Tikroji Klaipėda - džiazuojanti Klaipėda

Tikroji Klaipėda - džiazuojanti Klaipėda

Įspūdis



Kas nori pažinti tikrąją Klaipėdą ir klaipėdiečius turi pabuvoti džiazo festivalyje. Ši šventė, praeitą savaitgalį praūžusi keturioliktąjį kartą, yra tikroji demokratiško, laisvo, meniško ir truputį keisto mūsų miesto vizitinė kortelė.





Visiškai nemokamas džiazo festivalis, rengiamas pagrindinėje miesto aikštėje ir skirtas plačiai auditorijai - itin retas reiškinys džiazo muzikos pasaulyje. Paprastai džiazo festivaliai būna skirti išskirtinei, intelektualiai publikai ir bilietai į koncertus kainuoja itin brangiai. Todėl specialiai į šį festivalį atvažiuoja vis daugiau svečių iš užsienio.


Tiesiog neįtikėtina, kad Klaipėdos festivalyje koncertuoja ryškiausios, įvairiausiems džiazo muzikos stiliams atstovaujančios, pasaulinio garso žvaigždės. Kita vertus, ko gero būtent ši savo nuoširdumu ypatinga visiems prieinamo festivalio atmosfera iš lūpų į lūpas garsina Klaipėdos pilies džiazo festivalį ir traukia vis kitas, vis ryškesnes žvaigždes.


Džiazo muzikos klasika ir avangardas, bliuzas, fankis, "world music", folkdžiazas, džiazrokas.. Visi atlikėjai Klaipėdos pilies džiazo festivalyje sutinkami vienodai pagarbiai, šiltai, su gyvu entuziazmu ir nuoširdžia meile.


XIV Klaipėdos pilies džiazo festivalis truko keturias dienas. Jo metu nuskambėjo vienuolika projektų. Nebuvo nė vieno, kurio publika neišprašytų bisui. Ir tikrai ne dėl to, kad šventės iniciatorius ir globėjas Vytautas Grubliauskas (Kongas) turi ypatingą renginio vedėjo talentą ir sugebėjimą paraginti klausytojus.


Jau ketvirtadienio vakarą pirmajame festivalio koncerte - pianistų grandų Olego Molokojedovo, prof. Veronikos Vitaitės, jaunosios kartos atstovės Aleksandros Žvirblytės ir talentingo vaiko Pauliaus Andersson muzikinių instaliacijų šou metu, kuris vyko Klaipėdos koncertų salėje, publika ošė. Koncerto finale, kai scenoje visi atlikėjai pasirodė drauge, vienu fortepijonu grojo šešiomis rankomis, o prof. V. Vitaitė uždainavo ir šoko - klausytojai plojo ir šaukė iš malonumo.


Penktadienio vakarą Teatro aikštėje iškilmingai pradėjo Lietuvos kariuomenės savanorių orkestras iš Vilniaus. Rusišku nuoširdumu, egzotišku vokalu ir sąskambiais klausytojų simpatijas nupirko Oleg Kireyev grupė iš Maskvos.


Vakaro žvaigždė amerikietis saksofonininkas, fankio muzikos atlikėjas Maceo Parker ir jo grupė pavergė profesionalumu. Šis, koncertas yra tai, ką iš tiesų verta išgirsti bent kartą gyvenime. Klaipėdos pilies džiazo festivalis šią galimybę suteikė.


Pagrindinis, iš proto vedantis, šeštadienis džiazo festivalio koncertas prasidėjo lyriška gaida - Švedijos džiazo vokalo žvaigždės Rigmor Gustafsson kvarteto pasirodymu. Vokietijai atstovaujantis "LJJO Hessen" jaunimo orkestras su vokaliste Jule Unterspann su klaisikiniais džiazo ritmais šliūkštelėjo į Teatro aikštę energijos.


Išskirtinių, brangiausių šiemetinio festivalio žvaigždžių pianisto Joe Sample trio ir vokalistės Randy Crawford iš JAV pasirodymas atėmė žadą. Neįtikėtinai aukštas, specifinio su niekuo nesupainiojamo, tembro R. Crawford balsas ir vaikiškai tikras nuoširdumas užbūrė publiką. Atrodo, jog jai pradėjus dainuoti aikštėje stojo mirtina tyla - lyg angelas būtų nusileidęs ant scenos. Iš tiesų, tie, kurie girdėjo šį projektą - patyrė stebuklą.


Atsitokėti po jo reikėjo analogiško lygio žvaigždės. Ir tada į sceną išėjo amerikietis "Sugar Blue" (Jimmie Whiting) - lūpinės armonikėlės virtuozas, grojantis netipišką bliuzą. Aikštėje prasidėjo šėlsmas, publika šoko, šaukė, plojo iki pusės dvejų nakties. Tokia vėlyva koncerto pabaiga - berods pirmą kartą per visą festivalio istoriją. Ir tai nebuvo pabaiga.


Po koncertų Teatro aikštėje, minia žmonių visus festivalio vakarus užguldavo "Kurpius" . "Jam session" - tai, ko gero įdomiausias ir beprotiškiausias kiekvieno džiazo festivalio akcentas. Skirtingai ne kitais metais šiemet džiazo klubas buvo akivaizdžiai perpildytas.


Iki paryčių jame buvo tiek žmonių, kad ne tik šokti - stovėti vietos trūko. Kol "Sugar Blue", graibstomas gerbėjų, prasibrovė iki "Kurpių" scenos buvo beveik ketvirta valanda ryto. O tada tai prasidėjo pašėlęs džiazas... Net lauke ilgai kentėjęs prapliupo lietus.


Viskas baigėsi po šeštos valandos ryto. Publikai trypiant ir šaukiant "Jam session" vadovas grupės "Jazzmaitija" lyderis trambonistas Donatas Bukauskas pasakė: "Laikas skirstytis. Policija atvažiavo" ir užtraukė "Pinsiu žirgo galvą pinavijom..."


Paskutinės festivalio dieno programą organizatoriai pasiūlė tokią, kad publika išsišėltų iki paskutiniųjų, kad prisimintų Klaipėdos pilies džiazą ilgam. Paskutiniajame koncerte grojo ir dainavo try kolektyvai ir visi trys - sprogstamas energijos užtaisas lietuviškas folkdžiazo projektas, kurį parengė Dainiaus Pulausko grupė ir kapela "Sutaras", Šveicarijai ir Vokietijai atstovaujanti fankio projektas "Client's funk Society" bei džiazroko grupės "Keksi" iš Latvijos pasirodymas.

















Jurga PETRONYTĖ

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Sidebar placeholder