Reikia ar nereikia mokėti už laidinio radijo paslaugą? Galima jos atsisakyti ar ne? Kur kreiptis, norint susisiekti su paslaugos teikėju?
Tokie klausimai kilo vienam klaipėdiečiui, gavusiam reikalavimą susimokėti abonementinį mokestį už radijo tašką.
Klaipėdoje jau kurį laiką neveikia paslaugos teikėjo klientų aptarnavimo biuras, tad uostamiesčio gyventojai šiuo metu pagalbos gali teirautis tik Vilniuje arba Varėnoje.
Atėmė licenciją
Lietuvos radijo ir televizijos komisija (LRTK) lapkričio 16-ąją panaikino paslaugą teikiančiai bendrovei - VšĮ "Teleradijo kompanija Hansa" - išduotą licenciją. Tokią sankciją nutarta skirti nustačius, kad kompanija retransliavo programas, nors neturėjo tokiai veiklai išduotos licencijos. Be to, teigiama, kad laidinio radijo paslaugos teikėjai neturi sutarčių su Lietuvos autorių teisių gynimo asociacijos agentūra bei Lietuvos gretutinių teisių asociacija.
LRTK taip pat skelbia, kad kompanijos veikla yra neteisėta ir ja rimtai turėtų susidomėti ekonominius nusikaltimus tiriantys pareigūnai.
"Teleradijo kompanija Hansa" visa tai neigia ir komisijos pranešimus vadina puolimu bei bandymu žlugdyti veiklą.
Sako, kad mokėti nereikia
Licenciją kompanijai nutarta atimti po LRTK atliktų patikrinimų pavasarį.
"Pasipylė gyventojų skundai dėl teikiamų paslaugų kokybės bei nepagrįstai reikalaujamo mokesčio - yra žmonių, kurie net neįsivaizduoja, kas yra laidinis radijas. Viena klaipėdietė skundėsi, kad sumokėjo už paslaugos teikimą, tačiau radijo taškas tyli", - pasakojo LRTK teisininkas Viktoras Popandopula.
Iš abonentų, kurių visoje šalyje yra apie 30 tūkstančių, "Teleradijo kompanija Hansa" renka 4,95 lito mėnesinį mokestį. V. Popandopula sako, kad pastaruoju metu nemažai žmonių gavo reikalavimus kuo skubiau susimokėti už paslaugą, tačiau jis pataria to nedaryti.
"Niekas neprivalo mokėti už tai, ko neprašė ar neužsakė, ypač jeigu nėra sutarties su įkainiais, šalių pareigomis bei teisėmis, kitomis sąlygomis", - sakė jis.
Anot komisijos teisininko, kompanija savo teisėtumą bando įrodyti vadinamaisiais konkliudentiniais veiksmais - esą sutartis laikoma sudaryta nuo pirmojo pasinaudojimo paslauga.
"Mums su jais susisiekti nepavyksta, biuras uždarytas, ant jo durų kabo lapelis, jog esant reikalui skambinti nurodytu telefonu, tačiau jis nuo spalio tyli. Norime tik tiek, kad kompanijos veikla būtų paremta sudarytomis sutartimis, o jų nėra", - sakė komisijos teisininkas.
"Ne LRTK daržas"
"Mums niekada ir nereikėjo jų licencijos, LRTK veikia ne savo reguliavimo sferoje. Mes atskaitingi Ryšių reguliavimo tarnybai. Tai juk elektros ryšio, o ne transliavimo paslauga. Teikdami ją mokame mokesčius, rašome ataskaitas ir nesijaučiame darantys ką nors blogo", - sako VšĮ "Teleradijo kompanija Hansa" steigėjas Jonas Varnas.
Jis neigia kaltinimus, jog per jų veiklą nukenčia autoriai.
"Tai ir elektrikai turėtų mokėti autorių teisių gynėjams. Juk jie atveda laidus, su kurių pagalba galima klausytis muzikos", - ironizavo J. Varnas.
VšĮ "Teleradijo kompanija Hansa" valdybos pirmininkas Leopoldas Tarakevičius teigia, kad jie tik teikia paslaugą, už kurią reikia susimokėti, o LRTK ne pirmą kartą specialiai organizuoja panašias kampanijas siekdama juos sužlugdyti.
Mokamas nemokamas
Pernai dar veikęs viešosios įstaigos Klaipėdos paslaugų teikimo grupės telefono numeris šiuo metu jau negalioja. Todėl net neaišku, kur kreiptis norint atsisakyti paslaugos, ar tai iš viso įmanoma. Paklausėme J. Varno, ką atsakyti klaipėdiečiui, kuris teiraujasi atsakymų į šiuos klausimus.
"Taip, Klaipėdoje klientų aptarnavimo biurą teko uždaryti. Dabar klaipėdiečiai turėtų skambinti į centrus Vilniuje ir Varėnoje. Nekelia ragelio? Taip, dabar labai dideli skambučių srautai, bet tik laikinai. Atsijungti įmanoma, tai nieko nekainuoja. Tačiau taško atjungti negalima, kol jo neapžiūrėjo technikas, o jam už atvykimą reikia sumokėti 15 litų", - pasakojo J. Varnas.
"Teleradijo kompanija Hansa" savo interneto svetainėje taip pat skelbia, kad atjungimas nieko nekainuoja, dėl jo ir kitais klausimais visoje Lietuvoje, išskyrus Vilnių, galima skambinti numeriu (8-310) 31 030. Sostinės gyventojams nurodytas atskiras numeris.
Rašyti komentarą