"Vakarų ekspresas" jau rašė, kad nuolat Jakų žiedine sankryža važiuojančius žmones piktina projektuotojų sprendimas palikti tik vieną įvažiavimo juostą nuo Palangos krypties, nes dėl to piko metu dabar susidaro spūstys.
Komentavusieji ankstesnius straipsnius ir skambinusieji į redakciją siūlė paklausti, ar projektuotojai pagalvojo apie tai, kas nutiktų, jei šioje vietoje sugestų vilkikas ar autobusas. Kiti piešė net apokaliptinius vaizdus, kurie čia esą nutiktų, jei užsidegtų spūstyje stovinti mašina. Žmonių manymu, specialiosios tarnybos neturėtų galimybių iki jos privažiuoti.
Jakų žiedo rekonstrukcijos projektą rengusio "Kelprojekto" Kelių skyriaus projektų vadovas Giedrius Sarapinas tikina, kad apie visus šiuos scenarijus buvo pagalvota.
"Suprojektuoto įvažiavimo į Jakų žiedą nuo Palangos važiuojamos dalies plotis yra 5,7 metro, kelkraščio plotis - pusantro metro. Maksimalus leidžiamas transporto priemonės plotis Lietuvoje yra 2,6 metro, todėl sugedus vilkikui ar autobusui šioje atkarpoje, yra galimybė juos aplenkti. Tačiau jei tokios galimybės nebūtų - mašinos sustotų skersai - laikinai, kol jos būtų patrauktos, visą transporto srautą galima nukreipti kryptimi Palanga-Kaunas. Vairuotojai, nuvažiavę apie kilometrą nuo sankryžos, galėtų apsisukti įvažiavimo kelyje į svėrimo aikšteles. Dėl to jie papildomai užtruktų tik apie penkias minutes", - aiškino G. Sarapinas.
Anot jo, važiuojamosios dalies ir kelkraščio plotis nelaimės atveju leistų privažiuoti ir spec. tarnyboms.
"O jei tokios galimybės dėl skersai sustojusių mašinų nebūtų, tai būtų galima padaryti nuo Jakų žiedinės sankryžos, kadangi užsikimšus pravažiavimui atkarpa nuo nelaimės vietos iki žiedinės sankryžos būtų laisva", - teigė specialistas.
Didelių grėsmių dėl atliktos sankryžos rekonstrukcijos neįžvelgia ir Klaipėdos apskrities priešgaisrinės gelbėjimo valdybos viršininkas Gedeminas Karalius.
"Tikrai negaliu kritikuoti. Ir operacijų vadovai dėl to kol kas nekėlė jokių problemų", - sakė Klaipėdos gaisrininkų vadas.
Rašyti komentarą