Pirmąją festivalio dieną pristatyta speciali retrospektyvinė kolekcija, sudaryta iš 10-ies dizainerių, dalyvavusių ankstesniuose festivaliuose, darbų. Pasak Sandros Straukaitės, retrospektyvoje pateikta 30 įsimintiniausių ir reikšmingiausių įvairių dizainerių modelių, kurie leido apžvelgti kūrybinį kelią, nueitą per festivalio gyvavimo dešimtmetį.
"Tokia retrospektyva leis žiūrovams pamatyti, kaip evoliucionavo dizainerių darbai, o gal ir jų asmenybės bei pats festivalis. Atrinksime įdomiausius, per 10 metų matytus, darbus. Galbūt jaunesnės kartos žiūrovai jų net nėra matę, o kitiems tuo pačiu priminsime ryškiausius "infekcijų" dešimtmečio eksponatus. Neabejojame, kad įdomiausi darbai ir po 10 metų išlieka masinantys bei aktualūs", - dar prieš festivalio pradžią sakė idėjinė jo vadė S. Straukaitė.
Pirmoji diena
Pirmąją "Mados infekcijos" dieną savo naujausią kolekciją taip pat pristatė dizainerė Agnė Kuzmickaitė. Ji kolekcijoje įgyvendino savo pastarųjų metų kūrybinius ieškojimus, kuriuos įkvėpė kasdienybė ir joje pasitaikantys dalykai.
Su kolekcija "Fast Forward" debiutavo jaunųjų talentų konkurso "Injekcijos" viena iš nugalėtojų Vidmina Stasiulytė. Jos teigimu, kolekcijos ašis- laiko trūkumas. Drabužiai pradedami ir baigiami kurti iškarpomis. Vienos iškarpos išdidinamos, padauginamos, kitos sluoksniuojamos. Dėl to, anot V. Stasiulytės, rūbai tarsi subyra į fragmentus ir tampa trimate konstrukcija arba susilieja į rūbą išklotinę, taip sukurdami naują formą.
Viešnia iš Latvijos Liga Banga savo kolekcijoje "Deform" paneigė mados tendencijas, kurios diktuoja drabužio stilių ir dėvėjimo taisykles, varijavo skulptūriškais siluetais. L. Banga - viena ryškiausių Latvijos jaunųjų dizainerių, pelniusi eksperimentatorės ir šiuolaikinių standartų neigėjos vardą. Ji "Mados infekcijoje" jau dalyvavo prieš šešerius metus.
Dizainerė Eglė Žiemytė, pernai visus sužavėjusi savo originaliais paltukais, liko ištikima savo braižui, ieškojo įdomių konstrukcinių ir techninių sprendimų. E. Žiemytė teigia, kad ši jos kolekcija vizualiai šiek tiek jaukesnė ir minkštesnė, nors pati ją dalina į dvi linijas: pirmoji - minkšta, ovalių linijų, kokoną primenančių siluetų, antroji - griežtų, trapecijos, kampuotų formų, su daugybe uždėtinių detalių. Dizainerė nemenką dėmesį skyrė ir vidinei gaminio pusei.
Dizaineris Egidijus Sidaras interpretavo žuvų tema, pristatydamas 25 modelius vyrams ir moterims. Emocionali ir lyriška devintą kartą "Mados infekcijoje" dalyvaujanti Jurgita Januškevičiūtė-Žiugždienė mažiausią žmogaus asmeninę erdvę atskleidė kolekcijoje "Erdvė".
Pirmąjį festivalio vakarą pabaigė duetas "Vilsbol de Arce", pelnęs daugiausiai žiūrovų aplodismentų. Po šiuo pavadinimu slepiasi dvi danų kilmės dizainerės Prisca Vilsbųl ir Pia de Arce. Baigusios mokslus Kopenhagoje, jos šiandien aktyviai veržiasi į Prancūzijos mados rinką. Kūrėjos sako, kad jų kolekcija "Anatomy" apnuogina žmogaus kūno formą ir tarsi išverčia odą, skleidžia įtikinamą kūnišką energiją. Drabužiai primena raiščius, raumenų skaidulas, kūno audinius ir skeleto struktūrą, sukuria organišką anatomijos mados iliuziją.
Antroji diena
Sostinėje įsibėgėjo mados ir stiliaus renginys "Mados infekcija". Penktadienį savo darbus pristatė 10 kūrėjų, kurie ragino atsigręžti į folklorą ir kiek ironiškai pažvelgti į šiuo metu visuomenėje egzistuojantį kūno kultą.
Antrąją jubiliejinio festivalio dieną atidarė jauna ispanų dizainerė Elena Martin, besislepianti po Martin Lamothe slapyvardžiu. Prestižinio Londono "Central Saint Martins" absolventė Lietuvos publikai Nacionalinėje dailės galerijoje pristatytai kolekcijai įkvėpimo sėmėsi iš makabriškos, bet kartu ir romantiškos jauno kanadiečių menininko Marcel Dzama kūrybos, jo paprastai ir nuoširdžiai vaizduojamos realybės.
Folkloro ir popkultūros ženklai, tradicijos ir kasdienybė persipina su bendruomeniniais stereotipais ir įvaizdžiais. Kūrėjos modeliai primena siurrealistines šokėjas, koledžo mokinius, amorfiškas belytes būtybes, karinėmis nuotaikomis persmelktą atmosferą. Koledžo mokinių drabužių spalvyno šilkams kontrastuoja tamsi, purvina, grubios faktūros ir tekstūros oda, simbolizuojanti gamtos ir karo temą. Kolekciją papildo originali juvelyrika, rankų darbo veltiniai, odos dirbiniai, galvos apdangalai, primenantys jūreivių kepuraites.
Festivalio senbuvės Dianos Paukštytės kolekcijoje dominavo dinamiškos priešybių poros. Modelių spalvos- tamsios ir ryškios, audiniai- lygūs ir drapiruoti, formos- ovalios ir tiesios, elementai- harmoningi ir destruktyvūs, linijos- simetriškos ir asimetriškos. Anot dizainerės, ji visada drabužiuose siekia išlaikyti pusiausvyrą bei vyrišką ir moterišką pradą.
Kristina Kruopienytė kolekcijoje, pavadintoje "Projektas "Tobula", atskleidė siekiamybę būti tobulu ir sarkastiškai pažvelgė į visuomenėje egzistuojantį kūno kultą.
Kūrėjas Olegas Biriukovas iš Sankt Peterburgo įkvėpimo sėmėsi iš kelionės į Tokiją. Tad nenuostabu, jog kolekcijoje dominuoja tiesios linijos ir siluetai, išorinis paprastumas ir lakoniškumas slepia sudėtingus kirpimus, kurie subtiliai išryškina medžiagiškumą. O. Biriukovo teigimu, jo rūbai sukurti seksualiai, bet subrendusiai moteriai. "Niekada neprisiūčiau savo etiketės rūbo išorėje, kad visi žinotų esą tai Biriukovo vardinis kūrinys. Noriu, kad mano darbus atpažintų ne iš etikečių", - teigia jis.
Vitalis Čepkauskis pelnė daugiausiai publikos aplodismentų, atsisakęs romantikos. Ekspresyvi vyrams skirta kolekcija "Neromantika" atspindėjo pasaulėjautą, kuri neidealizuoja tikrovės, nekelia svajingumo ar jausmingumo, nežadina heroizmo.
Šių metų "Mados infekcijoje" dalyvavo bei visus gera nuotaika užkrėtė pernai jaunųjų talentų konkurse "Injekcija" triumfavusios Ina Polotniak ir Olga Prykova. Kolekcijos "Matrioshki" pagrindą sudarė "matrioškos" principas ir "lolitos" tipo suknelės. Dizainerės teigia, kad kolekcijoje stengėsi sumaišyti azarto jausmą ir atsinaujinimo spalvotą nuotaiką. Anot merginų, ši jų kolekcija skirta moterims dėvėti, o vyrams stebėti.
Originaliai susirinkusius nustebino Lietuvos mados veteranės Sandros Straukaitės modeliai, sujungti į kolekciją intriguojančiu pavadinimu "Stigmos atsivėrė?!" Vienuoles primenantys modeliai buvo teatrališki, žavėjo galvos gobtuvais.
Antrąjį festivalio vakarą pozityvia nuotaika baigė šių metų "Infekcijos" atradimas- Dovilės Kaušakytės ir Eglės Mazecaitės duetas. Merginos savo kolekciją sulygino su ode senovinių vestuvių rimčiai ir šiandienos absurdo satyrai. Pasak jų, kolekcija "Kauno žmona arba kupiškėnų vestuvės" - liaudiška, bet kartu apimanti ir dabartinių masių skonį, nes yra drąsi, spalvinga, absurdiška. Kolekcijos modeliai išsiskyrė tradiciniais aukštaičių moterų galvos apdangalais.
Trečioji diena
Trečiąją festivalio "Mados infekcija" dieną savo naujausias kolekcijas pristatė nemažas lietuvių dizainerių desantas, tačiau "vakaro vinimi" tapo seksualumu alsuojantis avangardinis svečio iš Rusijos pasirodymas.
Mados, grožio ir stiliaus renginio vakarui toną diktavo pastarąjį dešimtmetį kolekcijas tik iš natūralaus lino kuriantis Giedrius Šarkauskas. Kolekcijoje "Chaplin" jis perteikė geros nuotaikos, pozityvios energijos užtaisą, atspindintį groteskišką gyvenimo tempą, po pokštu paslėptą lyrizmą, o tuo pat metu ir dizainerio vidines nuojautas.
"Juodą-baltą įsivaizduokime spalvotai", - siūlo jis.
"Mados infekcija" neapsiėjo be Ievos Ševiakovaitės ir Jolantos Rimkutės dueto. 7 metus sėkmingai pristatantis savo šmaikštų šiuolaikinį požiūrį į tautiškumą ir tapatybę kūrybinis kolektyvas "LT-identity" šį kartą festivalyje pateikė XX a. pradžios lietuvių erotikos tematika sukurtų drabužių kolekciją "Obsceniška". Lietuviško flirto paveldas, patekęs į J. Rimkutės, I. Ševiakovaitės ir grafikos dizainerio Edvardo Kavarskio kūrybinę virtuvę, kolekcijoje virto žaismingais ir originaliais gaminiais, kuriuose tradicija įgavo naują šiuolaikišką, subtiliai provokuojančią, artimą lietuviškoms vertybėms formą. Kūrėjų teigimu, didžiausio jos įkvėpimo sėmėsi iš talalinių-satyrinių liaudies dainų kolekcijų. Grafinių išraiškos priemonių atskaitos tašku tapo augaliniai motyvai, kurie Lietuvoje siejami su vyriškumu ar moteriškumu - ąžuolas, rugiai, rūtos, lelija. Tikslui pasiekti dizainerės rinkosi liną, medvilnę, dominuoja ryškios, pavasariu kvepiančios spalvos.
"Obsceniška" skirta plačiajai auditorijai: jaunatviško gyvenimo požiūrio moteriai, vyrui, kuris supranta koketavimo, flirto prasmę", - teigia menininkės.
Ramunės Strazdaitės kolekcija moterims leido pasijusti trapioms ir pažeidžiamoms, silpnoms ir atsipalaidavusioms, gražioms ir moteriškoms. "Moters portreto" įspūdį sustiprino besiplaikstantys rūbai, ilgų suknelių ir sijonų tylus čežėjimas. Modeliais tapo ne tik grakščios manekenės, bet ir mažyčiai šuneliai.
Gabrielė Januškevičiūtė savo kolekcijai "Dono" pasirinko donorystės idėją. Autorė sako, kad nori atkreipti visuomenės dėmesį į donorystę, paskatinti žmonių pritarimą organų dovanojimu po mirties. Taip pat šia kolekcija norima paskatinti ir dvasinę donorystę - geranorišką, nesavanaudišką bendravimą, pagalbą.
Tradicija jau tapo, kad festivalyje savo kūrybą pristato dizaineris Giedrius Paulauskas. Šį kartą jo sukurta vyriška, pavasariu alsuojanti kolekcija sulaukė kaip niekad šilto publikos palaikymo. Raštais marginti marškiniai, originalūs džinsai kolekcijai suteikė gaivumo ir ekspresyvumo.
Baigiamajame mados ir stiliaus renginyje savo darbus pristatė jaunųjų talentų konkurso "Injekcijos" laimėtojos Diana Kuzmickaitė ir Aušra Urbanavičiūtė. Kūrybinė moteriškų drabužių kolekcija "Lezenfan" įkvėpta jaunatviškumo, pozityvios nuotaikos, ryškių, "barbiškų" spalvų.
Vokietė Džesika Nusbaum (Jessica Nussbaum), prisistačiusi "Starstyling" slapyvardžiu, mistiškoje kolekcijoje propagavo ne madą, bet demonstravo kritišką požiūrį į visuotines mados tendencijas ir šių dienų visuomenę. Nuo pat pirmojo modelio, skleidžiančio varpelių skambesį, kolekcijoje dominavo subtili ironija, netikėtumas, žaismingumas. Ant drabužių komponuoti įvairūs piešiniai, tekstinės kompozicijos, akis rėžiančios detalės.
Vakaro kulminacija tapo ruso avangardisto Andrejaus Bartenevo pasirodymas. Podiumu žengė dujų balionais pripildyti įvairiaspalviai modeliai, kurie sproginėjo, gundė seksualumu, ragino kovoti už teisybę. Kolekcija "Vilties burbulai" susižavėjusi publika neteko amo. Burbulų idėją svečias aiškina kaip "romantinio nesąmoningumo siekio ir mistinio vilčių dalijimo priešingybę". A. Bartenevas burbulus lygina su viltimi ir pabrėžia, kad viltis yra iššaukiama, tačiau jos ribos priklauso nuo talento kurti burbulus.
Šiemet festivalis jau baigėsi, bet organizatoriai visus norinčiuosius kviečia į "Mados inventorizaciją". Madai neabejingi žiūrovai bus kviečiami nemokamai pasivaikščioti festivalio rengėjų sudarytu maršrutu po festivalio dalyvių kūrybines studijas Vilniuje.
Ekspertų teigimu, nuo 1999-ųjų rengiamas festivalis "Mados infekcija" tapo ryškiausiu mados ir stiliaus renginiu Lietuvoje, siekiančiu ugdyti savitą, individualų stilių ir požiūrį į madą bei jos vartojimą.
Šaltinis: Respublika.lt
ve.lt
Rašyti komentarą