Pirkėjai ir pardavėjai: pasiklydę vertime

Pirkėjai ir pardavėjai: pasiklydę vertime

"Klientas visada teisus", - ši auksinė frazė daugeliui įmonių atrodo sena atgyvena. Liūdniausia tai, kad į keblesnę situaciją patekę klientai realiai neturi kur kreiptis, nebent negaili kantrybės varstyti teismų duris. Net ir tuo atveju, jei specialistai nustato, jog vartotojas įsigijo blogos kokybės prekę, jo teises turinčias ginti valstybines institucijas įstatymų leidėjai yra apginklavę tik rekomendacijomis. Tad daugeliu atvejų gelbsti tik normalūs žmogiški santykiai.

Pastaruoju metu "Vakarų ekspresas" sulaukia vis daugiau klientų nusiskundimų dėl netinkamo pardavėjų elgesiu. Kartais pardavėjų požiūris į klientą iš tiesų šokiruoja. Tuo metu pardavėjai atremia, kad vartotojai dažnai pamiršta savo pareigas ir tai, kad teises turi ir pardavėjas.

Už vežimėlį - beveik 5 tūkstančiai

Į nemalonią situaciją patekęs Juozas Matulevičius, daugeliui geriau žinomas kaip pramogų komplekso "HBH Juozo alus" įkūrėjas, negali patikėti, kaip kai kurių parduotuvių darbuotojai nevertina klientų.

Pasak jo, kai maždaug prieš metus gimus dukrytei vienoje vaikiškų prekių parduotuvėje jis išleido 10 tūkst. litų, pardavėjos jam maloniai šypsojosi. Tačiau kai po metų prireikė spręsti iškilusius nesklandumus dėl įsigyto vežimėlio, parduotuvės darbuotojų tonas kardinaliai pasikeitė.

"Jaunimas emigruoja, tad senukams tenka palaikyti gyventojų skaičių Lietuvoje. Aš galiu džiaugtis, kad supu jau penktą vaiką", - šypsosi ant rankų metukų dukrytę laikydamas J. Matulevičius.

Vyro teigimu, gimus mažylei jiedu su žmona Vaida norėjo nupirkti vaikui viską, kas geriausia.

"Klaipėdoje esančioje parduotuvėje "Baby Center" tuomet įsigijome prekių kone už 10 tūkst. litų. Tarp jų buvo ir švediškas "Emmaljunga" firmos vežimėlis, kainavęs 4,7 tūkst. litų. Tai vienetiniai vežimėliai, kurie, kaip ir automobiliai, turi kėbulo numerį. Kol mes važinėjome, didesnių pretenzijų tarsi neturėjome. Tačiau kai mūsų mažylė paaugo, pardavėme vežimėlį kitiems žmonėms, kurie ir pastebėjo, kad viena detalė sulūžusi. Kadangi garantinis laikas dar nebuvo pasibaigęs, nieko neįtardamas nuvykau į parduotuvę, kurioje jį įsigijome, paprašyti, kad detalė būtų pakeista", - pradėjo pasakoti J. Matulevičius.

Nenori tylėti

Tačiau vyras buvo itin nemaloniai nustebintas, kai parduotuvės darbuotojos pareikalavo kasos čekio, o išgirdusios, kad J. Matulevičius nebežino, kur jis gali būti, kategoriškai pareiškė, kad niekuo padėti negali.

"Kitose Europos šalyse pakanka nunešti į parduotuvę sugedusią prekę, ir ją pakeičia nereikalaudami jokių čekių. Negi jie savo prekių neatpažįsta? Žmona skambino ir į Vartotojų teisių tarnybą, kur jai paaiškino, kad net ir tuo atveju, jei kasos čekio nebėra, garantija galioja. Juolab kad mokėjome banko kortele, taigi parduotuvė gali atsekti visas atliktas operacijas. Tačiau jie net nesivargina to daryti, tiesiog siuntinėja klientus į kairę ir į dešinę", - stebėjosi J. Matulevičius.

Vyras ir pats galėtų pateikti parduotuvei banko operacijų išklotinę, tačiau yra vienas niuansas - J. Matulevičius tuomet mokėjo bankui "Snoras" priklausančia kortele, o šis bankas, žinia, bankrutavo.

"Ta detalė kainuoja 300 litų. Ne milijonas, bet nesinori tylėti nuleidus galvą. Negalima šitaip elgtis su klientais", - pyko J. Matulevičius.

Be čekio padėti negali

"Baby Center" Klaipėdos skyriaus vedėjas Giedrius Bielskis patikino, kad tokiu atveju parduotuvė klientui nieko negali pasiūlyti - tik susirasti kasos čekį.

"Supraskite - norint suremontuoti garantinį vežimėlį mes į gamyklą turime nusiųsti reikiamus dokumentus. Jei nėra kasos čekio, kuris įrodo, kad prekė pirkta pas mus, apie jokį garantinį remontą negali būti net kalbos. Tai ne mūsų išsimanymas, tokie nurodymai yra iš gamyklos, esančios Švedijoje. Pastaruoju metu rinkoje yra atsiradę nemažai nelegalių vežimėlių, taigi galbūt šis pirkėjas jį pirko ne pas mus, o buvo įsigijęs lenkišką. Jei jis įsivaizduoja, kad vienintelis pirko pas mus tokį vežimėlį, galiu patikinti, kad per mėnesį "Emmaljunga" vežimėlių parduodame 20-30. Negalime visų prisiminti", - aiškino G. Bielskis.

NEMALONI SITUACIJA. Juozas Matulevičius, geriau žinomas kaip užeigos "HBH Juozo alus" įkūrėjas, sulaukęs penkto kūdikio įkliuvo į nemalonią situaciją - su žmona Vaida įsigiję prabangų vežimėlį, po kurio laiko jam sulūžus neteko galimybės pasinaudoti garantiniu remontu, mat neberanda kasos čekio.

Pasak jo, situacijos neišgelbėtų net pateikta banko išklotinė, kad šis klientas prieš metus parduotuvėje išleido 10 tūkst. litų. Esą jei nėra nurodyta, kad buvo pirktas būtent šis vežimėlis, klientui niekuo padėti negalima.

"Žinote, aš pastebiu, kad pirkėjai dabar labai švaistosi fraze "Vartotojų teisės", tačiau pamiršta savo pareigas. Juk nusipirkę bulvių tarkavimo mašiną saugote kasos čekį? O jei pametate pasą, suprantate, kodėl muitininkas jūsų negali įleisti į kitą šalį?" - akcentavo G. Bielskis.

Įstatė ne tą langą

Į ne ką mažiau nemalonią situaciją papuolė pensininkė Janina Gamarc. Moteris šią vasarą nusprendė bute pasikeisti langus. Radusi pašto dėžutėje reklaminę skrajutę, ji kreipėsi į įmonę "SKY projektai".

"Užsisakiau du "Brugmann" firmos langus. Už tai teko sumokėti 1,8 tūkst. litų. Tačiau, kai langai buvo sumontuoti, pamačiau, kad vienas langas visai kitos firmos - "Veka", - dar vasaros viduryje įvykusią istoriją pradėjo pasakoti moteris.

Iš pradžių, pasak jos, langus įstatę bendrovės darbuotojai pažadėjo langą pakeisti, po to esą jie pradėjo siūlyti kitą alternatyvą - jai sumokėti keliasdešimt litų.

"Tačiau jau praėjo keli mėnesiai - nei lango, nei pinigų. Jau ir nebenoriu, kad vėl tuos langus draskytų, tačiau bent tegul sutvarko spintelę, kurią sulaužė bemontuodami langą, sutvarko vyrius ir tegul sumoka skirtumą, juk "Veka" langas - pigesnis. Jau kelis kartus žadėjo atvažiuoti susitarti, taip ir nesulaukiau", - atsiduso J. Gamarc.

VIENI NERVAI. Klaipėdietė Janina Gamarc turėjo tik vieną norą - pasikeisti langus, tačiau šis žingsnis jai kainavo daug nervų - nesibaigiančios derybos su langus montavusia bendrove ir žygiai į įvairias instancijas. "Nebeturiu kantrybės - belieka teismas", - apgailestauja garbaus amžiaus moteris.

Netekusi kantrybės moteris kreipėsi į Valstybinės ne maisto produktų inspekcijos Klaipėdos skyrių. Jo specialistai patvirtino, kad bendrovė sumontavo ne tos firmos langą, kuris buvo užsakytas.


"Pardavėjas "SKY projektai" raštu įsipareigojo iki rugpjūčio 25 dienos atlikti langų pakeitimo darbus. Jeigu jie neįvykdys savo įsipareigojimų, jūs turite teisę kreiptis į teismą..." - galutinį sprendimo būdą inspekcija nurodė klientei.

J. Gamarc ruošiasi pasinaudoti šia teise, tačiau niekaip negali patikėti, kokius kryžiaus kelius žmogui tenka nueiti, kad būtų nubausti nesąžiningi pardavėjai.

"Tik užmiršo pranešti"

Susisiekus su bendrovės "SKY projektai" vadove Diana Dinkevičiene paaiškėjo, kad šios įmonės vadovybė gana specifiškai supranta įmonės ir klientų santykius. Ypač nustebino vadovės ištarta frazė: "Daug kam taip darėme ir niekas iki šiol pretenzijų nereiškė..."

Suprask - įmonei visai priimtina atrodo praktika, kai klientas užsisako vienos firmos langą, o jam įdedamas kitos firmos langas prieš tai užsakovo apie tai net neinformuojant.

"Kadangi klientė norėjo langų su orlaidėmis, o "Brugmann" firma tokių nedaro, tai įdėjome jai "Veka" langą, tik užmiršome apie tai pranešti. Tie langai beveik niekuo nesiskiria, tokie pat kokybiški", - aiškino D. Dinkevičienė.

Visgi ji pripažino, kad "Veka" langas pigesnis daugiau nei 100 litų. Pasiteiravus, ar vadovė nemano, kad reikėtų bent jau grąžinti permokėtus pinigus, D. Dinkevičienė pateikė keistą argumentą: "Mes su ja sunkiai susikalbame. Vadybininkas išvažiavęs į Nidą, kai grįš, susisieks. Baisu jau pas ją ir važiuoti, nes labai daug kalba - galvą paskausta", - atsiduso "SKY projektai" vadovė.

D. Dinkevičienė "Vakarų ekspresui" žadėjo viską užglaistyti. Nors, kita vertus, tokių pažadų ne kartą girdėjo ir pati J. Gamarc, ir Valstybinės ne maisto produktų inspekcijos atstovai.

"Mūsų sprendimai - tik rekomendacinio pobūdžio"

Vitas Jonas ŪSAS, Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos viešųjų ryšių vyriausiasis specialistas

Komentuodamas jūsų nupasakotą "Emmaljunga" vežimėlio istoriją galiu pasakyti tik tiek, kad tokiose situacijose viską lemia tik geranoriškas susitarimas. Nors teisės aktai ir garantuoja tam tikras vartotojo teises, tačiau pirkėjas privalo išsaugoti tam tikrus įrodymus, kad prekę įsigijo būtent toje parduotuvėje. Taigi neturint čekio belieka tikėtis prekybininkų geranoriškumo.

Noriu priminti, kad mūsų tarnybos sprendimai yra tik rekomendacinio pobūdžio ir jokios juridinės galios neturi. Bet mes taikome drausminimo priemonę tiems verslininkams, kurie nepaiso mūsų nutarimų - skelbiame juos mūsų interneto svetainėje. Taigi vartotojai gali stebėti, kurie verslininkai nepaiso klientų poreikių. Bet vėlgi - tai neturi jokios juridinės galios. Tiesiog tie verslininkai, kurie saugo savo reputaciją, stengiasi ten nepatekti.

 

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder