Lietuviai ir švedai nori tiesti jūrų greitkelius

Laivyba

Vakar Švedijos ambasados Lietuvoje iniciatyva uostamiestyje aptarta trumpųjų nuotolių laivybos plėtra Baltijos jūroje bei glaudesnio Lietuvos ir Švedijos jūrų uostų ir transporto kompanijų bendradarbiavimo galimybės.




Švedija yra didžiausia užsienio investuotoja Lietuvoje, dvišalė prekyba nuolat auga, tad jai būtina atitinkama infrastruktūra ir logistiniai sprendimai. Specialiai šiems dalykams aptarti vakar surengtame seminare buvo neabejojama, jog bendradarbiavimas bei galimybė surasti naujų verslo partnerių bus naudingas abiem pusėms.


Lietuvos susisiekimo ministerijos sekretoriaus Arvydo Vaitkaus teigimu, trumpųjų nuotolių laivyba labai svarbi ne tik Lietuvai, bet ir visai Europai. Pasak jo, tokios laivybos principas yra bendradarbiavimas tarp dviejų valstybių uostų sudarant jūrinį greitkelį, kuris būtų savotiška automobilių kelio tąsa.


"Pastaraisiais metais labai sparčiai auga automobilių transporto srautai, todėl ypač svarbu mažinti kelių apkrovimą, automobilių spūstis ir gerinti ekologinę aplinką, krovinius gabenant laivais. Apie vadinamuosius jūrų greitkelius labai daug kalbama, bet, deja, nėra daroma konkrečių veiksmų. Investicijas daro viena Uosto direkcija, nors tai atsipirktų valstybiniu mastu. Transportas - greičiausiai atsiperkanti sritis, ir mažinti investicijas į ją yra labai pavojinga", - sakė A. Vaitkus.


Anot jo, artimiausiu metu Klaipėdos uoste būtina pastatyti ro-pax - keleivių ir krovinių - terminalą, kuris leistų geriau organizuoti trumpųjų nuotolių laivybą. Dėl tokio terminalo projektavimo esą jau tariamasi, tačiau dėl investicijų į infrastruktūrą dar laukia labai rimtas darbas.


Lina NARBUTAITĖ

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Sidebar placeholder