Susisiekimo viceministras Arijandas Šliupas: orlaivių pilotai yra atsakingi už savo veiksmus kaip ir automobilių vairuotojai

Susisiekimo viceministras Arijandas Šliupas: orlaivių pilotai yra atsakingi už savo veiksmus kaip ir automobilių vairuotojai

Orlaivių pilotai, kaip ir automobilių vairuotojai, yra atsakingi už savo veiksmus, pasirinktą maršrutą ir privalomas turėti gelbėjimo priemones.

Tai akcentavo susisiekimo viceministras Arijandas Šliupas, pirmadienį dalyvavęs parlamentinį tyrimą dėl lėktuvo "An-2" avarijos atliekančio Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos komiteto (NSGK) posėdyje.

"Bendrosios aviacijos orlaivių pilotai yra atsakingi už daugelį dalykų, tai lygiai ta pati situacija, kaip ir kiekvienas vairuotojas, sėsdamas už automobilių vairo, atsakome už savo veiksmus ir tuo pačiu esame atsakingi už tuos daiktus, kurie yra privalomi pagal eismo taisykles. Tai šitoje vietoje nematau skirtumo, ir lygiai taip pat orlaivis, kuris yra bendrosios aviacijos orlaivis, ir pilotai yra visiškai atsakingi už veiksmus, tiek ir už visa tai, kas pas juos kabinoje yra", - žurnalistams sakė A. Šliupas.

Pasak jo, avariją patyrusio lėktuvo pilotai galėjo skristi pakrante, tačiau jie pasirinko skrydį virš jūros, ir "tai yra pilotų atsakomybė ir sprendimas".

"Jie galėjo skristi ir pakrante, bet jie pasirinko kitą kelią - skristi per jūrą, kas yra įmanoma ir leidžiama. Per jūrą skrendant yra privalu vilkėti liemenę, turėti plaustą", - aiškino viceministras.

Pasak jo, paskutinės informacijos duomenimis, tiek liemenės, tiek plaustas buvo, bet tuo plaustu, kaip matome, nebuvo pasinaudota.

Žurnalistų paklaustas, kokioms taisyklėms galimai nusižengė pilotai, viceministras A. Šliupas negalėjo atsakyti, nes tai aiškinsis avariją tirianti komisija.

Pirmadienį NSGK posėdyje dalyvavęs Civilinės aviacijos administracijos Orlaivių skyriaus vyr. specialistas Algimantas Deikus sakė, kad išduodant leidimą An-2" skrydžiui nebuvo pagrindo abejoti, kad lėktuvas yra netinkamas skrydžiui.

"Apžiūros metu, ką aš jau sakiau komisijai, buvo nustatyti neesminiai trūkumai, trumpai tariant, kosmetiniai, kuriuos reikėjo pašalinti, kad jis gautų tinkamumo skraidyti pažymėjimą. (...) Pas mus yra normali procedūra tų dokumentų išdavimo. Kai orlaivis yra tinkamas saugiam skrydžiui, mes, įvertinę jo techninę būklę, galime išduoti tokį leidimą, ir tas ir buvo padaryta. Mes žiūrime, ar orlaivis yra tinkamas atlikti saugų skrydį, tas yra vertinama", - sakė A. Deikus.

Jo asmenine nuomone, kol lėktuvas nebus ištrauktas, galime tik spėlioti apie avarijos priežastį. "Aš nesu tyrimo komisijos narys ir joje nedalyvauju, bet, mano nuomone, tai bus pakankamai sudėtinga padaryti", - svarstė A. Deikus.

Atsakydamas į žurnalistų klausimus, jis sakė, kad iškėlus lėktuvą būtų buvę mažiau klausimų dėl avarijos priežasčių.

Pirmadienį NSGK posėdyje dar turėtų dalyvauti VGTU Antano Gustaičio aviacijos instituto Aviacinės mechanikos katedros vedėjas doc. dr. Eduardas Lasauskas, Susisiekimo ministerijos orlaivių avarijų ir incidentų tyrimų vadovas Bronius Merkys.

Kaip ELTA jau skelbė, praėjusį penktadienį vėlai vakare iš Baltijos jūros dugno buvo pakeltas į paviršių gegužės 16-ąją katastrofą patyręs lėktuvas "An-2". Jame rastas vieno piloto kūnas.

Pasak Susisiekimo ministerijos komisijos lėktuvo katastrofos aplinkybėms ištirti vadovo B. Merkio, lėktuvas visiškai į paviršių greičiausiai nebus iškeltas, nes tai būtų per brangu ir neprasminga, kadangi orlaivyje nebuvo skrydžio įrašymo duomenų. Taip pat, pasak B. Merkio, nėra techninių galimybių jūroje ieškoti antrojo piloto.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder