Ministerijos atstovai Seimo Švietimo ir mokslo komitete pristatė atliktą analizę.
Parlamentarams pateiktose skaidrėse matyti, kad daugiau nei pusė mokyklų nuo 7 iki 10 balų įvertino etatinio įvedimą.
62 proc. arba 706 apklaustos mokyklos teigė, kad modelis diegiamas sklandžiai. 37 proc. arba 415 įstaigų tvirtino, kad susiduria su neesminėmis problemomis, o su reikšmingesniais iššūkiais susidūrė 1 proc. arba 12 mokyklų.
Tikimasi, kad šiais mokslo metais vidutinis mokytojo darbo krūvis vidutiniškai sieks 0,88 etato. Pernai jis siekė 0,80, tačiau ketvirtadalis mokytojų dirbo mažiau nei puse etato.
Švietimo ministerijos Švietimo kokybės ir regioninės politikos departamento vadovas Aidas Aldakauskas sakė, kad 2017 metais visu etatu dirbo daugiau nei 8 proc. pedagogų, o pernai – 27 procentai.
„Tai tas mokytojų padidėjimas, kurie dirba visą krūvį arba virš jo, padidėjo tris kartus“, – teigė specialistas.
Ministerijos duomenimis, pernai mokytojai vidutiniškai uždirbo 852 eurus „į rankas“, o antrąjį šių metų ketvirtį – 877 eurus.
Opozicijai priklausantis liberalas Gintautas Steponavičius pareiškė, kad analizė yra paviršutiniška ir nekritiška, atliekamais tyrimais nesiekiama įvertinti reformų poveikio ugdymo kokybei.
Kai kurie parlamentarai priekaištavo dėl didelės pristatymo apimties ir to, kad Seimo nariams pateikti susipažinti ne visi komiteto posėdžio metu pristatyti duomenys.
„„Gerbiamas Aidai, 74 skaidrės, čia man Ilfą ir Petrovą primena, kai buvo nuspręsta priblokšti užmojo platumu“, – kalbėjo G. Steponavičius.
„Kodėl jūs nepaklausėte, kiek atsirado papildomos biurokratijos mokytojų lygmenyje?“ – teiravosi parlamentaras.
Politikas paragino stabdyti etatinį algų modelį, pereinant prie valandinio pedagogų darbo įkainio indeksavimo, ir mokyklose uždrausti jungtines klases.
„Tada viskas atsistotų į savo vietas: nebebūtų pustuščių klasių, nebeimituotume kokybės siekio ir visa sistema turėtų bent logiškai suprantamą modelį“, – sakė G. Steponavičius.
Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos duomenimis, pernai mokytojų algoms skirta 444 mln. eurų, šiemet – 484 mln. eurų.
Etatinis darbo užmokesčio modelis įvestas pernai, siekiant sureguliuoti pedagogų darbo krūvį. Šiemet kovą patvirtinti kai kurie modelio patobulinimai.
Rašyti komentarą