„Vaizdo įraše matyti, kad lėktuvas priekiu pasviręs į jūros dugną, uodega pakilusi. Priekinė lėktuvo dalis galbūt šiek tiek aplamdyta, tačiau kabina ir kabinos stiklai yra sveiki, pro juos matosi sėdimos pilotų vietos, bet žmonių nesimato. Lėktuvo apžiūra vykdyta tik iš išorės, todėl kiek yra matyti pro kabinos langą, tiek ir matyti, o kas yra viduje, ar yra viduje žmonių, pasakyti negalima“, - antradienio vėlų vakarą BNS telefonu sakė Lietuvos karinių jūrų pajėgų vado padėjėjas kpt. ltn. Antanas Brencius, peržiūrėjęs „An-2“ apžiūros vaizdo medžiagą.
Anot jo, iš išorės yra prožektoriaus apšviestas tik ribotas kampas, todėl nesimato kas yra toliau lėktuvo viduje.
„Per tą (kabinos - BNS) langą matosi gal tik iki dviejų metrų atstumas, daugiau ten nieko nesimato. Atminkite, kad tai nėra dienos šviesa, 124 metrų gylyje yra pakankamai tamsu, kiek apšviečia videokameros šviesa, tiek ir matosi, taigi to vaizdo, kad jis būtų aiškus, kaip ir nėra“, - patikslino karininkas.
Jis pabrėžė, kad su „Kuršio“ povandeninio roboto vaizdo kamera neįmanoma patekti į kabinos vidų.
„Nėra tokios galimybės su povandeniniu robotu įeiti į lėktuvo vidų ir apžiūrėti vidų. Tiesiog jis neskirtas landžioti tarp siaurų praėjimų, jis skirtas judėti jūros dugne, rasti objektą ir atpažinti jį“, - teigė A.Brencius.
Jis negalėjo pasakyti, ar peržiūrėjus Baltijos dugne gulinčio „An-2“ apžiūros vaizdo medžiagą, matyti ženklų, liudijančių apie galimą pilotų pasitraukimą iš lėktuvo.
„Negaliu apie tai nieko pasakyti, nes stinga informacijos, taip pat net neturiu kompetencijos pasakyti, ar galėjo pilotai palikti lėktuvą“, - teigė A.Brencius.
Paklaustas, ar „An-2“ apžiūros vaizdo įraše matyti didesnių lėktuvo defektų, A.Brencius teigė jų nematęs.
„Nesu aeronautikos specialistas. Mačiau didesnius, o jeigu ten yra kokie mažesni pažeidimai, galbūt jų nepastebėjau, nes nesikoncentravau į tas detales. Svarbiau patikrinti borto numerį, pasižiūrėti, kokio stovio, ar nėra viduje žmonių, o būtent dėl kažkokių įlenkimų, sulankstymų, turbūt tie aeronautikos specialistai pasakys, kurie žino, kaip tas „An-2“ turi atrodyti, žino kiekvieną jo kampą ar dalį, jie galėtų daugiau pasakyti“, - teigė A.Brencius.
Pasak karininko, nuskendęs lietuvių lėktuvas filmuotas „iki 10 minučių, jeigu ne trumpiau“. Jis BNS teigė neturintis duomenų, ar vienos išorinės laivo apžiūros ir nufilmuoto lėktuvo vaizdo užteks susidaryti nuomonę apie nuskendusio lėktuvo būklę ir gauti kitą svarbią informaciją.
„Dar kol kas neturiu duomenų, bet bus informuota tyrimą atliekanti komisija, bus supažindinta su įrašu. Jeigu reikės papildomo (apžiūrėjimo - BNS), kol laivas („Kuršis“ - BNS) yra vietoje, galbūt bus galimybė padaryti papildomai. Bet nenoriu įvykiams užbėgti už akių“, - teigė karininkas.
Pasak jo, nufilmuotą medžiagą karinės jūrų pajėgos perduos tyrimą atliekančiai komisijai.
A.Brencius pakartojo, kad Baltijos jūroje nuskendusio lėktuvo pilotų trečiadienio naktį ieškoti liko du laivai - Lietuvos karinių jūrų pajėgų priešmininis laivas „Kuršis“ ir „Šakiai“.
„Jiems yra duotas tam tikras paieškos rajonas, kuriame jie dirba - „šukuoja“ jūrą, vaikšto pirmyn atgal ir žiūri jūros paviršių“, - sakė karininkas.
Trečiadienį prie pilotų paieškos planuoja prisijungti du lėktuvai - Lietuvos karinių oro pajėgų lėktuvas L-410, taip pat į karines pratybas atvykęs Jungtinių Valstijų lėktuvas „Hercules“.
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo neleidžiama.
Rašyti komentarą