Poilsis Turkijoje dviem asmenims penkių žvaigždučių viešbutyje su maitinimu "Ultra Viskas įskaičiuota" bei visais oro uosto mokesčiais vos už 1,7 tūkst. litų. Skrydis - už kelių dienų. Tokiu internete pateiktu pasiūlymu susigundę ir šią kelionę nusipirkę klaipėdiečiai džiaugėsi tik vieną dieną. Darbovietėse susitvarkiusi atostogų prašymus pora sulaukė iš kelionių agentūros apgailestavimo, kad jiems tiesiog neliko vietų lėktuve. Kelionių organizatoriai neatmeta galimybės, kad tokių situacijų pastaruoju metu gali pasitaikyti ir daugiau.
Gana apmaudžioje situacijoje atsidūrę klaipėdiečiai (vardai ir pavardės redakcijai žinomi) sako niekam nelinkintys per porą dienų išgyventi tokias dviprasmiškas nuotaikas. Patirti nuostoliai nedideli - vos 2,40 Lt už banko operacijas, tačiau kas gali įvertinti patirtą moralinę žalą?
Kas dieną - po naujieną
"Visą mėnesį svajojome, kad reikėtų pailsėti. Trečiadienį kelionių agentūros "Top Travel" interneto puslapyje pastebėjome labai patrauklų pasiūlymą - 6 dienų poilsis Turkijoje, penkių žvaigždučių viešbutyje su maitinimu "Ultra viskas įskaičiuota" žmogui - vos 729 litai. Skrydis buvo numatytas sekmadienį, balandžio 29 dieną. Suvokėme, kad taip greitai suderinti atostogas su darbdaviais ir perduoti darbus kolegoms - sunkiai įgyvendinama užduotis, tačiau atsisakyti tokio pasiūlymo negalėjome ir surizikavome", - pasakojo klaipėdiečių pora.
Pasak jų, užsakymas internetu vyko labai sklandžiai. Pridėjus oro uosto mokesčius iš viso buvo paprašyta pervesti 1 778 litus. Vos pinigai buvo pervesti, po kelių minučių atėjo atsakymas, kad užsakymas sėkmingai priimtas ir buvo persiųsta "Top Travel" pasirašyta sutartis.
"Tą patį vakarą suskubome derintis su seneliais, kad jie prižiūrėtų kitą savaitę vaikus ir pradėjome krauti lagaminą, nes iki išvykimo buvo likusios vos trys dienos. Kitą dieną nuėję į darbą informavome apie savo planus vadovus ir gavę jų pritarimą, negalėjome atsidžiaugti, kad vos už kelių dienų galėsime lepintis Turkijos kurorte", - prisiminė klaipėdiečiai.
Deja, džiaugėsi jie neilgai. Ketvirtadienio pavakare vyras dėl visa ko sugalvojo pasitikrinti asmeninį el. paštą, iš kurio ir buvo užsakyta kelionė.
"Darbas jau ėjo į pabaigą ir aš jau planavau bėgti į parduotuvę nusipirkti trūkstamų daiktų kelionei, kai paskambino vyras ir paprašė atsisėsti. Tai, ką jis pasakė, išmušė iš vėžių - "Top Travel" vadybininkė atsiuntė trumpą žinutę: "Apgailestaujame, tačiau Jūsų užsakymas netvirtinamas. Priežastis - nepakankamas laisvų vietų lėktuve skaičius." Emocijos, kokias patyriau, sunku ir apsakyti - atostogos jau suderintos, o keliauti nebėra kur. O jei mes elektroninio pašto būtume nepatikrinę? Paskambinti ir pranešti niekas nesiteikė, nors telefono numerį buvome nurodę", - piktinosi klaipėdietė.
Tiesa, "Top Travel" vadybininkės siūlė kelionės alternatyvą - gegužės 3 d. trijų žvaigždučių viešbutį, kurio kaina vienam žmogui prasidėjo nuo 1,3 tūkst. litų. Tokia alternatyva, žinoma, nesugundė ir pora paprašė grąžinti pinigus.
"Paskambinus į "Top Travel" agentūrą Kaune vadybininkė aiškino, kad šitaip atsitiko dėl to, kad vakare internetu užsakinėjant kelionę sistema automatiškai atsakė, kad užsakymas priimtas. O esą kai kitą rytą vadybininkės atėjo į kontorą ir pradėjo tikrinti užsakymus iš eilės, paaiškėjo, kad ne visiems užsisakiusiems užteko lėktuve vietų. Pinigus atgavome jau kitą dieną. Neskaičiuojant to, kad už pinigų pervedimus buvo nuskaičiuota 2,4 lito ir nepatyrėme didelių finansinių nuostolių, tačiau kas mums atlygins patirtą moralinę žalą?" - nusivylimo neslėpė klaipėdiečių pora.
Beje, po to sekusias dienas nebebuvo nieko panašaus į tą pasiūlymą, kokį buvo įsigiję klaipėdiečiai - panašių kelionių kainos buvo kone dvigubai didesnės.
Kalta IT sistema?
Kelionių agentūros "Top Travel" vadovas Arūnas Navickas "Vakarų ekspresą" patikino, kad šiemet tai pirmas toks nemalonus nesklandumas, tačiau neatmetė galimybės, kad pastarosiomis dienomis tokių gali būti ir daugiau.
"Žinau šitą atvejį - labai nemalonu, bet šitaip nutiko dėl vėluojančių "Tez Tour" IT duomenų. Žmogiškasis faktorius čia niekuo dėtas. Tiesiog tuo metu, kai jūsų minėti klaipėdiečiai užsakinėjo kelionę lėktuve, buvo likusi tik viena vieta, tačiau IT sistema leido užsakyti dvi vietas. Duomenys apie tai, kad yra likusi tik viena vieta, atėjo gerokai pavėluotai. Kodėl šitaip nutiko - sunku atsakyti", - komentavo A. Navickas.
Pasak jo, tokių atvejų nutinka nedažnai. Tačiau pastarosiomis dienomis išparduodamos paskutinės minutės kelionės į Turkiją ir užsakymų srautai yra labai dideli, tad tokių atvejų esą gali būti ir daugiau.
VILIONĖS. Internete mirgantys patrauklūs pasiūlymai pigiai pailsėti užsienio kurortuose kartais būna labai toli nuo realybės.
"Tiesiog duomenų atsinaujinimo sistema gali nebespėti sureaguoti į užsakymų srautus. Juk kelionės užsakinėjamos ne tik internetu, bet ir kelionių agentūrose, tad kitą kartą ir viena sekundė gali lemti tai, kad kelionė bus nugvelbta iš panosės. Kas pirmesnis - tas gudresnis", - pastebėjo A. Navickas.
Pasiteiravus, ar teisingi gandai, kad kelionių agentūros dažnai lėktuvuose užsako keliomis vietomis daugiau, nes esą yra apskaičiuota, kad įprastai keletas žmonių neateina, A. Navickas patikino, kad ši metodika poilsinėms kelionėms netaikoma.
"Tai pigių skrydžių metodika, nes jie yra išvedę procentą, kiek paprastai žmonių neateina į reisą, ir leidžia rezervuoti keliomis vietomis lėktuve daugiau. Tačiau poilsinėms kelionėms tai netaikoma. Juk nėra jokios logikos, kad kelis tūkstančius už poilsinę kelionę sumokėję žmonės neatvyktų į reisą, nes tai reikštų, kad jie praras visus sumokėtus pinigus", - paaiškino A. Navickas.
Paprašius "Tez Tour" atstovų pakomentuoti susidariusią situaciją, Viešųjų ryšių ir rinkodaros skyriaus vadovė Inga Aukštuolytė patikino, kad tokį nusiskundimą girdi pirmą kartą ir žadėjo detaliau išsiaiškinti situaciją. Tačiau vakar iki darbo pabaigos jos komentaro taip ir nepavyko sulaukti.
Rašyti komentarą