Kur dingo lietuvaitės, arba Geriausi nauji sezono veidai
Kur dingo lietuvaitės, arba Geriausi nauji sezono veidai

Nors mados savaičių metu Lietuvos mados aistruoliams jau tapo gana įprasta sekti lietuvių manekenių keliones visose keturiose mados sostinėse, šis sezonas įprastą domėjimąsi pavertė nemažu susirūpinimu. Keturios sostinės. Ir vos vienas kitas lietuviškas vardas...

Dizainerių širdis pavergiant modernios išvaizdos Vakarų Europos gražuolėms bei naujosios kartos amerikiečių modeliams, Rytų Europos merginos, dar visai neseniai vadintos naujosiomis podiumų deivėmis, buvo nustumtos į užribį. Atrankose jos nedalyvavo, kūrėjai jas pamiršo, o mados mėgėjai tėvynėje nenustojo klausę: "Kur jūs, Edita, Julija, Rasa?" ir bando suprasti, kur dingo virtinė laibakojų lietuvaičių.

Tikriausiai puikiai prisimenate 2007-2010 metų laikotarpį, kai Rytų europietės tarsi cunamio banga į šoną nustūmė iki tol vyravusias industrijos veteranes: į areną išėjo viena žaviausių ir daugiausiai pasiekusių lietuvių veidų Edita Vilkevičiūtė, sėkmingai dirbo Eglė Tvirbutaitė ir Giedrė Dukauskaitė, o vos po kelerių metų pergalingą savo žygį pradėjo Julija Steponavičiūtė, Rasa Žukauskaitė, Vika Volkutė, Augustė Abeliūnaitė.

O iki jų buvo legendinė šviesiaplaukė Margarita Švėgždaitė, ne kartą mados elitą žavėjusi savo pasirodymais ant Christiano Dioro aukštosios mados podiumo, taip pat Dovilė Viršilaitė. Tačiau turbūt jos nesvajojo apie jaunosios kartos sėkmę "nugriebiant" net dvi mados namų "Prada" reklamas (Giedrė - 2009 vasaros, Rasa - 2010 vasaros) bei artimą draugystę su "Dolce &Gabbana" ir "Chanel" (Edita).

O štai 2011-ųjų rudens - 2012 pavasario/vasaros mados savaitės kur kas niūresnės. Edita, dideliam savo gerbėjų nusivylimui, pasirodė vos viename šou Niujorke (Anna Sui). Nors daugelis kalba, jog iš Kauno kilusi gražuolė tiesiog nusprendė pailsėti ar daugiau dėmesio skirti darbui su "Victoria's Secret" (fotosesijos katalogams), galima iškelti ir kitą versiją.

Paskutiniu metu industrijoje vis dažniau dirbant naujiems griežtesnių bruožų modeliams, klasikiniai Editos bruožai paprasčiausiai nebetraukia kūrėjų, nes nebestebina, neatrodo "naujai", o tai mados industrijoje reiškia lėtą ir skausmingą mirtį.

Situaciją tikriausiai paaštrino ir prieš keletą metų įvykęs manekenės bei mados grando Karlo Lagerfeldo konfliktas, kuris kilo Editai pasirinkus ne "Fendi", o "Dolce &Gabbana" pristatymą Milano mados savaitėje. Juk niekam ne paslaptis, kad "Chanel" vadovo palaiminimas atveria visas duris, o bent menkiausias nepasitenkinimas grasina eliminavimu iš "blue chip" rinkos.

Tiesa, būtina paminėti, kad prieš mėnesį pasirodė naujojo "Chanel No.19" kvapo reklaminė kampanija su Editos nuotrauka, o savo slaptam pristatymui ją pasirinko pats Tomas Fordas. Taip pat pasirodė ir kelios naujos publikacijos Azijos šalių "Vogue" žurnaluose. Tai kaip ir patvirtintų teoriją apie sprendimą tiesiog pailsėti ir atsirinkti tik geriausius klientus, tačiau tikrąsias išvadas galėsime daryti tik po pusmečio, kai žinosime gražuolės darbo rezultatus rudens/žiemos 2012-2013 mados savaitėse.

Visi likę modeliai protokoluose išvis neminimi. Štai Rasa mados savaites iškeitė į Ispanijos kūrėjų pristatymus Barselonoje, Julija nusprendė šiemet nekeliauti, ramiai pabaigti dvyliktą klasę ir pasiruošti brandos egzaminams, o Eglė bei Giedrė, rodos, džiaugiasi vis retėjančiomis progomis pasirodyti bent mados leidinių puslapiuose.

Vis dėlto vieną puikų pavasario/vasaros'12 savaičių momentą lietuviai sugebėjo pastebėti - ant "Givenchy" podiumo, kuriuo žengė ne vienas supermodelis, buvo galima pamatyti ir sezono naujokę Vilmą Putriūtę. Gana įspūdingas debiutas. Svarbu paminėti ir tai, kad tai buvo vienintelis Vilmos šou visose keturiose mados sostinėse.

10 naujų veidų

Remdamiesi COACD (Confessions of a Casting Director) įžvalgomis, pasižiūrėkime į dešimt geriausių naujų šio sezono veidų. Įdomus faktas: net keturios merginos yra olandės (viena iš jų pusiau olandė), dvi vokietės ir po vieną brazilę, prancūzę, norvegę ir amerikietę. Ir nė vienos iš Rytų Europos ar bent Rusijos platybių...

Moderniosios Vakarų Europos išvaizdos tipas, rodos, iš tiesų pakerėjo tiek kūrėjus, tiek atrankų vadovus.

Kuo šios merginos ypatingos? Nors nė viena iš jų negali pasigirti itin ryškiais veido bruožais ar išskirtine netipiška išvaizda, jos visos kuo puikiausiai atitinka "europietiškos drobės" idėją - manekenė turi puikią (gal net kiek atletišką kaip Aymeline Valade) figūrą ir vakarietišką veidą su mažiau matomais skruostikauliais, neįdubusiomis akimis ir švelnesnės linijos lūpomis. Kitaip tariant, tobulas pasirinkimas norint sukurti šiokią tokią pristatymo dramą, o tam netiko Rytų europietės, daugiausiai dėmesio pritraukdavusios būtent netipiškais bruožais...

Sidebar placeholder