Aplinkos tarša
"Klaipėdos medienos" gamybinė veikla perpildė vakarinio kaimyno - Klaipėdos autobusų parko - kantrybės taurę.
Pastarosios įstaigos direktorė Jelizaveta Daugininkienė piktinosi, jog prieš keletą dienų autobusų parko teritorija buvo nuklota baltu medžio dulkių kilimu. Jos manymu, tai kenkia ir turimai technikai, ir darbuotojų sveikatai.
J. Daugininkienė pasakojo, jog tokių "dovanų" iš "Klaipėdos medienos" sulaukia gana dažnai ir jau nebegali apsikęsti.
"Jau ne pirmą kartą turime dirbti tokiomis sąlygomis. Viskas buvo nuklota smulkesnėmis nei smėlis medžio dulkėmis, išsikvietėme šlavimo mašiną, tai šiek tiek aptvarkė. Bet juk transporto technikai ir darbuotojų sveikatai tai kenkia", - skundėsi ji.
Autobusų parko technikos direktorius Gintaras Petraitis pasakojo, jog panašaus dulkių lietaus buvo sulaukę ir prieš mėnesį.
"Kartais tarša būna mažesnė, kartais didesnė, bet, kaip paaiškėjo, "Klaipėdos mediena" neviršija leistinų taršos normų, o pagal metinį vidurkį ji netgi mažesnė nei galima. Kad ir kaip ten būtų, prieš keletą dienų technologinio džiovinimo proceso metu pakilusių medienos dulkių buvo itin daug, o darbuotojams sunku buvo net įkvėpti. Gaila, kad aplinkosaugininkai tuo metu neišmatavo taršos kiekio", - nuogąstavo G. Petraitis.
Jo teigimu, jau kalbėtasi su "Klaipėdos medienos" atstovais, kurių kitų metų planuose yra numatytos nemažos investicijos tobulinti gamybos procesui. Vis dėlto, pasak G. Petraičio, iki kitų metų reikia dar išgyventi.
"Klaipėdos medienos" vyriausiasis inžinierius Antanas Ragaliauskas šį gamybos proceso reiškinį aiškino netolygiu žaliavos drėkinimu.
"Taip nutinka, kai technologiniam procesui yra skiriama mažiau priežiūros, be to, ir visa sistema nėra tobula. Tai tikrai problema, o Europos Sąjungos higienos reikalavimai yra didesni nei mes atitinkame, - sutiko inžinierius. - Tačiau jau dabar yra skelbiamas tarptautinis konkursas įmonei, kuri galėtų optimizuoti gamybos procesą, ir kitais metais, tikimės, tai jau bus padaryta."
A. Ragaliauskas teigė, jog tam gali prireikti apie 5 milijonų litų, kuriuos bandys kaip nors gauti patys.
Klaipėdos regiono aplinkos apsaugos departamento direktoriaus pavaduotojas Rolandas Aušra aiškino, jog minėtų įmonių teritorija priklauso pramonės zonai, o šiai yra nustatytos visai kitos higienos normos.
"Jos gali būti nuo 100 iki 1000 kartų didesnės nei yra gyvenamojoje aplinkoje", - teigė aplinkosaugininkas. Vis dėlto jis sutiko, jog "Klaipėdos mediena" neretai viršija leistinas taršos normas.
"Ji yra sistemingai tikrinama, ir tikrai ne kartą esame radę viršytas normas, skyrę baudų... Vis dėlto šios nedidelės - apie 200 litų. Tad po kurio laiko įmonė susitvarko, o vėliau ir vėl apsileidžia."
R. Aušra aiškino, jog šį konfliktą turėtų spręsti patys pramonininkai.
"Galiausiai Autobusų parkas gali kviestis Visuomenės sveikatos centro specialistus. Jei šie nustatytų higienos pažeidimų, galbūt būtų imtasi priemonių."
Aplinkosaugininko manymu, "Klaipėdos medienos" išmetamos kietosios dalelės faktiškai nėra kenksmingos žmogaus sveikatai. Jei šios būtų smulkesnės ir paprastai akiai nematomos, tuomet jau būtų verta susirūpinti.
Lina NARBUTAITĖ

Rašyti komentarą