"Mada - ne pokalbiai apie "šmutkytes" ir "skuduriukus"

"Mada - ne pokalbiai apie "šmutkytes" ir "skuduriukus"

Klaipėdoje startavus jau 4-ajai mados savaitei, į uostamiestį atvažiavo garsūs mados pasaulio žmonės. Vienas iš jų - Arnoldas Remeika. Jis ne tik įkūrė ir sėkmingai vadovauja mados komunikacijos ir edukacijos projektui "Suprasti madą", bet ir yra "Fashion Week Klaipėda 2020" mados forumo organizatorius.

Mados komunikacijos ir edukacijos projektas "Suprasti madą", pasak A. Remeikos, startavo jam pradėjus rašyti autorinį tinklaraštį apie madą, stilių ir mados pramonę. Ne vienerius metus praleidęs mados versle ir įgydamas vis daugiau patirties, jis ėmė dalintis su žmonėmis savo žiniomis apie tai, kaip veikia mados pasaulis.

Klaipėdoje startavo Mados savaitė, kaip jūs atsidūrėte šiame festivalyje ir kas paskatino prisijungti prie jo?

Prasidėjo viskas prieš 3 metus, kai Mados savaitės organizatoriai pakvietė mane būti šio festivalio veidu. Ir sykiu pakvietė suorganizuoti mados forumą, nes tai yra toks rimtesnis, konferencinio tipo renginys, tik mažiau įtemptas ir labiau skirtas visiems, ne tik akademikams ar tiems, kurie dirba šioje pramonėje. Kai mes prieš trejus metus pradėjome rengti tą forumą, tai jis taip įsiliejo į programą, kad bus ir šiemet. Visada formatas yra lygiai toks pat, būna keturi pranešėjai. Aš per metus sugalvoju kokią nors aktualią temą, tada tie keturi pranešėjai, kiekvienas iš savo patirties, profesinės ar akademinės perspektyvos, pagvildena tą temą. Šiemet forumo tema yra "Permainų laikai" ir tai susiję ne tik su pandemija COVID-19, bet ir su pastaraisiais metais mados industrijoje vykusiais didžiuliais pokyčiais.

Kokios temos bus gvildenamos mados forumo metu?

COVID-19 pandemija yra visų pokyčių madoje kulminacija ir mes pabandysime pažiūrėti į šias permainas istoriniu antropologiniu aspektu, tad viena iš pašnekovių bus antropologė Miglė Kazėnaitė. Pažiūrėsime į madą ir iš verslo pusės, todėl atvažiuos ir mados verslo strategė Deimantė Bulbenkaitė. Mados forume kalbėsime ir apie inovacijas, technologijas, kokia yra mada, kaip ji keičiasi ir kaip ją keičia pažanga bei progresas, tad atvažiuoja kalbėti inovacijų specialistė Odeta Valiuškytė. Pagrindinė pranešėja bus Victoria Dias. Ji pasakos apie makrotendencijas, kokiame pasaulyje mes dabar gyvename ir kaip visa tai atsispindi madoje.

Kalbant apie madą, kokia situacija yra Klaipėdoje? Ar čia žmonės yra madingi?

Kiekviename mieste situacija yra vis kitokia ir jei mes kalbėsime apie vartotojus, apie paprastus žmones, kurie perka madą, dėvi, į ją gilinasi arba nesigilna, tai mes, Klaipėda, Kaunas ir Vilnius, bet kokiu atveju esame stipriai kitokie nei Vakarų Europa, Amerika ar Azija. Mes esame vėlyvieji sekėjai, todėl nesame labai madingi, bet esame stilingi. Klaipėda nėra provincija, ji visada buvo liberalus ir progresyvus miestas.


FORUMAS. Mados forumo metu bus kalbama, kaip keičiasi mada ir kaip ją keičia pažanga bei progresas.

Kodėl mes nesame madingi?

Dėl to, kad labai sunkiai priimame naujienas. Jei pasirodo kokia naujena, kuri pretenduoja tapti tendencija, tai tikrai ne Lietuvoje ji išaugs į masinį reiškinį. Tikriausiai tai būtų kokioje Azijoje, kuri šiaip madai yra labai imli. Mados prasme mes esame periferija, bet stiliaus prasme visi, kurie atvažiuoja į Lietuvą, taip pat ir į Klaipėdą, akcentuoja, kad žmonės yra stilingi. Iš tikrųjų aš manau, kad mes esame stilingi, tik šiek tiek nedrąsūs. Dėl to ir atsiranda ta spalvinė gama, mėgstame tamsesnes spalvas. Mes mėgstame tai, ką mėgsta visi, dvejojame ir abejojame. Mums galbūt ir trūksta drąsos, bet mes turime įgimtą skonį ir pajautimą. Tai yra faktas.

Kas labiau domisi mada ir tokiais renginiais? Ar vyresnio amžiaus klaipėdiečiai, ar jaunimas?

Iš tikrųjų tai jaunimas labiau domisi mada, nes daugelį dešimtmečių mada buvo labai stipriai diskredituojama. Jos iš principo net nebuvo, nes 50 metų gyvenome sovietinėje santvarkoje, kur buvo šlovinamas vienodumas, o išskirtinumas ar unikalumas buvo draudžiamas, tai žmonės truputėlį dar gyvena tomis nuotaikomis iki šiol. Domėtis sportu, politika, rinkimais ar ekonomika yra lyg ir geras lygis, o domėtis mada, ką tu dėvi, kodėl tai dėvi, atrodo bergždžias reikalas, tuščia, paviršutiniška ir kam to reikia. Jaunimas į tai žiūri visai kitaip, bet vyresnė karta nepriima mados rimtai, o mes juk kalbame apie labai rimtus dalykus. Mūsų pranešėjai mados forume yra žmonės, turintys išsilavinimus, kurie daug metų dirbo madoje, aš pats išvažinėjau visą pasaulį, po visas mados sostines, žinau visą virtuvę, kaip, kas vyksta ir tai nėra pokalbiai apie "šmutkytes" ir apie skuduriukus, tai yra pokalbiai apie didžiulius procesus, kuriuose dalyvaujame mes visi, nepaisant to, ar mes pripažįstame tai, ar neigiam. Norėtųsi, kad mada labiau domėtųsi visi, bet kol kas daugiau domisi jaunesnio amžiaus žmonės.

Kokios mados temos šių dienų jaunimui yra pačios įdomiausios ir aktualiausios?

Mes stengiamės nieko nemokyti gyventi, nekalbėti apie klaidas. Kalbame labai daug apie praktinius dalykus, bet stengiamės nebūti auklėtojais, nes kiekvienas turi pats nuspręsti, kas jis, ką nori dėvėti ir kodėl. Forume kalbame apie pramonę ir apie tai, kas yra svarbu mums, mados kūrėjams, gamintojams ir pirkėjams. Kalbame apie globalias tendencijas, pavyzdžiui, kaip mados pramonę pakeitė internetas, kaip tai padėjo kūrėjams, gamintojams, pardavėjams ir kaip tai padeda mums pirkti. Kaip nepasiklysti tose visose interneto gerosiose ir blogosiose savybėse. Kalbame ir apie tai, kaip socialiniai tinklai ar "Instagram" visiškai pakeitė pardavimus. Labai džiaugiuosi, kad kiekvienais metais mes turime po 100 vietų ir man ką tik pasakė organizatoriai, kad liko vos kelios vietos registracijai, tad čia yra puikus įrodymas, kad tokio turinio ir pokalbių klaipėdiečiams reikia.

Kaip jūs vertinate išaugusius mados pardavimus socialiniuose tinkluose?

Dabar mados pardavimai vyksta išskirtinai socialiniuose tinkluose. Iš principo tai ir gerai, nes patogu, bet ir blogai, nes žmonės pradėjo nebeišeiti iš namų ir jie, ypatingai po karantino, pradėjo siaubti internetines parduotuves. Siaubia socialinius tinklus ir perka viską iš eilės. Žmonės, kurie ilgai buvo uždaryti ir jiems nieko nereikėjo, tik sportinių kelnių, dabar perka viską iš eilės, nes atsiranda toks poreikis. Mes kalbame apie tokius globalius reiškinius, o ne apie tai, ar šį sezoną bus madinga neoninė ar oranžinė spalva ir kodėl.

TENDENCIJOS. Socialiniai tinklai ir internetas iš esmės pakeitė mados pramonę.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder