Per vartotojų tyrimą paaiškėjo, kad apie "Lietuvos metų gaminio", "Metų prekės ženklo" ir kitus prekių ženklų bei gaminių apdovanojimus žino 56 proc. vartotojų. Kiek mažiau nei kas antras vartotojas teigė, kad jam neteko girdėti apie tai, kad gaminiai rungiasi tokiuose rinkimuose.
Kas ketvirtas, arba 27,8 proc., vartotojų teigė besidomintis naujienomis žiniasklaidoje apie gaminio pasiekimus ir apdovanojimus. Tokio pobūdžio žiniomis labiausiai domisi gyventojai, gaunantys didesnes pajamas. Likusi dalis respondentų, tarp kurių vyrauja mažesnių pajamų vartotojai, į tokio pobūdžio spaudoje skelbiamus pranešimus niekada nekreipia dėmesio.
"Tyrimas parodė, kad renkantis maisto ir kasdienio vartojimo prekes Lietuvos gyventojams vis dar labiausiai rūpi kaina bei funkcinės produkto savybės. Tačiau tai, kad beveik kas trečias gyventojas mato prekių ženklams suteiktus įvertinimus, jau yra reikšminga. Ar iš tikrųjų didžioji dalis vartotojų yra abejingi prekių ženklų apdovanojimams, reikėtų išsamesnių tyrimų, kurie padėtų sužinoti tikslias pasąmonės reakcijas",- teigia TNS LT vyresnioji projektų vadovė Jurgita Račkytė-Vilimė.
Kainą kaip pagrindinį gaminio pasirinkimo prioritetą įvardijo 62,8 proc. apklaustųjų. Kas antras vartotojas į trejetuką svarbiausių gaminio savybių įtraukė skonį, o 46,6 proc. - sudedamąsias gaminio dalis.
Tyrimo metu buvo apklausti 506 Lietuvos gyventojai nuo 15 iki 74 metų amžiaus. Apklausa buvo atlikta lapkritį tiesioginio interviu metu respondentų namuose.
Rašyti komentarą