė senojo Holivudo tradicijas atitinkančių suknelių su įdomiai panaudotu organzos audiniu, J.Galliano darbus primenančiu subtiliu sluoksniavimu ir vos viena kita užuomina į tai, kas slypi po gražiąja suknele.

Nors mados namų šou visuomet garsėja įspūdingomis Pat McGrath makiažo idėjomis, šįkart ši meistrė nusprendė sukurti kiek paprastesnį merginų įvaizdį, tinkantį prie kolekcijos temos. Taigi buvo apsiribota trupučiu blakstienų tušo (spėju, Diorshow…), paryškinta antakių forma bei gaiviu, pirštais užteptu lūpdažiu. Šukuosenos taip pat parinktos itin paprastos – tvarkingas šoninis sklastymas bei kuklus žemas kuodelis.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder